Computer Controls Dostawca Oprogramowania CAD

BikeSim 2 Firmy Mechanical Simulation Oferuje Całkowicie Nową Architekturę

07.11.2008 Skomentuj pierwszy


Mechanical Simulation Corporation wypuściła na rynek BikeSim® 2, mocno ulepszoną wersję swojego programu do symulacji dynamiki pojazdu dedykowanego dla motocykli, zawierającą setki zmian i nowych funkcji.

 
Duża liczba poprawek w BikeSim wiąże się z wprowadzeniem nowej architektury symulacji VehicleSim® (zainicjowanej w 2007 roku w programie CarSim® 7). Nowe modele matematyczne mają wysoką wydajność współpracy z oprogramowaniem zewnętrznym, jak na przykład Simulink, zapewniając jednocześnie doskonałą kompatybilność z wcześniejszą wersją BikeSim1.
BikeSim to program symulujący dynamikę pojazdów i analizujący ich zachowanie w zależności od takich zmiennych danych jak kontrola, układ kierowniczy, zawieszenie, pochylenie, hamowanie, dynamika opon czy otwarcie przepustnicy. System uwzględnia również podczas symulacji takie elementy zewnętrzne jak aerodynamika, geometria drogi i tarcie. VehicleSim to technologia symulacji posiadająca język poleceń pozwalający rozszerzać model nawet w czasie wykonywania symulacji.

„BikeSim 2 to znaczący krok naprzód w dziedzinie symulacji” tłumaczy Yukio Watanabe, specjalista od dynamiki pojazdów w Mechanical Simulation. „Zastosowanie technologii VehicleSim w programie BikeSim, czyni z niego graficzny interfejs użytkownika (GUI - Graphical User Interface) łatwy w użyciu dla nowych użytkowników, a jednocześnie bardziej zautomatyzowany i pozwalający na modyfikowanie się przez doświadczonych użytkowników. Na przykład zmienne takie jak moment skręcający przy kierowaniu mogą być używane w wielu trybach i przeliczane lub zmieniane nawet w czasie trwania symulacji”.
 

W BikeSim 2 modele matematyczne oparte na architekturze VehicleSim mogą być jeszcze bardziej modyfikowane przez użytkowników w czasie wykonywania symulacji. Wszystkie parametry modelu mogą być zapisane w postaci równań zależnych od innych parametrów (choć można ich wartości zapisać także po prostu liczbami). Użytkownicy mogą dodawać nowe dane wyjściowe, zmienne sterujące i automatyczne opcje w czasie trwania symulacji, bez użycia dodatkowego oprogramowania. Wiele szczegółów modelu można zmieniać w trakcie symulacji, na przykład przez użycie wartości tabelarycznych. Także użytkownicy korzystający z oprogramowania zewnętrznego również mają szeroki wybór rozszerzonych opcji w BikeSim 2. Modele współpracują dobrze ze standardowym interfejsem programowym aplikacji (API - application program interface) który posiada bogatą literaturę i może być używany do komunikacji z niemal każdym środowiskiem do symulacji.
 
Oprócz nowych możliwości VehicleSim ulepszono także znacznie wieloelementowy model motocykla. Modele zawieszenia naśladują wszystkie nieliniowe zachowania kinematyczne co pozwala analizować różne typy kinematyki zawieszeń. Przeprojektowano wzajemne oddziaływania pomiędzy układem kierowniczym a zawieszeniem, dodając więcej szczegółów i zwiększając dokładność trójwymiarowej kinematyki w pełnym zakresie opcji projektowych. Dodano nowe modele opon: TO Delft-Tyre oraz tryb korzystania z nieliniowych danych tabelarycznych. Poszerzono także kontrolę ruchów górnej części ciała kierowcy.
 

Jak twierdzi pan Watanabe, dzięki tym ulepszeniom modeli matematycznych BikeSim 2 może zasymulować niemal wszystkie istniejące kombinacje zawieszenia z układem kierowniczym oraz wiele skomplikowanych scenariuszy koniecznych we współczesnym procesie projektowania motocykla.
BikeSim 2 jest obecnie dostępny do testów lub w celu zakupu. Celem otrzymania szerszej informacji prosimy skontaktować się z Mechanical Simulations pod numerem telefonu 1.734.668.2930 w USA lub odwiedzić stronę internetową www.carsim.com.
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło:
 
Computer Controls Dostawca Oprogramowania CAD