Reed Index: „Tak” dla własnej firmy! Ale nie w bankowości

03.06.2008 Skomentuj pierwszy


Ponad połowa menedżerów oraz specjalistów (52 proc.) deklaruje skłonność do założenia własnej firmy. Gotowość taką najczęściej wyrażają przedstawiciele kadry zarządzającej wyższego szczebla (62 proc.) oraz ci, którzy pracują więcej niż 8 godzin dziennie (58 proc.).
 












To wyniki Reed Index, autorskiego projektu badawczego międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Reed.
 
Czy był(a)by Pan(i) skłonny do założenia własnej firmy?
 
W badaniu zaobserwowano zróżnicowanie odpowiedzi w zależności od płci. Aż 60 proc. mężczyzn jest skłonnych otworzyć własny biznes. Wśród kobiet odsetek ten jest mniejszy i wynosi 47 proc.
 
Reed Index realizowany jest wśród menedżerów i specjalistów w trzech sektorach: IT i inżynieria, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Wyniki w poszczególnych sektorach prezentują się następująco: zainteresowanie założeniem własnej firmy w sektorach sprzedaży i marketingu oraz IT jest bardzo zbliżone. Wynosi odpowiednio 58 proc. i 59 proc.
 
Natomiast aż połowa badanych pracowników sektora finansów i bankowości przyznaje, że nie chciałaby prowadzić własnej działalności gospodarczej. Dla porównania, w każdym z pozostałych sektorów niechęć do założenia własnej firmy deklaruje około jedna trzecia badanych – w marketingu i sprzedaży jest to 35 proc., a w IT i inżynierii 33 proc. wskazań.

 
Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) do założenia własnej firmy?
 
– Bank to solidny pracodawca, który buduje długookresową relację z pracownikiem. Bierze odpowiedzialność za rozwój oraz perspektywy pracy zatrudnionych osób. Inwestowanie w pracowników wiąże ściśle z formą zatrudnienia, głównie na umowę o pracę.  Dla niego taka forma umowy to nie jedynie kontrakt na dziś, ale również na wspólną przyszłość. Banki chcą, aby wysoki poziom kompetencji pracowników był najlepszą gwarancją ich zatrudnienia, stąd na wiele sposobów wspiera ich rozwój zawodowy – tłumaczy Monika Petlic-Skoczylas, Team Leader w firmie Reed, specjalizująca się w rekrutacji pracowników z branży finansowej.
 
Pracownicy sektora bankowości nie są skłonni do zakładania własnych firm przede wszystkim z uwagi na konkurencję, którą stwarzają same banki. – Można oczywiście być pośrednikiem finansowym mającym interesującą ofertę skupiającą produkty kilku banków jednocześnie, nigdy natomiast nie zdobędzie się takiego zaufania wśród klientów jak sam bank. Innym ciekawym pomysłem jest otworzenie placówki partnerskiej banku. Z punktu widzenia klienta banku nie ma żadnej różnicy, czy udaje się do placówki własnej czy partnerskiej. Okazuje się, że nie brak chętnych i systemy agencyjne w branży finansowej zaczynają się cieszyć coraz większą popularnością wśród potencjalnych kandydatów. Jest to jednak nieliczna grupa w porównaniu do wszystkich pracowników sektora bankowego. Koszty początkowe otworzenia działalności są zdecydowanie większe niż w innych sektorach.Banki preferują pracowników etatowych również z uwagi nabezpieczeństwo informacji. Prowadząc własną działalność pracownik może świadczyć usługi dla kilku pracodawców, a to zupełnie odbiega od standardów przyjętych w bankowości – dodaje specjalistka Reed.

 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: