Autodesk wspiera studentów w Światowym Konkursie Projektowym Ferrari
Światowy konkurs Ferrari World Design Contest stawia studentom wyzwanie zaprojektowania Ferrari przyszłości , z pomocą najnowszej generacji technologii i materiałów, przy zachowaniu znanej wydajności i elegancji przynależnej kultowej marce Ferrari. Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni 19 lipca. Nagroda główna to staż w siedzibie Ferrari w Maranello, we Włoszech. Dodatkowo Autodesk przyzna również nagrodę temu zespołowi studentów, który najlepiej wykorzystuje oprogramowanie Autodesk Alias, zarówno w komunikacji swoich założeń projektowych jak i w przedstawianiu procesu projektowania.
„Autodesk jest bardzo dumny ze współpracy z Ferrari w ramach tego światowego konkursu dla studentów, którego celem jest wykorzystanie potencjału tych młodych ludzi, przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi.”/który pokaże ich potencjał przy dobrej inspiracji, wyobraźni i narzędziach.”, powiedział dr Joe Astroth, dyrektor ds. edukacji w Autodesk. „Konkurs oferuje studentom zdobycie praktycznego doświadczenia projektowego w trakcie współpracy z zespołem, respektując terminy i prezentując swoje pomysły w Ferrari.”
Do finału zakwalifikowało się siedem drużyn, wybranych z 200 zgłoszonych przez 50 prestiżowych, międzynarodowcy szkół projektowania. Ich zadanie to opracowanie modeli 3D, przy wykorzystaniu oprogramowania Autodesk Alias, jak również modeli fizycznych w skali 1:4. Finaliści to: IED i IAAD z Turynu (Włochy), London Royal College of Arts (Wielka Brytania), Europejski Instytut Wzornictwa w Barcelonie (Hiszpania), Uniwersytet Hong-ik w Seul (Seul, Korea), DSK Supinfocom (Pune, Indie) i College for Creative Studies (Detroit, Michigan, USA).
„Producenci samochodów na całym świecie opierają się na oprogramowaniu Autodesk do Cyfrowego Prototypowania w tworzeniu innowacyjnych projektów, pomagając tym samym bardziej efektywnie i szybciej wprowadzać produkt na rynek.”, powiedział Robert “Buzz” Kross, wiceprezes Manufacturing Industry Group w Autodesk. „Autodesk koncentruje się na rozbudzaniu pasji w projektantach nowej generacji. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Ferrari w ramach tej misji.”
Więcej informacji na temat Ferrari World Design Contest, na: www.worlddesigncontest.