Design według Panasonic
02.03.2009
Skomentuj pierwszy

Firma Panasonic ogłosiła uruchomienie Design Museum – muzeum marki on-line. Na przygotowanej w 20 językach stronie zaprezentowano historię innowacyjnych rozwiązań, najważniejszych momentów w dziejach firmy, a także obszerną kolekcję produktów, które obrazują ewolucję designu i wzornictwa przemysłowego marki sięgającą wstecz aż do 1918 roku.
Stronę, na której znalazło się Design Museum podzielono na cztery sekcje: linię czasu rozwoju najważniejszych produktów, linię czasu rozwoju firmy, etos wzornictwa Panasonic oraz badania i rozwój. Odwiedzający mają szansę zapoznać się z galerią fotografii kultowych produktów o innowacyjnych cechach i wzornictwie, które pomogły ukształtować dzisiejszy wizerunek marki Panasonic. Muzeum pokazuje również w jaki sposób założyciel firmy, Konosuke Matsushita, odniósł sukces przekształcając swoje przedsiębiorstwo z trzyosobowego warsztatu w największy na świecie koncern produkujący elektronikę użytkową.

W internetowym muzeum Panasonic koneserzy dobrego wzornictwa przemysłowego znajdą wiele designerskich rarytasów, m.in. kultowy adapter SL-10 z lat osiemdziesiątych, którego egzemplarz znajduje się również w prestiżowym nowojorskim muzeum sztuki współczesnej MOMA (The Museum of Modern Art). Innym przykładem legendarnego urządzenia, którego projekt zapisał się trwale w historii wzornictwa, jest produkowane w latach siedemdziesiątych radio Toot-a-loop (model R-72) przypominające kształtem kolorową słuchawkę, którą użytkownik może wyginać tworząc różne kształty. „Zwiedzający” mają możliwość zapuścić się jeszcze dalej w przeszłość i obejrzeć, między innymi, przełomowy telewizor 17K-531 z 1952 roku – pierwszy na świecie telewizor z prostokątnym kineskopem. Do czasu wprowadzenia go na rynek telewizory miały, trudne dziś sobie do wyobrażenia, okrągłe kineskopy.

Z dniem 01.08.2008 r. firma Matsushita Electric Industrial Co., Ltd oficjalnie zmieniła nazwę na Panasonic Corporation. Jest to krok w kierunku umocnienia najbardziej rozpoznawalnej marki koncernu, jaką jest Panasonic. Mimo globalnego ujednolicenia znaków towarowych i zmiany nazwy, firma w dalszym ciągu opiera działalność biznesową na podstawowych zasadach sformułowanych przez założyciela - Konosuke Matsushitę. Internetowe muzeum wzornictwa podkreśla istotną rolę, jaką dla firmy ma 90-letnia historia tworzenia innowacyjnych produktów i produkcji elektroniki konsumenckiej w celu poprawienia jakości życia konsumentów na całym świecie. Odwiedzający mogą przeczytać więcej na temat Konosuke Matsushity, zapoznać się z jego filozofią biznesu i działań, które przyczyniły się do zajęcia przez Panasonic pozycji lidera branży elektroniki użytkowej.
W celu uzyskania szczegółowych informacji i zapoznania się z Design Museum zapraszamy na stronę: www.panasonic.eu/designmuseum.
Muzeum istnieje również w polskiej wersji językowej.
Muzeum istnieje również w polskiej wersji językowej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...

DESIGNER 2023.1 nowości w module CAD

DESIGNER 2022.3

Zobacz nowości w Alibre v23

EDGECAM Designer 2021.1 - Interfejs i makra

ZW3D a projektowanie produktów konsumenckich

Wirtualna wystawa DOBRY WZÓR 2020
KOMENTARZE (0)

Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.

Podsumowanie sesji generalnej 3. dnia 3DEXPERIENCE World 2025

Podsumowanie 2. dnia sesji generalnej na 3DEXPERIENCE World 2025

3DEXPERIENCE World 2025 Dzień 1 w skrócie

Czy możliwość pracy w chmurze zrewolucjonizuje projektowanie CAD?

3DEXPERIENCE World 2025 - możliwości gospodarki generatywnej opartej na AI

W tym roku 26. edycja Model Mania

Polska Pasja do Kosmosu: Silesian Phoenix i Mars Rover na 3DEXPERIENCE World EDU 2025

Dassault Systèmes wprowadza 3D UNIV+RSES
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI