Billi Dally inżynierem działu badań i rozwoju nvidia
29.01.2009
Skomentuj pierwszy
NVIDIA ogłosiła dzisiaj, że Bill Dally, członek zarządu departamentu nauk komputerowych Uniwersytetu Stanforda, dołączy do firmy jako główny inżynier oraz wiceprezes działu badań i rozwoju NVIDIA. Firma również ogłosiła, iż dzierżący przez wiele lat pozycję głównego inżyniera David Kirk został powołany na “doradcę NVIDIA.”
“Jest mi niezwykle miło powitać Billa w NVIDIA w naszej firmie w tak ważnym dla nas czasie” powiedział Jen-Hsung Huang, prezes i CEO NVIDIA. „Jego pionierska praca nad procesorami strumieniowymi w Stanford miała wielki wpływ na działania, których dokonujemy w NVIDIA. Jako jeden z wizjonerskich twórców przetwarzania równoległego podziela on naszą pasję w przekształcaniu GPU w procesor obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia oraz stopniowo acz nieuchronnie – w duszę komputera. Reputacja Billego Dally, jako innowatora w naszej gałęzi przemysłu jest niekwestionowana. To naprawdę wielki zaszczyt mieć taką legendę jak Bill w naszej firmie.”
“Chciałbym również pogratulować Davidowi Kirkowi osiągnięć, które wywarły ogromny wpływ na firmę NVIDIA. David przez lata wcielał się w wiele ról – od architekta produktów po głównego propagatora naszych idei. Jego techniczne i strategiczne przewidywania pomogły nam otworzyć całkowicie nowy świat obliczeń graficznych. Wszyscy korzystamy z jego cennego wkładu.”

Dally był profesorem nauk komputerowych na uniwersytecie Stanfroda od 1997 roku, a w 2005 został członkiem zarządu departamentu nauk komputerowych. Dally wraz ze swoim zespółem opracował architekturę systemową, sieciową, sygnałową, technologie routingu oraz synchronizowania, które można po dziś dzień odnaleźć w największych komputerach do przetwarzania równoległego. W Caltech zaprojektował silnik symulacyjny MOSSIM i chip Torus Routing, które zapoczątkowały routing kanalikowy oraz kontrolę przepływu wirtualnych kanałów. Jego grupa na MIT zbudowała J-Machine oraz M-Machine - eksperymentalne systemy komputerowe przetwarzania równoległego, które rozpoczęły separację mechanizmu od modeli programistycznych i zademonstrowały mechanizm planowanych synchronizacji i komunikacji. Współzałożyciel Valio Communications i Stream Processors, Inc. - Dally jest również członkiem amerykańskiej akademii sztuk i nauk oraz IEEE i ACM. Otrzymał nagrodę IEEE imienia Seymoura Craya oraz nagrodę ACM imienia Maurice’a Wilkesa. Ma na swoim koncie ponad 200 publikacji oraz 50 patentów. Autor książek Digital Systems Engineering and Principles i Practices of Interconnection Networks.

David Kirk jest szefem działu rozwoju i badań NVIDIA od stycznia 1997 roku. Jego wkład w pracę firmy polega na kierowaniu rozwojem technologii graficznych dla najpopularniejszych platform rozrywki. W 2006 roku dr Kirk przyjęty został do Narodowej Akademii Inżynierii (NAE - National Academy of Engineering) za swój wkład w zastosowanie grafiki o wysokiej wydajności w komputerach osobistych. Członkostwo w NAE uznawane jest za jedno z najwyższych profesjonalnych wyróżnień w dziedzinie techniki. W 2002 roku dr Kirk otrzymał nagrodę SIGGRAPH Computer Graphics Achievement Award za doniosłą rolę, jaką odegrał w procesie wprowadzania systemów graficznych o wysokiej wydajności na rynek masowy. W latach 1993 – 1996 dr Kirkbył szefem działu badań i rozwoju w firmie Crystal Dynamics, produkującej gry komputerowe. W latach 1989 – 1991 dr Kirk był inżynierem w oddziale firmy Hewlett-Packard – Apollo Systems. Jest właścicielem 50 patentów i ich zastosowań w dziedzinie projektowania grafiki oraz autorem ponad 50 artykułów dotyczących technologii graficznych. Dr Kirk jest absolwentem Massachusetts Institute of Technology (tytuły Bachelor of Science oraz Master of Science na wydziale mechanicznym), a także absolwentem i doktorem nauk komputerowych California Institute of Technology.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...

Nowy skaner eviXscan 3D Quadro+

Jaką kupić grafikę do pracy w Autodesk Inventor?

Premiera Radeon Pro WX 9100 i Radeon Pro SSG

Nvidia Quadro P2000 i P4000 dla SOLIDWORKS i SOLIDWORKS Visualize

MSI wprowadza nową serię mobilnych stacji roboczych

Vega: nowa architektura układów graficznych AMD
KOMENTARZE (0)

Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.

Podsumowanie sesji generalnej 3. dnia 3DEXPERIENCE World 2025

Podsumowanie 2. dnia sesji generalnej na 3DEXPERIENCE World 2025

3DEXPERIENCE World 2025 Dzień 1 w skrócie

Czy możliwość pracy w chmurze zrewolucjonizuje projektowanie CAD?

3DEXPERIENCE World 2025 - możliwości gospodarki generatywnej opartej na AI

W tym roku 26. edycja Model Mania

Polska Pasja do Kosmosu: Silesian Phoenix i Mars Rover na 3DEXPERIENCE World EDU 2025

Dassault Systèmes wprowadza 3D UNIV+RSES
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
03.2025
12
Kontrola wióra przy toczeniu
Lokalizacja: Jasionka03.2025
25
Dni Druku 3D
Lokalizacja: Kielce03.2025
25
STOM-TOOL - Przemysłowa Wiosna
Lokalizacja: Kielce05.2025
20
PLASTPOL 2025
Lokalizacja: Kielce11.2025
04
Warsaw Industry Week - TARGI PRZEMYSŁOWE
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy02.2026
01
3DEXPERIENCE WORLD 2026
Lokalizacja: Houston, TXDODAJ WYDARZENIE