Poznaj skuteczne narzędzie na problemy z SOLIDWORKS

08.04.2015 Skomentuj pierwszy

Programy CAD wymagają czasem od użytkownika dużo cierpliwości, a problemy techniczne związane z oprogramowaniem nie są rzadkością. Aby skutecznie rozwiązać problem warto jest posiadać komplet informacji dotyczący zgłaszanego błedu. Takie dane pozwolą pomocy technicznej znacznie szybciej rozwiązać kłopotliwe kwestie związane z SOLIDWORKS. Istotne informacje to m.in.:

  • Wersja systemu operacyjnego
  • Wersja oprogramowania SOLIDWORKS
  • Sterowniki karty graficznej
  • Ilość pamięci RAM
  • Ilość miejsca na dysku twardym

By oszczędzić szukania tych informacji SOLIDWORKS przygotował dla użytkowników specjalne narzędzie – SOLIDWORKS Rx. Aplikacja analizuje system, sugeruje ewentualne rozwiązania a także zbiera dane, które pomogą obsłudze technicznej zdiagnozować problem.

Aby uruchomić SOLIDWORKS Rx należy w systemie Windows kliknąć Start > Wszystkie programy > SOLIDWORKS 20xx > Narzędzia SOLIDWORKS > SOLIDWORKS Rx.

SOLIDWORKS Rx

Opis funkcji SOLIDWORKS Rx

1. Zakładka Start

Z poziomu tej zakładki możemy uruchomić SOLIDWORKS w trybie awaryjnym na dwa sposoby:

  • W trybie programowego OpenGL – tryb ten pomija ustawienia karty graficznej i pozwala zidentyfikować czy napotkane problemy mogą być związane ze sprzętem graficznym
  • W trybie pominięcia ustawień Narzędzia/Opcje – tryb ten uruchamia SOLIDWORKS ze standardowymi ustawieniami oraz wyłączonymi dodatkami. Jeżeli w tym trybie problem nie występuje oznacza to, ze jest powodowany przez złe ustawienia lub jeden z dodatków.

Tryb awaryjny SOLIDWORKS2. Zakładka Diagnostyka

Wyświetla informacje dotyczące ustawień systemowych. Najbardziej istotnym elementem listy jest weryfikacja poprawności sterowników karty graficznej – z tego poziomu mamy możliwość sprawdzenia, czy nasza karta graficzna jest wspierana oraz posiada odpowiednie sterowniki do pracy w SOLIDWORKS.

Przegląd tych informacji pozwala na szybki rzut oka ocenić czy z naszym systemem wszystko jest w porządku.

Diagnostyka SOLIDWORKS

3. Zakładka Konserwacja systemu

Narzędzie do konserwacji systemu pozwala na usunięcie tymczasowych plików SOLIDWORKS a także uruchomienie sprawdzania i defragmentacji dysków.

konserwacja systemu

4. Zakładka Wychwytywanie problemu

Jeśli okaże się, że poprzednie działania (konserwacja systemu oraz diagnostyka) nie przyniosły rozwiązania, warto jest skorzystać z zakładki Wychwytywanie problemu. Dzięki niej możemy wykonać nagranie problemu i zapisać je w formie pliku wideo. Taki sposób zgłaszania błędów pozwoli obsłudze technicznej dużo dokładniej przeanalizować zagadnienie.

Wychwytywanie problemu SOLIDWORKS

Karta wychwytywanie problemu podzielona jest na 3 sekcje:

1.  Krok pierwszy pozwala na zarejestrowanie okna SOLIDWORKS i wykonywanych w nim czynności. Należy pamiętać, że nagrywanie problemu rozpocznie się od uruchomienia nowej sesji SOLIDWORKS

2. Krok drugi jest obszarem w którym znajdują się informacje o wszystkich zgromadzonych do tej pory plikach. Poza nagraniem filmu z zarejestrowanym problemem, SOLIDWORKS Rx odczytuje z komputera informacje o systemie, ustawienia SOLIDWORKS oraz dzienniki systemu i aplikacji. Dodatkowo użytkownik ma możliwość dołączenia do pliku ZIP elementów, które były otwarte w SOLIDWORKS podczas nagrywania sesji.

Aby dodać piki należy wybrać opcję „ Dodaj więcej plików do Zip..”.  Po wykonaniu całej procedury należy przejść do opcji „Spakuj pliki teraz”

SOLIDWORKS Rx

3. Krok trzeci służy do opisania problemu i dostarczenia wszelkich informacji pomocnych w jego rozwiązaniu.

Podsumowując – gdy kontaktujesz się z pomocą techniczną by zgłosić problem – skorzystaj z narzędzia SOLIDWORKS Rx. Taki sposób raportowania błędu dostarczy inżynierom wsparcia technicznego dodatkowych informacji, mogących przyczynić się do szybszego rozwiązania zgłoszenia.

Autor: Jacek Koczmierowski

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: