BikeSim 2 Firmy Mechanical Simulation Oferuje Całkowicie Nową Architekturę
07.11.2008
Skomentuj pierwszy
Mechanical Simulation Corporation wypuściła na rynek BikeSim® 2, mocno ulepszoną wersję swojego programu do symulacji dynamiki pojazdu dedykowanego dla motocykli, zawierającą setki zmian i nowych funkcji.
Duża liczba poprawek w BikeSim wiąże się z wprowadzeniem nowej architektury symulacji VehicleSim® (zainicjowanej w 2007 roku w programie CarSim® 7). Nowe modele matematyczne mają wysoką wydajność współpracy z oprogramowaniem zewnętrznym, jak na przykład Simulink, zapewniając jednocześnie doskonałą kompatybilność z wcześniejszą wersją BikeSim1.
BikeSim to program symulujący dynamikę pojazdów i analizujący ich zachowanie w zależności od takich zmiennych danych jak kontrola, układ kierowniczy, zawieszenie, pochylenie, hamowanie, dynamika opon czy otwarcie przepustnicy. System uwzględnia również podczas symulacji takie elementy zewnętrzne jak aerodynamika, geometria drogi i tarcie. VehicleSim to technologia symulacji posiadająca język poleceń pozwalający rozszerzać model nawet w czasie wykonywania symulacji.
„BikeSim 2 to znaczący krok naprzód w dziedzinie symulacji” tłumaczy Yukio Watanabe, specjalista od dynamiki pojazdów w Mechanical Simulation. „Zastosowanie technologii VehicleSim w programie BikeSim, czyni z niego graficzny interfejs użytkownika (GUI - Graphical User Interface) łatwy w użyciu dla nowych użytkowników, a jednocześnie bardziej zautomatyzowany i pozwalający na modyfikowanie się przez doświadczonych użytkowników. Na przykład zmienne takie jak moment skręcający przy kierowaniu mogą być używane w wielu trybach i przeliczane lub zmieniane nawet w czasie trwania symulacji”.
„BikeSim 2 to znaczący krok naprzód w dziedzinie symulacji” tłumaczy Yukio Watanabe, specjalista od dynamiki pojazdów w Mechanical Simulation. „Zastosowanie technologii VehicleSim w programie BikeSim, czyni z niego graficzny interfejs użytkownika (GUI - Graphical User Interface) łatwy w użyciu dla nowych użytkowników, a jednocześnie bardziej zautomatyzowany i pozwalający na modyfikowanie się przez doświadczonych użytkowników. Na przykład zmienne takie jak moment skręcający przy kierowaniu mogą być używane w wielu trybach i przeliczane lub zmieniane nawet w czasie trwania symulacji”.
W BikeSim 2 modele matematyczne oparte na architekturze VehicleSim mogą być jeszcze bardziej modyfikowane przez użytkowników w czasie wykonywania symulacji. Wszystkie parametry modelu mogą być zapisane w postaci równań zależnych od innych parametrów (choć można ich wartości zapisać także po prostu liczbami). Użytkownicy mogą dodawać nowe dane wyjściowe, zmienne sterujące i automatyczne opcje w czasie trwania symulacji, bez użycia dodatkowego oprogramowania. Wiele szczegółów modelu można zmieniać w trakcie symulacji, na przykład przez użycie wartości tabelarycznych. Także użytkownicy korzystający z oprogramowania zewnętrznego również mają szeroki wybór rozszerzonych opcji w BikeSim 2. Modele współpracują dobrze ze standardowym interfejsem programowym aplikacji (API - application program interface) który posiada bogatą literaturę i może być używany do komunikacji z niemal każdym środowiskiem do symulacji.
Oprócz nowych możliwości VehicleSim ulepszono także znacznie wieloelementowy model motocykla. Modele zawieszenia naśladują wszystkie nieliniowe zachowania kinematyczne co pozwala analizować różne typy kinematyki zawieszeń. Przeprojektowano wzajemne oddziaływania pomiędzy układem kierowniczym a zawieszeniem, dodając więcej szczegółów i zwiększając dokładność trójwymiarowej kinematyki w pełnym zakresie opcji projektowych. Dodano nowe modele opon: TO Delft-Tyre oraz tryb korzystania z nieliniowych danych tabelarycznych. Poszerzono także kontrolę ruchów górnej części ciała kierowcy.
Jak twierdzi pan Watanabe, dzięki tym ulepszeniom modeli matematycznych BikeSim 2 może zasymulować niemal wszystkie istniejące kombinacje zawieszenia z układem kierowniczym oraz wiele skomplikowanych scenariuszy koniecznych we współczesnym procesie projektowania motocykla.
BikeSim 2 jest obecnie dostępny do testów lub w celu zakupu. Celem otrzymania szerszej informacji prosimy skontaktować się z Mechanical Simulations pod numerem telefonu 1.734.668.2930 w USA lub odwiedzić stronę internetową www.carsim.com.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
SMARTTECH3D ON – skaner 3D z rozdzielczością 6 MP
ZWCAD 2025 Beta - przegląd nowości
TOP 10 funkcjonalności w IRONCAD 2024
ZWGeo 2024 SP1 - nowe funkcje
ArCADia-TERMOCAD 10 - co zobaczymy nowego?
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
Plastpol 2024 to ponad 600 firm i hale pełne maszyn
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
SMARTTECH3D ON – skaner 3D z rozdzielczością 6 MP
Monitory AOC Graphic Pro U3
ITM INDUSTRY EUROPE - 10 pawilonów pełnych innowacji dla przemys
ZWCAD 2025 Beta - przegląd nowości
TOP 10 funkcjonalności w IRONCAD 2024
ZWGeo 2024 SP1 - nowe funkcje
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
05.2024
14
WARSAW INDUSTRY AUTOMATICA
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy05.2024
15
CC OPEN DAYS - Warsztaty Eksperckie, SOLIDWORKS, 3DEXPERIENCE, ECAD-MCAD
Lokalizacja: Bielsko-Biała05.2024
16
CC OPEN DAYS - Warsztaty Eksperckie, SOLIDWORKS, 3DEXPERIENCE, ECAD-MCAD
Lokalizacja: Bielsko-Biała05.2024
21
Plastpol 2024
Lokalizacja: Kielce05.2024
23
Altair Technology Conference Poland 2024
Lokalizacja: Kraków06.2024
04
ITM INDUSTRY EUROPE
Lokalizacja: PoznańDODAJ WYDARZENIE