Skrzydlate łodzie podwodne z oprogramowaniem Autodesk Inventor

21.06.2011 Skomentuj pierwszy
Hawkes Ocean Technologies jest jednym z liderów w tworzeniu skrzydlatych łodzi podwodnych, porównywalnych do podwodnych samolotów. Za nowatorskie podejście w swoich działaniach, Autodesk, Inc. przyznał firmie tytuł Inventor Miesiąca.

Niespotykana szybkość i zwrotność DeepFlight, skrzydlatych łodzi podwodnych stworzonych przez firmę Hawkes, pozwala na łatwiejsze i bardziej opłacalne badanie niedostępnych dotychczas  części oceanu, oferując możliwość znacznego poszerzenia wiedzy naukowej na temat obszarów oceanicznych obejmujących blisko trzy czwarte powierzchni ziemi.  Obecnie firma Hawkes kończy budowę DeepFlight Challenger, najgłębiej jak dotąd sięgającej skrzydlatej łodzi podwodnej, która zostanie wykorzystana w projekcie Virgin Oceanic Five Dives, w celu zbadania dna oceanu. Ponadto, firma rozwija swoje skrzydlate łodzie podwodne DeepFlight, pracując również nad pojazdami DeepFlight piątej generacji.

Cyfrowe prototypowanie zapewnia większą  innowacyjność

„Nie sposób przecenić znaczenia, jakie oprogramowanie Autodesk Inventor odegrało w naszych działaniach.”, powiedział Graham Hawkes, założyciel i główny inżynier  Hawkes. "Zdolność do projektowania w 3D nie tylko zapewnia nam większą skuteczność w realizacji naszych pomysłów, ale również pozwala na kreowanie zupełnie nowych rozwiązań. To całkowicie zmieniło sposób naszej pracy.”


Seria załogowych statków DeepFlight, stanowi postęp w konstrukcji podwodnych maszyn, przekształcając je z "podwodnych balonów ", wykorzystujących zbiorniki balastowe do zmiany głębokości zanurzenia, do łodzi zdolnych do podwodnego lotu ¾ w ten sam sposób, w jaki piloci przeszli od balonów napędzanych gorącym powietrzem do samolotów z nieruchomymi skrzydłami.

Hawkes korzystał z cyfrowego prototypowania Autodesk w projektowaniu DeepFlight Super Falcon, skrzydlatych łodzi podwodnych czwartej generacji, zdolnych do przetransportowania dwóch pasażerów, ważących ułamek masy dwu-miejscowej, tradycyjnej podwodnej łodzi.


Wykorzystując oprogramowanie Autodesk Inventor , Hawkes, w zespole zaledwie czterech inżynierów, był w stanie zaprojektować Super Falcon równolegle z innym podwodnym modelem. Dla porównania  stworzenie skrzydlatych łodzi podwodnych pierwszej generacji, zaprojektowanej bez oprogramowania Autodesk Inventor, wymagało pracy ponad 10-osobowego zespołu.


"Cyfrowe prototypowania umożliwia firmie Hawks bardzo efektywne wykorzystanie swoich zasobów w konstrukcji podwodnego transportu, co było wcześniej niemożliwe do zrealizowania.”, powiedział Robert “Buzz” Kross, wiceprezes Manufacturing Industry Group w Autodesk. "Ich innowacyjne skrzydlate łodzie podwodne na pewno rozpalą wyobraźnię społeczeństwa i zapoczątkują nową erę eksploracji i odkryć."

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: