Internet królem rekrutacji

11.04.2008 Skomentuj pierwszy


Internet to podstawowy sposób poszukiwania nowej pracy dla dwóch na trzech badanych w Reed Index menedżerów i specjalistów (67 proc.). Portale rekrutacyjne, strony internetowe firm, fora oraz inne zasoby sieci oceniane są również jako najbardziej skuteczne w znalezieniu zatrudnienia.
 
Ponad połowa ankietowanych (52 proc.) w poszukiwaniu nowego pracodawcy korzystałaby z pomocy znajomych, 41 proc. – przeglądałaby ogłoszenia w gazecie.
 
37 proc. menedżerów i specjalistów zwróciłoby się do firmy doradztwa personalnego o pomoc w znalezieniu nowej pracy.
 
Najpopularniejsze sposoby poszukiwania pracy
 
 
Pracownicy dużych firm (o wielkości od 250 do 499 osób) oraz specjaliści i samodzielni pracownicy z wyższym wykształceniem (71 proc.) najczęściej byliby skłonni szukać pracy przy pomocy Internetu (83 proc.).
 
Z usług agencji rekrutacyjnych najchętniej (42 proc.). korzystają zatrudnieni w firmach średniej wielkości, zatrudniających między 30 a 49 osób, Natomiast najrzadziej – osoby z krótkim stażem zawodowym, nie przekraczającym 2 lat (25 proc.).
 
Ponad jedna trzecia menedżerów i specjalistów uznaje internet (36 proc.) oraz sieć znajomych (35 proc.) za najefektywniejsze sposoby poszukiwania pracy. Usługi doradców personalnych oceniane są pod względem skuteczności na trzecim miejscu (10 proc. wskazań).
 
Najbardziej efektywne sposoby znalezienia nowej pracy
 
Najlepiej do internetowych kanałów poszukiwania pracy odnoszą się badani z krótkim stażem zatrudnienia (staż do 2 lat – 56 proc.;  od 2 do 4 lat – 58 proc.), pracownicy dużych przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 500 osób (57 proc.) oraz osoby młode, do 30 roku życia (50 proc.).
 
Doradztwo firm rekrutacyjnych postrzegane jest jako efektywny sposób poszukiwania pracy najczęściej przez pracowników posiadających 4-6 letni staż (17 proc.) oraz dobrze zarabiających, powyżej 6000 złotych brutto (16 proc.).
 
Rola internetu na rynku pracy jest nie do przecenienia – komentuje wyniki Reed Index Karolina Adamiec, Country Manager Reed w Polsce. – Dlatego także firmy rekrutacyjne tworzą zaawansowane serwisy internetowe, które umożliwiają komunikację kandydatom i pracodawcom. Na reedjobs.com zarejestrowanych jest ponad 2,5 mln kandydatów, każdego miesiąca przybywa w bazie kolejnych 1700 osób. Na oferty pracy zamieszczone na reedjobs.com co miesiąc przychodzi 1 mln aplikacji. Liczba osób odwiedzających portal wynosi 1,4 mln miesięcznie. Trzeba jednak pamiętać, że rekrutacja przez internet wymaga coraz bardziej kreatywnego podejścia, bo tylko atrakcyjne, różnorodne formy ogłoszeń i niestandardowe kanały komunikacji skutecznie przyciągają uwagę.
 
Reed Index - metodologia
Reed Index jest autorskim projektem badawczym agencji doradztwa personalnego Reed. Badanie ilościowe na zlecenie Reed przeprowadził TNS OBOP w dniach 26 października –9 listopada 2007 r. metodą CATI (telefonicznych wywiadów wspomaganych komputerowo). W obydwu prezentowanych powyżej pytaniach można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź. Zrealizowano 600 wywiadów z pracownikami specjalizującymi się w następujących sektorach: IT i inżyniera, finanse i bankowość, sprzedaż i marketing. Dobór próby odbył się przy wykorzystaniu branżowych operatów oraz w oparciu o strukturę firm GUS.
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: