Siemens otwiera sieć wytwarzania addytywnego

09.12.2019 Skomentuj pierwszy

Firma Siemens ogłosiła oficjalne uruchomienie sieci wytwarzania addytywnego Siemens (AM) po tym jak z powodzeniem przeprowadzono pilotaże i wdrożenia u klientów i partnerów, takich jak Decathlon, Siemens Gas & Power, Siemens Mobility, HP i Materialize. Sieć wytwarzania addytywnego firmy Siemens to zaawansowane rozwiązanie oparte na chmurze mające na celu wspieranie współpracy i koordynacji procesów pomiędzy inżynierami, działem zakupów i dostawcami drukowanych części 3D. Zapewnia kompleksowy proces cyfrowy, który łączy zapotrzebowanie na części z siecią dostawców, umożliwiając wytwarzanie rozmieszczone globalnie.

Sieć AM jest przeznaczona dla przedsiębiorstw, dostawców i partnerów, którzy chcą przyspieszyć wdrażanie technologii AM w procesach i zastosowaniach przemysłowych. Digitalizuje ona proces od zamówienia do dostawy poprzez dostosowanie procesów inżynieryjnych i handlowych do wysokiej jakości prototypów funkcjonalnych AM i części do produkcji seryjnej. System łączy nabywców z globalną siecią dostawców, co usprawnia proces, sprzyja współpracy i zaangażowaniu oraz organizuje przepływ pracy w celu zwiększenia przepustowości i zmniejszenia kosztów operacyjnych. Będąc częścią pakietu oprogramowania Software as a Service (SaaS) firmy Siemens, sieć AM spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące bezpieczeństwa, dostępności i zgodności z przepisami.

Pracownicy firmy Siemens specjalizujący się w wytwarzaniu addytywnym oraz weterani branży przemysłowej opracowali sieć wytwarzania addytywnego opartą o jasne zrozumienie złożoności i potrzeb branży, wsparte poprzez szczerą pasję do promowania sieci AM w przemyśle”, powiedział Zvi Feuer, starszy wiceprezes ds. inżynierii produkcji w firmie Siemens Digital Industries Software. „Gdy kupujący, sprzedawcy i partnerzy podłączą się do systemu, zastaną sprawne, modułowe rozwiązanie, które może rozwijać się wraz z indywidualnymi potrzebami każdej firmy”.

Firmy, które już są użytkownikami zdają sobie sprawę z zalet sieci AM. Decathlon, największy na świecie sprzedawca artykułów sportowych z ponad 1500 sklepami w 49 krajach, korzysta z sieci AM do zarządzania procesem zamówień przy produkcji addytywnej oraz do kontrolowania postępów produkcji w ramach strategii globalnego skalowania stopnia użycia procesu drukowania 3D i zwiększania produkcji przy zachowaniu wysokich standardów jakości. W przypadku firmy Siemens Gas & Power sieć AM pomaga zwiększyć elastyczność i odpowiadać na zapytania w czasie rzeczywistym, tak aby klienci na czas otrzymywali dokładnie to, co zamówili.  

Mamy pełne zaufanie do sieci AM, która pomaga nam w płynnym przepływie informacji pomiędzy różnymi funkcjami w organizacji”, powiedział Andreas Graichen, kierownik grupy ds. industrializacji i cyfryzacji AM w firmie Siemens Power & Gas, Service Distributed Energy. „Pozwoli nam również skutecznie łączyć się z naszymi klientami zewnętrznymi, zapewniając jednocześnie szczegółową prognozę kosztów i całkowitego czasu produkcji.”

Rozszerzenie strategicznego sojuszu przemysłowego

Na początku tego roku firmy Siemens i HP budowały długofalowy sojusz strategiczny, wprowadzając wspólne rozwiązanie dotyczące wytwarzania addytywnego skierowane do przemysłu motoryzacyjnego i innych kluczowych gałęzi przemysłu. Partnerstwo rozwija się wraz z postępująca integracją zaawansowanej technologii drukowania 3D HP z siecią AM firmy Siemens oraz poprzez dodawanie partnerów HP Digital Manufacturing Network do sieci AM firmy Siemens. HP Digital Manufacturing Network to globalna społeczność dostawców cyfrowych usług produkcyjnych, która pomaga, na dużą skalę, projektować, produkować i dostarczać wysokiej jakości plastikowe i metalowe części końcowe. W druku 3D wykorzystuje ona rozwiązania HP Multi Jet Fusion i Metal Jet.

Sieć wytwarzania addytywnego to kolejny sposób, w jaki firma Siemens ułatwia dostęp do najnowszej wiedzy i technologii oraz ułatwia wdrożenie przemysłowego wytwarzania addytywnego przez klientów, którzy dokonują cyfrowej transformacji operacji biznesowych. Firma Siemens zaprezentowała kompletne rozwiązanie na targach Formnext 2019, podkreślając takie funkcje, jak cyfrowa inwentaryzacja, analiza części, proces zapytań ofertowych, sieć dostawców, analiza kosztów, przyjmowanie zamówień, komunikacja z klientem, śledzenie i planowanie produkcji oraz analiza danych, pulpity nawigacyjne i raporty.

Obecnie można się już rejestrować w Sieci AM firmy Siemens. Więcej informacji na temat sieci wytwarzania addytywnego firmy Siemens można znaleźć pod adresem www.siemens.com/plm/am-network/.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: