Solid Edge i funkcja Punkt BlueDot

21.06.2016 Skomentuj pierwszy

Rozpoczynając nowy projekt, konstruktor często staje przed wyborem: modelowanie bryłowe czy modelowanie powierzchniowe. Zdeterminowane jest to własnymi upodobaniami, wygodą własnej pracy lub po prostu tym, że niektóre elementy wykonamy tylko powierzchniowo, a inne zamodelujemy bardzo szybko bryłowo. Przedstawimy funkcję BlueDot, która z pewnością umili, a przede wszystkim przyśpieszy pracę poprzez modelowanie powierzchniowe.

Będziemy pracować w środowisku sekwencyjnym.

blue_dot_1

Mając wstępny zarys powierzchni, ograniczonej danymi krzywymi, pierwotnie nie mającymi punktów wspólnych, wywołujemy polecenie Punkt BlueDot.

blue_dot_2

Wykorzystując funkcję Punkt BlueDot łączymy krzywe. Do ich łączenia można używać standardowych punktów charakterystycznych (koniec, środek) jak również można wskazać iż punkt ma być na krzywej lub krzywa ma połączyć się z drugą krzywą w dowolnym punkcie.

blue_dot_3

Następnie tworzymy powierzchnię BlueSurf. Wskazujemy kolejno krzywe, za każdym razem zatwierdzając prawym przyciskiem myszy.

blue_dot_4

Aby nasza powierzchnia nabrała zamierzonego kształtu, wskazujemy dodatkowo krzywe wiodące. Pamiętamy cały czas, aby po każdorazowym wybraniu krzywej zatwierdzić ją PPM.

blue_dot_5

Zgodnie z naszymi zamiarami i potrzebami, wstawiamy dodatkowo płaszczyzny np. równoległe, które sprawią, że nasza powierzchnia będzie bardziej podatna na dynamiczne zmiany punktem BlueDot.

blue_dot_6

Wstawiamy płaszczyzny.

blue_dot_7

Teraz, kiedy już mamy zdefiniowaną i utworzoną powierzchnię, wybieramy interesujący nas punkt BlueDot i zaznaczamy go.

blue_dot_8

Poprzez możliwość edycji dynamicznej dowolnie zmieniamy kształt powierzchni.

blue_dot_9

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: