BikeSim 2 Firmy Mechanical Simulation Oferuje Całkowicie Nową Architekturę
07.11.2008
Skomentuj pierwszy
Mechanical Simulation Corporation wypuściła na rynek BikeSim® 2, mocno ulepszoną wersję swojego programu do symulacji dynamiki pojazdu dedykowanego dla motocykli, zawierającą setki zmian i nowych funkcji.
Duża liczba poprawek w BikeSim wiąże się z wprowadzeniem nowej architektury symulacji VehicleSim® (zainicjowanej w 2007 roku w programie CarSim® 7). Nowe modele matematyczne mają wysoką wydajność współpracy z oprogramowaniem zewnętrznym, jak na przykład Simulink, zapewniając jednocześnie doskonałą kompatybilność z wcześniejszą wersją BikeSim1.
BikeSim to program symulujący dynamikę pojazdów i analizujący ich zachowanie w zależności od takich zmiennych danych jak kontrola, układ kierowniczy, zawieszenie, pochylenie, hamowanie, dynamika opon czy otwarcie przepustnicy. System uwzględnia również podczas symulacji takie elementy zewnętrzne jak aerodynamika, geometria drogi i tarcie. VehicleSim to technologia symulacji posiadająca język poleceń pozwalający rozszerzać model nawet w czasie wykonywania symulacji.
„BikeSim 2 to znaczący krok naprzód w dziedzinie symulacji” tłumaczy Yukio Watanabe, specjalista od dynamiki pojazdów w Mechanical Simulation. „Zastosowanie technologii VehicleSim w programie BikeSim, czyni z niego graficzny interfejs użytkownika (GUI - Graphical User Interface) łatwy w użyciu dla nowych użytkowników, a jednocześnie bardziej zautomatyzowany i pozwalający na modyfikowanie się przez doświadczonych użytkowników. Na przykład zmienne takie jak moment skręcający przy kierowaniu mogą być używane w wielu trybach i przeliczane lub zmieniane nawet w czasie trwania symulacji”.
„BikeSim 2 to znaczący krok naprzód w dziedzinie symulacji” tłumaczy Yukio Watanabe, specjalista od dynamiki pojazdów w Mechanical Simulation. „Zastosowanie technologii VehicleSim w programie BikeSim, czyni z niego graficzny interfejs użytkownika (GUI - Graphical User Interface) łatwy w użyciu dla nowych użytkowników, a jednocześnie bardziej zautomatyzowany i pozwalający na modyfikowanie się przez doświadczonych użytkowników. Na przykład zmienne takie jak moment skręcający przy kierowaniu mogą być używane w wielu trybach i przeliczane lub zmieniane nawet w czasie trwania symulacji”.
W BikeSim 2 modele matematyczne oparte na architekturze VehicleSim mogą być jeszcze bardziej modyfikowane przez użytkowników w czasie wykonywania symulacji. Wszystkie parametry modelu mogą być zapisane w postaci równań zależnych od innych parametrów (choć można ich wartości zapisać także po prostu liczbami). Użytkownicy mogą dodawać nowe dane wyjściowe, zmienne sterujące i automatyczne opcje w czasie trwania symulacji, bez użycia dodatkowego oprogramowania. Wiele szczegółów modelu można zmieniać w trakcie symulacji, na przykład przez użycie wartości tabelarycznych. Także użytkownicy korzystający z oprogramowania zewnętrznego również mają szeroki wybór rozszerzonych opcji w BikeSim 2. Modele współpracują dobrze ze standardowym interfejsem programowym aplikacji (API - application program interface) który posiada bogatą literaturę i może być używany do komunikacji z niemal każdym środowiskiem do symulacji.
Oprócz nowych możliwości VehicleSim ulepszono także znacznie wieloelementowy model motocykla. Modele zawieszenia naśladują wszystkie nieliniowe zachowania kinematyczne co pozwala analizować różne typy kinematyki zawieszeń. Przeprojektowano wzajemne oddziaływania pomiędzy układem kierowniczym a zawieszeniem, dodając więcej szczegółów i zwiększając dokładność trójwymiarowej kinematyki w pełnym zakresie opcji projektowych. Dodano nowe modele opon: TO Delft-Tyre oraz tryb korzystania z nieliniowych danych tabelarycznych. Poszerzono także kontrolę ruchów górnej części ciała kierowcy.
Jak twierdzi pan Watanabe, dzięki tym ulepszeniom modeli matematycznych BikeSim 2 może zasymulować niemal wszystkie istniejące kombinacje zawieszenia z układem kierowniczym oraz wiele skomplikowanych scenariuszy koniecznych we współczesnym procesie projektowania motocykla.
BikeSim 2 jest obecnie dostępny do testów lub w celu zakupu. Celem otrzymania szerszej informacji prosimy skontaktować się z Mechanical Simulations pod numerem telefonu 1.734.668.2930 w USA lub odwiedzić stronę internetową www.carsim.com.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
SOLIDWORKS 2025 - kluczowe funkcje
Aktualizacja AutoCAD i AutoCAD LT 2025.1
Rzutowanie krzywej w SOLIDWORKS
Nowe sposoby wyświetlania krawędzi w NX
Peugeot Sport i symulacje Dassault Systèmes
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
SOLIDWORKS 2025 - kluczowe funkcje
Aktualizacja AutoCAD i AutoCAD LT 2025.1
Nowe polecenie w NX do zaokrąglania krzywych na powierzchni
Rzutowanie krzywej w SOLIDWORKS
BenQ SW242Q - profesjonalny 24 calowy monitor IPS 2K
Zmiany w licencjonowaniu produktów Autodesk
Udoskonalone działanie grafiki w SOLIDWORKS
Dassault Systemes i Mistral AI zaczynają współpracę
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
12.2024
10
Webinar: Technologie komunikacji i ich wpływ na zdrowie człowieka – jak symulacje w Altair Feko pomagają ocenić ryzyko?
Lokalizacja: on-line01.2025
21
Control & Drives Poland - Branżowe targi napędów i sterowania
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy01.2025
21
WARSAW METALTECH - Targi Technologii, Maszyn i Narzędzi do Obróbki Metalu
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy02.2025
04
Warsaw Plast Expo - Międzynarodowe Branżowe Targi Przemysłu Tworzyw Sztucznych
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy02.2025
11
BUDMA 2025
Lokalizacja: Poznań02.2025
23
3DEXPERIENCE WORLD 2025
Lokalizacja: Houston, TXDODAJ WYDARZENIE