Szybsze, fotorealistyczne efekty w 3ds Max 2011 dzięki technologii NVIDIA PhysX

27.09.2010 Skomentuj pierwszy


Firmy NVIDIA i Autodesk wspólnie zaprezentowały nowe, potężne funkcjonalności oparte na technologii firmy NVIDIA, które zostaną dostarczone posiadaczom subskrypcji oprogramowania 3ds Max® firmy Autodesk® w ramach pakietu Subscription Advantage dla 3ds Max 2011. Współpraca firm NVIDIA oraz Autodesk zaowocowała rewolucją w dziedzinie renderowania fotorealistycznych obrazów i symulacji fizyki, w postaci nowego narzędzia renderującego iray® firmy mental images® oraz nowego przebiegu pracy dla fizyki ciał sztywnych opartego na technologii NVIDIA® PhysX™. Nowe narzędzie zostanie zawarte w pakietach Subscription Advantage dla Autodesk 3ds Max i Autodesk® 3ds Max® Design 2011. 

Nowy renderer iray pracujący w obrębie programu 3ds Max zapewnia bardziej intuicyjny sposób tworzenia obrazów, które do złudzenia przypominają fotografie – wielokrotnie szybciej, niż w tradycyjnych przebiegach pracy. Dzięki niemu, graficy trójwymiarowi mogą korzystać z materiałów i źródeł światła, których zachowanie jest bliższe prawdziwemu. Szybciej utworzą żywe, przekonujące światy, bez potrzeby dostosowywania szeregu ustawień graficznych w poszukiwaniu najbliższego odpowiednika rzeczywistości. Przebieg pracy narzędzia iray może zostać znacząco usprawniony poprzez zastosowanie procesorów graficznych firmy NVIDIA, opartych na architekturze NVIDIA CUDA™. Narzędzie iray generuje identyczne obrazy zarówno na procesorach centralnych, jak i graficznych, ale użytkownicy oprogramowania 3ds Max posiadający procesory graficzne NVIDIA Quadro® 5000 lub Tesla™ C2050 otrzymają nawet sześciokrotnie wyższą wydajność pracy w porównaniu z osiągami dwóch czterordzeniowych procesorów centralnych.1 Projektanci, którzy potrzebują jeszcze większej wydajności narzędzia iray, mogą ją uzyskać poprzez zamontowanie większej liczby procesorów graficznych firmy NVIDIA w komputerze. 

Technologia PhysX firmy NVIDIA leży u podstaw nowego zestawu funkcji do obsługi dynamiki ciał  sztywnych programu 3ds Max, który umożliwia sterowanie symulacją animacji bezpośrednio w oknie widoku tego programu. Funkcje PhysX obsługują statyczne, dynamiczne i kinematyczne ciała sztywne wraz z zestawem różnych zawężeń, zapewniając bardziej wydajny przebieg pracy, stosowany z powodzeniem od kilku lat w wielu studiach deweloperów gier komputerowych. Projektanci mogą dużo szybciej osiągnąć realistyczne efekty; wystarczy wybrać gotowy element z palety rzeczywistych materiałów z przypisanymi cechami fizycznymi, a następnie dostosować parametry do własnych potrzeb. Symulacje stworzone w ten sposób mogą zostać natychmiast użyte przez artystów zajmujących się tworzeniem efektów, a także posiadają jednolitą ścieżkę danych do silnika PhysX, stosowanego przez najlepsze studia produkcji gier komputerowych, jak np. Sumea czy Obsidian.

 

„Nieprzerwanie uzupełniamy program 3ds Max o najdoskonalsze przebiegi pracy i najnowocześniejsze funkcje. Rozwiązania renderowania i obsługi fizyki oparte na technologii firmy NVIDIA to modelowy przykład tej dwudziestoletniej tradycji,” twierdzi Ken Pimentel, Dyrektor ds. Rozwiązań przekazu wizualnego w firmie Autodesk. „Ta aktualizacja będzie ogromnym skokiem naprzód dla klientów naszego programu subskrypcji aplikacji 3ds max i 3ds Max Design, ponieważ otrzymają oni możliwość obsługi fizyki poprzez PhysX bezpośrednio w widoku roboczym, a w przyszłości wkroczą w następny etap rewolucji renderingowej, gdy wdrożymy narzędzie iray akcelerowane przez procesor graficzny.”

 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: