Bolarus SA przyspiesza dzięki Autodesk Vault Professional
Bolarus SA – jeden z największych krajowych producentów urządzeń chłodniczych i niskotemperaturowych rozpoczął wdrożenie najnowszych wersji Autodesk Vault Professional - rozwiązania do zarządzania dokumentacją i danymi projektowymi. Podjęte działania mają na celu przyspieszenie i podnoszenie jakości procesu projektowania i wytwarzania produktów.
Oprogramowanie dostarczyła firma MAT, Autoryzowany Partner Autodesk, która realizuje także cały proces wdrożenia.
Spółka Bolarus zatrudnia blisko 250 specjalistów i od 50 lat oferuje szeroką gamę różnorodnych rozwiązań chłodniczych produkowanych z wykorzystaniem najnowszych technologii. Sprawne zarządzanie tymi zasobami okazało się dla spółki wyzwaniem.
„Skomplikowanie i różnorodność naszych produktów jest bardzo duża. Aby łatwo utrzymać kontrolę nad dokumentacją techniczną i efektywnie zarządzać bieżącymi oraz nowymi projektami, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu rozwiązania Autodesk Vault Professional – niezbędnego do realizacji tych celów. Naszą ideą było również odejście od dokumentów drukowanych na rzecz dostępu do dokumentacji elektronicznej” – powiedział Marek Hładyszewski, Prezes Zarządu BOLARUS SA.
Inżynierowie działu projektowego wykorzystują w codziennej pracy także inne rozwiązania Autodesk, m.in. Autodesk Inventor, AutoCAD. Wybór Autodesk Vault Professional był zatem naturalną możliwością usprawniania pracy i rozszerzenia funkcjonalności tych rozwiązań. Bardzo istotnym elementem okazała się również integracja z systemami ERP.
„Zdecydowaliśmy się na półautomatyczną integrację Autodesk Vault z MS Dynamics AX (dawne Axapta), polegającą na eksportowaniu z Autodesk Vault do AX plików zawierających listę materiałów (BOM). Jeżeli materiałów użytych do konstrukcji urządzenia nie ma w bazie materiałowej AX, wówczas automatycznie są zakładane” – mówi Grzegorz Piwowarczyk, kierownik działu IT.
Realizowane wdrożenie obejmuje analizę, wybór i zainstalowanie oprogramowania, stworzenie szablonów plików eksportowanych z Autodesk Inventor, integrację z ERP, szkolenia i konsultacje. Dalsze plany rozwoju systemu dotyczą sukcesywnego poszerzania jego funkcjonalności poprzez tworzenie dokumentacji montażowej, czy też wyszukiwarki części zamiennych dla działu serwisu.