Radeon Vega Frontier Edition najszybsza karta graficzna

13.07.2017 Skomentuj pierwszy

AMD odkryła wszystkie szczegóły najszybszej na świecie karty graficznej, której przeznaczeniem jest rozwój oprogramowania do zaawansowanych zadań wizualizacyjnych oraz uczenia maszynowego – Radeon Vega Frontier Edition.

Zaprojektowano ją w szczególności dla naukowców, profesjonalistów i projektantów pracujących nad następnej generacji danymi, grami i wizualizacjami, którzy mogą dzięki niej z łatwością przetwarzać potężne zestawy danych. Radeon Vega Frontier Edition uzyskała o 33% lepszy wynik niż produkt konkurencyjny w programie DeepBench mierzącym wydajność podstawowych operacji, jakie są używane w uczeniu sieci neuronowych.

To także pierwsza karta graficzna na rynku wykorzystująca architekturę AMD „Vega”, która w połączeniu z potencjałem pakietu Radeon Pro Software umożliwia twórcom i badaczom poszukiwanie nowych pól i nowych granic dla nauki. Radeon Vega Frontier Edition to w szczególności:

  • Niezrównana wydajność i współczynnik TCO (Total Cost of Ownership) w dziedzinie zastosowań uczenia maszynowego w połączeniu z otwartą i w pełni skalowalną platformą programową ROCm. Dzięki karcie graficznej Radeon Vega Frontier Edition deweloperzy mogą teraz wykorzystać moc architektury „Vega” do rozwoju algorytmów uczenia maszynowego i realizować to szybciej niż to jest możliwe na jakimkolwiek innym układzie graficznym dostępnym na rynku zanim jeszcze pojawią się serwery wyposażone w dziesiątki lub setki akceleratorów Radeon Instinct.

  • Wysoka wydajność w zaawansowanym renderingu foto-realistycznych scen, która pomaga w obróbce coraz większych i coraz bardziej złożonych modeli, wizualizacji w czasie rzeczywistym oraz w renderingu bazującego na zasadach fizycznych. Radeon ProRender to potężny silnik do renderingu realizowanego w oparciu o te zasady, który umożliwia kreatywnym profesjonalistom tworzenie oszałamiająco foto-realistycznych obrazów. Dzięki niemu pojedynczy Radeon Vega Frontier Edition pozwala renderować nawet o 172% szybciej niż porównywalna karta konkurencyjna, a połączenie dwóch cechuje niezwykłe skalowanie wydajności na poziomie nawet 91%.

  • Przyspieszone projektowanie gier oraz realizowanie innych projektów multimedialnych. Pojedyncza karta graficzna Radeon Vega Frontier Edition jest idealna dla każdego etapu przygotowania gier, w tym dla wszystkiego od produkcji poszczególnych składowych, po testowanie i optymalizację wydajności. Dzięki panelowi Radeon Pro Settings użytkownicy mogą wygodnie przełączać się między trybami „Radeon Pro Mode” oraz „Gaming Mode”, które są odpowiednio dopasowane do pracy nad modelami, animacjami i aplikacjami oraz do optymalizowania wydajności przy pomocy otwartych i bezpłatnych narzędzi dostępnych w ramach inicjatywy AMD GPUOpen.

  • Przełomowe możliwości tworzenia treści dla wirtualnej rzeczywistości, które przekładają się na wydajność odpowiednią dla każdego etapu – od początkowego projektu po testowanie finalnych doznań. Radeon Vega Frontier Edition to najszybsza dotąd karta graficzna AMD spośród produktów klasy Radeon VR Ready Creator – uzyskuje maksymalny możliwy wynik w teście SteamVR – 21% lepszy niż wykorzystujący dwa układy GPU model Radeon Pro Duo. Wykorzystując technologię Radeom Loom twórcy mogą łączyć wideo w wysokiej rozdzielczości (nawet 8K x 4K) w czasie rzeczywistym.

Karty graficzne Radeon Vega Frontier Edition są dostępne u sprzedawców w wybranych regionach w cenie sugerowanej 999 USD dla modelu z systemem chłodzenia powietrzem. Edycja z systemem chłodzenia wodnego powinna się pojawić w 3 kwartale w cenie sugerowanej 1499 USD. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Udostępnione wcześniej tego roku rozszerzenie Radeon ProRender dla programów Blender i SOLIDWORKS w wersji beta osiągnęło status pierwszej wersji produkcyjnej, która jest bezpłatnie dostępna tutaj. Firma AMD wydaje ponadto wersję beta narzędzia Radeon ProRender Game Engine Importer, które umożliwia łatwy import geometrii i materiałów tworzonych z wykorzystaniem Radeon ProRender z aplikacji takich jak SOLIDWORKS wprost to silnika Unreal Engine i oglądanie ich w VR. Zapraszamy do zapoznania się z blogiem na ten temat.

Najlepsze możliwości zarówno w dziedzinie obliczeniowej (ROCm), jak i profesjonalnej grafiki, są możliwe przy wykorzystaniu najnowszych sterowników dostępnych tutaj.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: