Dynamiczne kanały chłodzące w ZW3D

07.04.2020 Skomentuj pierwszy

Jeżeli jesteś konstruktorem pracującym z formami wtryskowymi – ten artykuł jest dla Ciebie. Na pewno masz świadomość jak ważne dla twojej formy są kanały chłodzące. Oprogramowanie ZW3D pomoże w rozwiązaniu problemów z ich projektowaniem.

Przy projektowaniu pętli chłodzących zazwyczaj pracujemy w czterech krokach:

1. Tworzymy szkic 3D dla pętli chłodzącej.

2. Używamy operacji wyciągnięcia pręta wzdłuż powstałego szkicu 3D tworząc kształt bazowy.

3. Używamy operacji wytnij dla wydrążenia kanałów chłodzących w płycie formy.

4. Następnie dodajemy pozostałe komponenty.

Do zaprojektowania układu chłodzącego naszej formy możemy użyć wielu narzędzi i operacji, tych samych, których używamy do projektowania standardowych detali czy złożeń w ZW3D.

Natomiast W ZW3D 2020 kanały chłodzące mogą być tworzone przy pomocy pojedynczej operacji o nazwie Dynamiczne kanały chłodzące.

Może łatwo utworzyć dwa typy pętli chłodzących – przez jeden lub dwa obiekty. W przeciwieństwie do tradycyjnej metody, można bezpośrednio tworzyć kanały chłodzące poprzez kolejne kliknięcia punktów w pożądanej lokalizacji, dzięki czemu ominiemy takie kroki jak rysowanie szkicu i wycinanie kieszeni w płycie formy.

Co więcej, mamy pełny, dynamiczny podgląd pozycji pętli chłodzącej podczas wstawiania kolejnych punktów, co pozwala uniknąć „kolizji” z innymi elementami umieszczonymi na płycie formy.

A co z modyfikacją (poprawkami) pętli chłodzenia?

Również jest to możliwe. Najpierw przechodzimy do komponentu Chłodzenie, a później kliknij prawym przyciskiem myszy na operacji Pętla w drzewku historii. Teraz możemy łatwo zmieniać pozycję i rozmiar pętli chłodzenia oraz modyfikować parametry pozostałych elementów chłodzenia.

Więcej o możliwościach ZW3D w tworzeniu kanałów chłodzących TUTAJ >>>

 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: