Mój pierwszy model w MOI 3D
Jak w prosty i szybki sposób zamodelować stolik kawowy w MOI 3D?
Program MoI 3D powstał, aby inżynierowie, projektanci i artyści mogli wyjść poza ramy „zwykłego ”, konserwatywnego projektowania oraz w łatwy i szybki sposób mogli zamienić swoje pomysły w realny efekt, w realny projekt.
Program docenią przede wszystkim artyści, ponieważ pozwala on na modelowanie koncepcyjne, a więc nie stawiające ograniczeń w kształtach i rozwiązaniach.
Rozpoczynamy od naszkicowania konturów blatu w widoku od przodu (narzędzie polilinia).
W widoku z góry wstawiamy wielobok. Możemy wstawić prostą wzdłuż osi Z, która ułatwi wyznaczenie osi obrotu.
Przy użyciu narzędzia Wyciągnięcie obrotowe z krzywymi prowadzącymi tworzymy blat stolika. Jako profil krzywej wybieramy przekrój blatu w widoku od przodu, a jako krzywą prowadzącą, wielobok. Oś obrotu wyznaczamy na prostej w osi Z.
Modelowanie nogi stołu zaczynamy od naszkicowania profilu głównego elementu. Szkicujemy krzywą dowolną, przez punkty. Można zaznaczyć krzywą i wybrać opcję Pokaż punkty. Umożliwi to swobodną edycję krzywej, poprzez przemieszczanie wybranych punktów.
Gotową krzywą wyciągamy obrotowo względem osi Z.
Szkicujemy zamknięty profil drugiego elementu nogi.
Zaznaczamy krzywe i wybieramy opcję Powierzchnia z krzywych.
Korzystając w narzędzia wyciągnięcie proste lub skorupa, nadajemy grubość powierzchni.
Gotowy element ustawiamy w odpowiednim miejscu nogi. Następnie przekształcamy element szykiem biegunowym.
Wskazujemy środek szyku w osi nogi, ustawiamy liczbę powtórzeń 3.
Model można dopracować poprzez zaokrąglenie naroży. Należy pamiętać o ustawieniu odpowiedniego promienia.
Gotowy model po renderingu w programie KeyShot4.1