Karta graficzna Quadro i Muppety? A jednak..
Muppety, najbardziej znane lalki teatralnej powracają do kin. Tym razem opakowane są w technologię kart graficznych, co doda akcji trochę pikanterii. Bez obaw, to wciąż te same futrzane pacyny znane od lat. Tym razem jednak mogą wszystko… ot np. wysadzić Górę Rushmore. Bez pomocy komputerów, byłoby to niemożliwe. Zajrzyjmy za kulisy produkcji by dowiedzieć się w jaki sposób sprawiono, że Kermit i jego wesoła kompania wyglądają jak żywi i idealnie pasują do otoczenia, mimo, że stworzono ich metodami znanymi od lat – dłonią i kukłą.
Podczas tworzenia filmów zdarzają się sceny, których nakręcenie byłoby zbyt niebezpieczne dla ludzi, lub… lalek, czego przykładem może być scena wrzucenia Muppeta na płot elektryczny. W takich przypadkach do akcji wkraczają studia specjalizujące się w tworzeniu komputerowych efektów specjalnych, w większości wykorzystujące procesory graficzne NVIDIA Quadro.
Studio LOOK Effects, wywodzące się z Los Angeles postawiło sobie za cel stworzenie efektów, które nie przypominałyby sztucznie wykreowanego świata. W tym celu scena, po scenie specjaliści usuwali wszelkie ślady po lalkarzach, rozszerzali plan filmowy o modele i tło stworzone komputerowo i dodawali ambitne sekwencje, które tchnęły w film trochę współczesności.
Końcowa sekwencja fajerwerków, uchwycony z lotu ptaka tłum ludzi, wysadzanie Góry Rushmore czy subtelne ożywienie statycznych obrazków 2D w trójwymiarowe modele Muppetów to tylko niektóre z przykładów scen, które wymagały olbrzymiej ilości powtórzeń, do ich dopieszczenia – i olbrzymiej mocy przerobowej do stworzenia.
„W środowisku 3D możliwość szybkiego podejrzenia efektów każdego z powtórzeń jest niezmiernie istotna. Musimy móc przebrnąć przez miliony wielokątów, co szybko może stać się nieporęczne. Dla scen powiązanych z tłumem ludzi, niezbędne jest by ujrzeć interakcję pomiędzy poszczególnymi aktorami; potrzeba czasu by wygenerować animację, wprowadzić poprawki i wygenerować ją ponownie” – Mówi Max Ivins – Kierownik efektów specjalnych w Look Effects, po czym dodaje – „ NVIDIA Quadro jest fundamentem dla całego procesu.”
Czym wyróżni się więc nowa odsłona Muppetów od wszystkich poprzednich? Jedenaście miesięcy pracy twórców ze studia LOOK effects tchnęło w pacynki nowe życie. Szwedzki kucharz nigdy wcześniej nie podpalił pieca, banda Kermita nie jeździła samochodem i nie tańczyła między ludźmi. To zupełnie nowa jakość.
„W realnym świecie zielone żaby nie biegają dookoła i nie rozmawiają z ludżmi. To się po prostu nie zdarza, jednakże każdy chce mieć wrażenie, że on naprawdę tam jest, w tym otoczeniu.” - mówi Max Ivins – Kierownik efektów specjalnych w Look Effects. „Wszystko ma wyglądać jak Muppety, których byście sobie wyobrazili, ale w znacznie lepszy sposób, jak przystało na nowe czasy.” – dodaje.
Czeka nas więc fantastyczne odtworzenie Muppetów, które dzięki nowym narzędziom będą bardziej magiczne niż kiedykolwiek. Sądząc po filmiku poniżej – zapowiada się świetna zabawa dla całej rodziny. W Polsce nowe przygody Muppetów ma premierę 20 stycznia 2012 roku.