Konkurs "Teraz Polska" dla przedsięwzięć innowacyjnych

09.11.2007 Skomentuj pierwszy


W październiku 2007 roku Fundacja po raz pierwszy ogłosiła Konkurs „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych.  Celem tej edycji Konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie Godłem „Teraz Polska“ najbardziej nowatorskich rozwiązań, dotyczących działań podejmowanych w celu usprawniania dotychczasowych procesów produkcyjnych jak również, tworzenia nowych lub znaczącego ulepszania istniejących produktów i usług.

Organizatorzy Konkursu chcą uhonorować i promować naukowców oraz inżynierów opracowujących nowatorskie rozwiązania technologiczne, a także przedsiębiorstwa, które wdrażają takie rozwiązania w praktyce.

Inicjatywa Fundacji nawiązuje swoją ideą i przesłaniem do nowej Strategii Lizbońskiej oraz rządowego Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” 2007-2013.

Program ten ma się przyczynić m.in. do lepszego dostosowania oferty sektora nauki do potrzeb przedsiębiorstw, co może dodatnio wpłynąć na zwiększenie transferu nowoczesnych rozwiązań do gospodarki. W efekcie uzyskanej synergii wzrośnie tempo rozwoju gospodarczego i eksport oraz powstaną stabilne podstawy długotrwałej konkurencyjności rodzimej gospodarki.
Przedmiotem zgłoszenia do Konkursu „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych mogą być dwa rodzaje innowacji:
• produktowa - udoskonalenie wyrobu już wytwarzanego przez przedsiębiorstwo lub rozszerzenie struktury asortymentowej o nowy produkt (usługę),
• procesowa (technologiczna) - wprowadzenie zmian w metodach produkcji stosowanych przez przedsiębiorstwo oraz w sposobach docierania z produktem (usługą) do odbiorców.
Wszystkie podmioty zainteresowane uzyskaniem Godła „Teraz Polska” mogą składać wnioski konkursowe do dnia 15 stycznia 2008 roku. Następnym etapem będą oceny eksperckie, które potrwają do końca marca. Zgłoszenia najwyżej ocenione przez Ekspertów zostaną nominowane do Godła „Teraz Polska”. Spośród nich, pod koniec kwietnia, Kapituła wyłoni Laureatów Konkursu.

W trakcie ocen szczególna uwaga zostanie zwrócona na zagadnienia związane ze stopniem innowacyjności przedsięwzięcia, wpływem wdrożonej innowacji na proces produkcyjny, jego wydajność i jakość. Ocenie będzie podlegała również analiza kosztów przedsięwzięcia w stosunku do uzyskanych rezultatów, społeczne skutki realizacji przedsięwzięcia oraz działania marketingowe podejmowane przez Uczestników Konkursu, a dotyczące bezpośrednio zgłoszonego rozwiązania. Wszystkie oceny dokonywane są przez Komisję Ekspertów, w oparciu o kryteria Konkursu „Teraz Polska”.
Uroczyste zakończenie I edycji Konkursu „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych odbędzie się wiosną 2008 roku. Podczas Koncertu Galowego, przedstawiciele nagrodzonych jednostek i przedsiębiorstw odbiorą statuetki „Teraz Polska”.
Warunki uczestnictwa w konkursie „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych
Do udziału w Konkursie „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne:
• podmiot jest zarejestrowany w kraju będącym członkiem Unii Europejskiej od   co najmniej 12 miesięcy i prowadzi działalność dla zysku,
• zgłaszane przedsięwzięcie innowacyjne zostało opracowane przez jednostkę naukową, działającą w rozumieniu ustawy o zasadach finansowania nauki lub wyższą uczelnię oraz wdrożone przez podmiot uczestniczący w Konkursie co najmniej 12 miesięcy temu oraz do chwili obecnej nie zostało zastąpione rozwiązaniem nowszym.
Dopuszczalne jest zgłoszenie przedsięwzięcia, które nie zostało opracowane przez jednostkę naukową lub wyższą uczelnię, pod warunkiem, że powstało ono w przedsiębiorstwie prowadzącym działalność badawczo-rozwojową.
Aby przystąpić do Konkursu należy:
• przesłać do Fundacji wypełnioną ankietę rejestracyjną oraz dowód przekazania
  na konto Fundacji opłaty rejestracyjnej w kwocie 500 zł, a następnie do dnia 15 stycznia 2008 roku złożyć w Biurze Konkursu wypełnioną ankietę weryfikacyjną (wniosek konkursowy) wraz z załącznikami,
• uiścić opłatę weryfikacyjną (tabela opłat znajduje się poniżej).
Po przesłaniu do Fundacji wypełnionej ankiety rejestracyjnej oraz dowodu dokonania opłaty rejestracyjnej (500 zł), każdy podmiot zainteresowany przyznaniem Godła „Teraz Polska” otrzyma ankietę weryfikacyjną oraz "Regulamin Funkcjonowania i Przyznawania Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, który zawiera szczegółowe procedury oceny i weryfikacji.
TABELA OPŁAT WERYFIKACYJNYCH DLA UCZESTNIKÓW I EDYCJI KONKURSU DLA PRZEDSIĘWZIĘĆ INNOWACYJNYCH:
Opłata weryfikacyjna za zgłoszenie do konkursu jednego przedsięwzięcia uzależniona jest od wielkości zatrudnienia w przedsiębiorstwie i wynosi:
• 3.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających do 50 osób
• 4.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 51 do 100 osób
• 5.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 101 do 200 osób
• 5.500 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 201 do 350 osób
• 6.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 351 do 500 osób
• 6.500 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 501 do 800 osób
• 7.000 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających od 801 do 1000 osób
• 7.500 zł dla przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 1000 osób
Uczestnik Konkursu nie jest zobowiązany do wnoszenia żadnych dodatkowych opłat poza opłatą rejestracyjną i weryfikacyjną.
Uprawnienia Laureatów
laureatami I edycji Konkursu „Teraz Polska” dla Przedsięwzięć Innowacyjnych zostaja przedsiębiorstwa, które wdrożyły je w praktyce oraz jednostki, które opracowały, nagrodzone przedsięwzięcie innowacyjne.
Laureaci mają prawo do używania Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" przez okres 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia na kolejny okres, po ponownej weryfikacji nagrodzonego produktu lub usługi. Szczegółowe warunki używania Godła określają umowy zawierane z Laureatami.
Laureatom Konkursu przysługują następujące uprawnienia:
• umieszczenie obok nazwy i logo Laureata Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska"  we wszystkich materiałach promocyjnych oraz posługiwanie się Godłem w kampaniach reklamowych;
• korzystanie ze zniżek wynegocjowanych przez Fundację na wybrane imprezy targowe i wystawiennicze;
• korzystanie ze zniżek w określonych mediach, współpracujących z Fundacją:
• udział w kampaniach reklamowych organizowanych przez Fundację wspólnie z innymi Laureatami;
• promocja w wydawnictwach, drukach reklamowych i tekstach promocyjnych Fundacji;
• prezentacja Laureatów na imprezach targowych i wystawienniczych w kraju i za granicą,  w których uczestniczy Fundacja;
• cykliczne informowanie o nagrodzonych firmach na konferencjach prasowych;
• wspieranie przez Fundację działań proeksportowych Laureatów;
• członkostwo w Klubie "Teraz Polska".
 
 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: