Poznaj skuteczne narzędzie na problemy z SOLIDWORKS
Programy CAD wymagają czasem od użytkownika dużo cierpliwości, a problemy techniczne związane z oprogramowaniem nie są rzadkością. Aby skutecznie rozwiązać problem warto jest posiadać komplet informacji dotyczący zgłaszanego błedu. Takie dane pozwolą pomocy technicznej znacznie szybciej rozwiązać kłopotliwe kwestie związane z SOLIDWORKS. Istotne informacje to m.in.:
- Wersja systemu operacyjnego
- Wersja oprogramowania SOLIDWORKS
- Sterowniki karty graficznej
- Ilość pamięci RAM
- Ilość miejsca na dysku twardym
By oszczędzić szukania tych informacji SOLIDWORKS przygotował dla użytkowników specjalne narzędzie – SOLIDWORKS Rx. Aplikacja analizuje system, sugeruje ewentualne rozwiązania a także zbiera dane, które pomogą obsłudze technicznej zdiagnozować problem.
Aby uruchomić SOLIDWORKS Rx należy w systemie Windows kliknąć Start > Wszystkie programy > SOLIDWORKS 20xx > Narzędzia SOLIDWORKS > SOLIDWORKS Rx.
Opis funkcji SOLIDWORKS Rx
1. Zakładka Start
Z poziomu tej zakładki możemy uruchomić SOLIDWORKS w trybie awaryjnym na dwa sposoby:
- W trybie programowego OpenGL – tryb ten pomija ustawienia karty graficznej i pozwala zidentyfikować czy napotkane problemy mogą być związane ze sprzętem graficznym
- W trybie pominięcia ustawień Narzędzia/Opcje – tryb ten uruchamia SOLIDWORKS ze standardowymi ustawieniami oraz wyłączonymi dodatkami. Jeżeli w tym trybie problem nie występuje oznacza to, ze jest powodowany przez złe ustawienia lub jeden z dodatków.
2. Zakładka Diagnostyka
Wyświetla informacje dotyczące ustawień systemowych. Najbardziej istotnym elementem listy jest weryfikacja poprawności sterowników karty graficznej – z tego poziomu mamy możliwość sprawdzenia, czy nasza karta graficzna jest wspierana oraz posiada odpowiednie sterowniki do pracy w SOLIDWORKS.
Przegląd tych informacji pozwala na szybki rzut oka ocenić czy z naszym systemem wszystko jest w porządku.
3. Zakładka Konserwacja systemu
Narzędzie do konserwacji systemu pozwala na usunięcie tymczasowych plików SOLIDWORKS a także uruchomienie sprawdzania i defragmentacji dysków.
4. Zakładka Wychwytywanie problemu
Jeśli okaże się, że poprzednie działania (konserwacja systemu oraz diagnostyka) nie przyniosły rozwiązania, warto jest skorzystać z zakładki Wychwytywanie problemu. Dzięki niej możemy wykonać nagranie problemu i zapisać je w formie pliku wideo. Taki sposób zgłaszania błędów pozwoli obsłudze technicznej dużo dokładniej przeanalizować zagadnienie.
Karta wychwytywanie problemu podzielona jest na 3 sekcje:
1. Krok pierwszy pozwala na zarejestrowanie okna SOLIDWORKS i wykonywanych w nim czynności. Należy pamiętać, że nagrywanie problemu rozpocznie się od uruchomienia nowej sesji SOLIDWORKS
2. Krok drugi jest obszarem w którym znajdują się informacje o wszystkich zgromadzonych do tej pory plikach. Poza nagraniem filmu z zarejestrowanym problemem, SOLIDWORKS Rx odczytuje z komputera informacje o systemie, ustawienia SOLIDWORKS oraz dzienniki systemu i aplikacji. Dodatkowo użytkownik ma możliwość dołączenia do pliku ZIP elementów, które były otwarte w SOLIDWORKS podczas nagrywania sesji.
Aby dodać piki należy wybrać opcję „ Dodaj więcej plików do Zip..”. Po wykonaniu całej procedury należy przejść do opcji „Spakuj pliki teraz”
3. Krok trzeci służy do opisania problemu i dostarczenia wszelkich informacji pomocnych w jego rozwiązaniu.
Podsumowując – gdy kontaktujesz się z pomocą techniczną by zgłosić problem – skorzystaj z narzędzia SOLIDWORKS Rx. Taki sposób raportowania błędu dostarczy inżynierom wsparcia technicznego dodatkowych informacji, mogących przyczynić się do szybszego rozwiązania zgłoszenia.
Autor: Jacek Koczmierowski