Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
Firma Divergent z Kalifornii, lider w dziedzinie wykorzystania druku 3D do produkcji elementów metalowych w pojazdach, wprowadziła rewolucyjne podejście do tworzenia lekkich, efektywnych i unikatowych konstrukcji. Używa w tym celu drukarek 3D produkcji Nikon SLM Solutions.
Założyciel i CEO firmy, Kevin Czinger, opracował zintegrowane rozwiązanie sprzętowo-programowe, które integruje druk 3D z metalu w proces projektowania i produkcji zaawansowanych konstrukcji samochodowych i lotniczych. Divergent Production System umożliwia automatyzację projektowania i optymalizację masowej produkcji lekkich struktur bez konieczności dużych, kapitałochłonnych inwestycji w fabryki i narzędzia i oprzyrządowanie.
W 2019 roku, Divergent Technologies zakupiło pięć systemów nowej generacji od SLM Solutions. Urządzenia były w fazie przedprodukcyjnej a firma z Kalifornii była zaangażowana w rozwój tych urządzeń. Celem Divergent była produkcja komponentów dla supersamochodów. Współpraca z SLM Solutions, trwająca od 2017 roku, zaowocowała stworzeniem 12-laserowego systemu NXG XII 600.
Divergent zmienia podejście do produkcji samochodów, tworząc metalowe struktury w lokalnych centrach produkcyjnych. Przez ostatnie lata firma stworzyła funkcjonalny samochód Blade, wykorzystywany przez Jaya Leno, a także rozpoczęła masową produkcję bezpiecznych struktur dla klientów OEM w USA i Europie. Firma planuje uruchomić 20 systemów druku 3D nowej generacji.
Drukarki SLM Solutions są wykorzystywane do drukowania elementów zawieszenia i konstrukcji, które zostały zaprojektowane w sposób generatywny, w tym zestaw wahaczy, zaciski hamulców czy obudowę skrzyni biegów. Takie podejście umożliwia tworzenie zaawansowanych geometrii z różnych materiałów metalowych. Druk 3D zwiększa elastyczność w projektowaniu i redukuje ilość odpadów oraz czas potrzebny na prototypowanie.
Kevin Czinger założył nową firmę, Czinger, w 2020 roku w Los Angeles, by produkować hipersamochód Czinger 21C, który został zaprezentowany na Geneva International Motor Show. Samochód ten reprezentuje szczyt innowacji, łącząc rzemiosło XXI wieku z technologią addytywną. Czinger 21C, napędzany silnikiem V8 i dwoma silnikami elektrycznymi, oferuje osiągi na najwyższym poziomie:
- Napęd: Układ składa się z: 2,88 l silnika V8 o mocy 937 KM oraz dwóch silników elektrycznych, oferując łączną moc 1250 KM (932 kW) lub opcjonalnie 1350 KM (1,006 MW).
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 1,9 sek.
- Przyspieszenie od 0 do 300 km/h: 8,5 sek.
- Prędkość maksymalna: 432 km/h.
- Masa: 1250 kg.
Współpraca między Divergent i SLM Solutions pokazuje, jak technologia druku 3D może transformować przemysł motoryzacyjny, prowadząc do tworzenia bardziej skomplikowanych, efektywnych i zrównoważonych pojazdów. Kevin Czinger podkreśla, że Czinger 21C to wynik wieloletniego rozwoju i inwestycji, a także przełom w technologii, który może zrewolucjonizować cały przemysł motoryzacyjny.

Kto używa największych drukarek do metalu SLM

SLM Solutions wzmacnia swoją ofertę dzięki przejęciu technologii Adira AddCreative

Druku 3D z Metali - nowe urządzenia

Innowacje druku 3D opanują Poznań

3 nowe drukarki 3D od Stratasys

Pierwsza w Polsce platforma szkoleniowa poświęcona technologiom druku 3D


Rusza II edycja ogólnopolskiego badania rynku CAD/CAM

Przemysłowa Wiosna w Kielcach

Dassault Systèmes wprowadza SOLIDWORKS CPQ

Znamy kolejne filary targów ITM INDUSTRY

Podsumowanie sesji generalnej 3. dnia 3DEXPERIENCE World 2025

Podsumowanie 2. dnia sesji generalnej na 3DEXPERIENCE World 2025

3DEXPERIENCE World 2025 Dzień 1 w skrócie
