Najszybsza męska czwórka bobslejowa igrzysk olimpijskich korzystała z PowerFLOW CFD firmy Exa
Sternik Steven Holcomb natychmiast skwitował prędkość nowych sań słowami: „Nasz “Night Train” jest jak ogień”. Już początkowe zjazdy testowe dowiodły, że Night Train poprawiał wynik o co najmniej dziesiątą sekundy w stosunku do najszybszych czasów poprzednio testowanych modeli sań – jest to znacząca przewaga w tych zawodach, gdzie często zaledwie setne sekundy oddzielają zwycięzców.
Bob Cuneo – Prezes Chassis Dynamics oraz Główny Inżynier Amerykańskiej Drużyny Bobslejowej, jeszcze przed Igrzyskami mówił: „Po wygraniu pierwszych Mistrzostw Świata od 50 lat, mamy nadzieję, że te starannie zaprojektowane sanie będą ponownie triumfować w Vancouver. Symulacja PowerFLOW oraz współpraca z ekspertami inżynierii Exa, pozwoliły nam wizualizować i analizować struktury przepływu oraz efekty aerodynamiczne w sposób, który jest niemożliwy w tunelu aerodynamicznym. Mieliśmy możliwość dokonania wielu powtórzeń projektu w ekstremalnie małych odstępach czasu, otrzymując ostatecznie ten wysoce zoptymalizowany, “złoty” projekt.” Wszystkie symulacje przeprowadzane na saniach były wykonywane w ramach usługi OnDemand (na żądanie) firmy Exa, dającej niespotykane zwiększenie mocy obliczeniowej komputerów, która przyniosła wyniki symulacji w ciągu zaledwie kilku godzin, co jest niezwykle istotnym parametrem w opracowywaniu kompletnych, nowych projektów w jak najkrótszym czasie.
Brad Duncan, dyrektor dzaiłu Aerodynamiki w korporacji Exa skomentował: „Firma Exa jest zachwycona, że pomogła drużynie amerykańskiej osiągnąć ten historyczny wynik. Proces tworzenia tych sań już sam w sobie był sztuką, jesteśmy niezwykle podekscytowani ze współpracy z drużyną, która umożliwiła szybką i systematyczną eksplorację innowacyjnych pomysłów. Możliwości PowerFLOW pozwalające na szybkie otrzymywanie bardzo dokładnych wyników dla geometrii o maksymalnej liczbie detali wyeliminowały konieczność przeprowadzania testów w kosztownych tunelach aerodynamicznych. Dotrzymaliśmy ekstremalnych terminów i umożliwiliśmy drużynie osiągnąć cel, jakim było szybkie stworzenie projektu.”
Phil Kurze, prezes Bo-Dyn Bobsled Project – organizacji, której celem było zwiększenie funduszy, aby uczynić amerykańskie bobsleje bardziej konkurencyjnymi, powiedział: „To zwycięstwo wynagradza całą pracę. Wiedzieliśmy, że poprawienie aerodynamiki sań znacząco pomoże drużynie amerykańskiej w jej drodze do zdobycia olimpijskiego złota. Wiele sań w Vancouver osiągnęło prędkość ponad 145 km/h. Ulepszenie aerodynamiki Nocnego Pociągu szczególnie dało się zauważyć w Vancouver, gdzie na ekstremalnie szybkim torze udało się naszej drużynie osiągnąć rekordowe wyniki.”