LMS do badań strukturalnych samolotu Airbus A350 XWB
Oprogramowanie stworzone przez LMS – jeden z segmentów biznesowych firmy Siemens – odegrało kluczową rolę w procesie analizy strukturalnej nowego płatowca A350-900, co zaowocowało rozszerzeniem jego zastosowania o inne projekty realizowane przez konsorcjum Airbus. Opierając się na LMS Samtech Caesam – jednym z oferowanych przez firmę Siemens rozwiązań z zakresu komputerowego wspomagania prac inżynierskich (CAE) – Airbus stworzył wspólne środowisko do przeprowadzania analiz naprężeniowych. Narzędzie LMS Caesam stanowiło w procesie projektowania oraz analizy strukturalnej modelu A350-900 fundament, na którym oparto zharmonizowane metody stosowane przez ponad 2000 zajmujących się naprężeniami inżynierów pracujących dla dostawców Airbusa w ponad 50 krajach na całym świecie. LMS Caesam stanowi wspólną platformę integrującą wszystkie wykorzystywane przez konsorcjum Airbus procesy, metody, narzędzia oraz biblioteki danych i zastępuje ponad 400 stosowanych wcześniej osobnych rozwiązań.
Stanowiący część rodziny A350 XWB model A350-900 jest pierwszym samolotem firmy Airbus zaprojektowanym przy użyciu wspólnego dla całego konsorcjum środowiska ISAMI (Improved Structural Analysis through Multidisciplinary Integration – Ulepszona analiza strukturalna z wykorzystaniem integracji multidyscyplinarnej). Środowisko ISAMI zapewnia spójność w procesie certyfikacyjnym i analizie strukturalnej A350. ISAMI oparte jest na platformie LMS Caesam, stanowiącej z kolei część oferującego rozwiązania symulacyjne pakietu LMS Samtech.
Platforma LMS Caesam pomogła konsorcjum Airbus w uporaniu się z trzema głównymi wyzwaniami dotyczącymi analizy strukturalnej, tj. z harmonizacją, automatyzacją oraz wdrożeniem rozwiązań do użytku. Pozwala ona na zarządzanie oraz automatyzację procesów projektowych dotyczących obliczania marginesów bezpieczeństwa, zapewniając tym samym znaczne oszczędności kosztowe i czasowe w ramach całego cyklu projektowego. Platforma umożliwia integrację zharmonizowanych procesów i narzędzi wymiarowania oraz lepsze wykorzystanie posiadanego przez firmę know-how. Ponadto, rozwiązanie LMS Caesam jest przystosowane do tego, by wspomagać producentów lotniczych w koordynowaniu skomplikowanych, związanych z analizą strukturalną procesów prowadzonych w całym globalnym łańcuchu dostaw firmy.
Dzięki skuteczności platformy LMS Caesam w środowisku ISAMI, zakres wykorzystania tego rozwiązania został rozszerzony o szczegółowe wymiarowanie strukturalne oraz certyfikację modeli A350-1000 i A320neo. Ponadto, działając wspólnie z LMS – jednym z segmentów biznesowych firmy Siemens – Airbus opracował nowe narzędzie umożliwiające oszacowanie masy samolotu już na wstępnym etapie procesu jego projektowania. Airbus korzysta także z opartej na platformie LMS Caesam technologii PRESTO (Pre-sizing of Structures for Trade-Offs) do wstępnego wymiarowania samolotów. Zastosowanie PRESTO przy pracach nad modelem A350-1000 umożliwiło uzyskanie znacznych oszczędności czasowych w porównaniu do poprzednio stosowanych metod.
LMS jest segmentem biznesowym Siemens PLM Software, który został przejęty przez firmę Siemens w styczniu 2013 roku. Więcej informacji znaleźć można pod adresem
http://www.plm.automation.siemens.com/pl_pl/products/lms/

Peugeot Sport i symulacje Dassault Systèmes

Strategiczne partnerstwo między CAMdivision i MAIT

ABAQUS: Symulacja wytłaczania dna puszki

ZW3D moduł Simulation

Grupa Volvo stawia na rozwiązania PTC

ZWSim Structural


Polska Pasja do Kosmosu: Silesian Phoenix i Mars Rover na 3DEXPERIENCE World EDU 2025

Dassault Systèmes wprowadza 3D UNIV+RSES

SOLIDWORKS 2025 - kluczowe funkcje

Aktualizacja AutoCAD i AutoCAD LT 2025.1

Nowe polecenie w NX do zaokrąglania krzywych na powierzchni

Rzutowanie krzywej w SOLIDWORKS

BenQ SW242Q - profesjonalny 24 calowy monitor IPS 2K
