CC OPEN DAYS 2024

Nowości Autodesk Inventor 2015 - Edycja bezpośrednia

03.09.2014 Skomentuj pierwszy

 

2. Modyfikacja położenia kątowego dźwigni zaworu odcinającego paliwo po imporcie z formatu STEP

Chcąc sprawdzić czy zawór będzie działał prawidłowo po zamontowaniu w pojeździe, należy sprawdzić krańcowe położenia dźwigni zaworu, czy dźwignia nie koliduje z innymi elementami w czasie zmiany jej pozycji.

Producent zaworów udostępnia modele 3D, ale tylko w jednym położeniu dźwigni.

Po wczytaniu modelu 3D z formatu STEP, w tradycyjnym sposobie modelowania należało by skopiować zawór, usunąć fragment dźwigni i zamodelować ją w nowym położeniu. Następnie wstawić do zespołu dwa modele dźwigni i sprawdzić ich położenie.

Dzięki poleceniu „Edycja bezpośrednia” można szybciej i łatwiej sprawdzić krańcowe położenia dźwigni, a nawet sprawdzić pośrednie położenia.

Po wybraniu polecenia „Edycja bezpośrednia” wystarczy wskazać oknem geometrie do zmiany, wybrać polecenie „Obrót”, potem „Zorientuj” i wskazać powierzchnię do umieszczenia manipulatora obrotu. Ciągnąć za manipulator możemy w płynny sposób obracać dźwignią i ustalić nowe położenie.

Używając „Edycji bezpośredniej” model części bez drzewa operacji staje się automatycznie modelem parametrycznym. Dźwignia może przyjmować różne położenia, przez, co jeden model zaworu może mieć kilka wariantów położenia dźwigni.

3. Modyfikacja rozstawu otworów elementu zawieszenia w Autodesk Inventor 2015, import z pliku z formatu CATPart

W tym przypadku najpierw należy wskazać wewnętrzną powierzchnie otworu i zewnętrzny promień. Następnie ikonę Zorientuj w celu wybrania kierunku w którym będziemy zmienić rozstaw otworów. Ciągnąc za strzałkę lub wpisując wymiar można zmienić rozstaw otworów z automatycznym dostosowaniem powiązanej geometrii.

4. Dostosowanie króćca tłumika układu wydechowego do głowicy silnika.

W przestawionym przykładzie zachodzi konieczność zmodyfikowania przyłącza tłumika importowanego z pliku SAT. Przyłącze tłumika jest w nieprawidłowym położeniu kątowym oraz rura tłumika jest zbyt krótka.

Pierwszą czynnością będzie dostosowanie długości rury tłumika.

Po wybraniu polecenia „Edycja bezpośrednia” należy wskazać fragment tłumika do wydłużenia. Po wybraniu geometrii można ciągnąć za strzałkę manipulatora w odpowiednim kierunku lub wpisać odpowiedni wymiar.

1 2 3
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: