VRMesh v4.0 dla Arbitrary Triangle Meshing

31.10.2007 Skomentuj pierwszy
Firma VirtualGrid poinformowała o wypuszczeniu na rynek programu VRMesh v4.0, który jest narzędziem dowolnego modelowania trójkątnych siatek 3D. Wersja ta posiada wiele nowych funkcji, które umożliwiają projektantom zwiększenie efektywności procesu projektowania odwrotnego, błyskawicznego tworzenia prototypów, modeli, szybkiego wykonywania rysunków na podstawie szkiców, a także umożliwia przygotowanie modeli, które mogą być później wykorzystane w programach CAD/CAM niższego rzędu. 



Dla zwiększenia efektywności projektowania odwrotnego, najważniejszy jest moduł bezpośredniej obróbki chmur punktów oraz Poziom Wyświetlania Szczegółów (LOD - Level-of-Detail). Pierwszy moduł dostarcza kompletu narzędzi do edycji chmur punktów, takich jak: wygładzanie, dziesiątkowanie, rozdzielanie, scalanie, itp., drugi moduł umożliwia obróbkę bardzo dużych ilości danych na gorszych sprzętowo komputerach, poprzez użycie modułu LOD i zmniejszeniu Poziomu Wyświetlania Szczegółów, dzięki czemu uzyskujemy zaoszczędzenia pamięci fizycznej i stopień użycia procesora.
 
Dla zwiększenia prędkości tworzenia modeli, zastosowano nowe komendy edycji siatki, np., sklejanie dwóch obiektów, zszywanie (stitch) obiektów w obiekty szczelne i usuwanie obszarów wypełnień, dzięki którym możliwe jest szybkie i automatyczne połączenie wielu elementów w jeden szczelny obiekt. 
Projektowanie koncepcyjne zostało wzbogacone o nowe funkcje, nowe narzędzia, takie jak stamp texture (nakładanie jednej tekstury na drugą), scratch brush (druciana szczotka), tail brush (mały pędzelek) i deformacja za pomocą widżetu. Narzędzia te w połączeniu z już istniejącymi cyfrowymi narzędziami modelarskimi i komendami tworzenia „inteligentnych” kształtów, umożliwiają użytkownikowi zaprojektowanie w łatwy i szybki sposób, każdej formy, jaką może sobie tylko wyobrazić.
 
Podczas, gdy wiele funkcji zostało udoskonalonych, np.: zwiększono prędkość komend ogólnoświatowej rejestracji, komenda the point cloud to mesh (konwersja chmury punktów w siatkę) zwiększa jakość tworzonych siatek, komenda remesh smoothing (wygładzanie) zachowuje nadal ważne właściwości powierzchni, takie jak: ostre krawędzie i narożniki, przy jednoczesnym usuwaniu szumów wokół konturów, także komendy rysowania pędzlami (brush) w modelowaniu cyfrowym zostało znacznie przyspieszone, do poziomu umożliwiającego zaobserwowanie efektów w czasie rzeczywistym. 
 
Rodzina produktów VRMesh składa się z trzech pakietów skierowanych do różnych użytkowników:
 
  • VRMesh Studio: Kompleksowe środowisko tworzenia chmur punktów i modelowania siatek, skierowane do użytkowników przemysłowych, którzy wymagają by narzędzia projektowania odwróconego i komunikacja wizualna były możliwe w jednym pakiecie.
  •  VRMesh Reverse: Kompletne narzędzie inżynierskie, służące do tworzenia dokładnych modeli siatkowych z chmur punktów.
  •  VRMesh Design: Idealne rozwiązanie dla projektowania koncepcyjnego i naprawy/edycji siatek STL.
Podsumowując, VRMesh stanowi potężne, wygodne narzędzie służące do projektowania odwróconego, błyskawicznego modelowania, i projektowania koncepcyjnego o możliwościach, jakie możemy znaleźć tylko w produktach kosztujących od 10 do 40 razy więcej. Aby zobaczyć różne przykłady aplikacji wykonanych tym niedrogim narzędziem 3D lub, by pobrać wersję testową programu prosimy o odwiedzenie strony www.vrmesh.com.
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: