Dynamiczne kanały chłodzące w ZW3D
Jeżeli jesteś konstruktorem pracującym z formami wtryskowymi – ten artykuł jest dla Ciebie. Na pewno masz świadomość jak ważne dla twojej formy są kanały chłodzące. Oprogramowanie ZW3D pomoże w rozwiązaniu problemów z ich projektowaniem.
Przy projektowaniu pętli chłodzących zazwyczaj pracujemy w czterech krokach:
1. Tworzymy szkic 3D dla pętli chłodzącej.
2. Używamy operacji wyciągnięcia pręta wzdłuż powstałego szkicu 3D tworząc kształt bazowy.
3. Używamy operacji wytnij dla wydrążenia kanałów chłodzących w płycie formy.
4. Następnie dodajemy pozostałe komponenty.
Do zaprojektowania układu chłodzącego naszej formy możemy użyć wielu narzędzi i operacji, tych samych, których używamy do projektowania standardowych detali czy złożeń w ZW3D.
Natomiast W ZW3D 2020 kanały chłodzące mogą być tworzone przy pomocy pojedynczej operacji o nazwie Dynamiczne kanały chłodzące.
Może łatwo utworzyć dwa typy pętli chłodzących – przez jeden lub dwa obiekty. W przeciwieństwie do tradycyjnej metody, można bezpośrednio tworzyć kanały chłodzące poprzez kolejne kliknięcia punktów w pożądanej lokalizacji, dzięki czemu ominiemy takie kroki jak rysowanie szkicu i wycinanie kieszeni w płycie formy.
Co więcej, mamy pełny, dynamiczny podgląd pozycji pętli chłodzącej podczas wstawiania kolejnych punktów, co pozwala uniknąć „kolizji” z innymi elementami umieszczonymi na płycie formy.
A co z modyfikacją (poprawkami) pętli chłodzenia?
Również jest to możliwe. Najpierw przechodzimy do komponentu Chłodzenie, a później kliknij prawym przyciskiem myszy na operacji Pętla w drzewku historii. Teraz możemy łatwo zmieniać pozycję i rozmiar pętli chłodzenia oraz modyfikować parametry pozostałych elementów chłodzenia.
Więcej o możliwościach ZW3D w tworzeniu kanałów chłodzących TUTAJ >>>