A360 Team - praca zespołowa w chmurze
Działające w chmurze rozwiązania Autodesk takie jak A360 i Fusion 360, umożliwiają projektantom i inżynierom zupełnie nowe metody projektowania i pracy w zespole.
Obecnie klienci Autodesk wymagają od narzędzi nie tylko możliwości obsługi plików ogromnych rozmiarów, zawierających modele 3D, wysokiej jakości dane oraz trójwymiarowe wizualizacje – potrzebują doskonalszych systemów komunikacji. Ograniczenie się do poczty elektronicznej i pozostałych tradycyjnych narzędzi do zarządzania projektami skutkuje tworzeniem prowizorycznych rozwiązań oraz spadkiem wydajności.
Wychodząc na przeciw potrzebom projektantów i konstruktorów, Autodesk opracował A360 – pierwsze działające w chmurze narzędzie do pracy zespołowej. A360 Team likwiduje bariery i łączy zespoły, niezależnie od czasu i miejsca. Jedocześnie umożliwia zarządzanie danymi „w tle” sprawiając, iż proces ten jest praktycznie niezauważalny dla użytkowników.
„W praktyce wszystkie zadania projektowe – niezależnie od tego, co się projektuje i produkuje – są realizowane zespołowo,” powiedział Amar Hanspal, senior vice president of Information Modeling and Platform Products w Autodesk. „Nikt nie pracuje nad projektami w oderwaniu od reszty świata. A360 łączy współpracujących ze sobą członków zespołów w sposób tak naturalny, że niezauważalny.”
Połączenie projektów, ludzi i danych
Przyszłość pracy zespołowej w oparciu o A360 oparto na trzech kluczowych założeniach – są to:
- Prostota: A360 ułatwia tworzenie zespołów oraz zarządzanie ich współpracą przy projektach. Członkowie zespołu mogą skupić się na realizacji kluczowych zadań, bez konieczności weryfikacji różnych formatów plików, wersji i lokalizacji językowej. Zespoły mają stały dostęp do aktualnych danych we właściwym formacie.
- Łatwość użytkowania: zespół projektowy może skupić się nad wykonaniem zadania. A360 eliminuje żmudne czynności, takie jak utrzymanie zgodności wersji, które od teraz aktualizują się automatycznie. Ponadto usuwa niedogodności związane ze zmianą narzędzi, źródeł danych, platform, ekranów, itd. Współpraca odbywa się niezauważalnie.
- Zintegrowana platforma: A360 pełni również rolę rozbudowywalnej platformy współpracującej z podmiotami zewnętrznymi, umożliwiającej tworzenie zintegrowanych aplikacji, podobnie jak w wypadku Fusion 360. Jego interfejs API pozwala na implementację narzędzi i treści projektowych użytkownika. A360 stawia projekt w centrum uwagi, niezależnie czy staje się narzędziem komplementarnym do innych wykorzystywanych systemów, czy też pełni funkcję kompletnego narzędzia. Ułatwia to bieżące informowanie i angażowanie w proces projektowania i produkcji wszystkich członków zespołu oraz klientów.
Forma, funkcja, produkcja: sercem jest projekt
Fusion 360 – narzędzie 3D CAD/CAM do tworzenia produktów w chmurze – to pierwsze rozwiązanie Autodesk zawierające A360. Od tego momentu Fusion 360 zawiera nowoczesne możliwości współpracy A360, działające jako wspólna przestrzeń dla pracy zespołowej. W tej nowoczesnej formule pracy tradycyjne zarządzanie danymi nie jest już potrzebne. Dzięki Fusion 360 zespoły mają dostęp do aktualnych danych projektowych zyskując możliwość anulowania zmian w razie potrzeby. Wymiana projektów z osobami zaangażowanymi w proces tworzenia jest prosta i intuicyjna. Przełomowe w takim podejściu jest to, że projektanci mają teraz możliwość tworzenia podprojektów, a następnie – w razie potrzeby – ponownego ich włączenia do głównego projektu. Zapewnia to maksymalną elastyczność, która wcześniej nie była możliwa.
Nowa odsłona pracy zespołowej w chmurze
A360 Team, który miał swoją premierę w Ameryce Północnej we wrześniu 2014 roku, posiada już ponad 60 tys. użytkowników.
„A360 to efektywne narzędzie. Członkowie zespołu, którzy wcześniej nie byli zaangażowani w projekt, przejmują inicjatywę i zwiększają umiejętności całego zespołu” - powiedział Calvin Domenico III, prezes DGF Technologies, firmy doradczej z Massachusetts, świadczącej szeroki zakres usług projektowych. „Posiadając zintegrowany z Fusion 360 pakiet CAD/CAM możemy działać szybko i efektywnie na jednej platformie. I to jest właśnie to, czego nam potrzeba” – podsumowuje Calvin Domenico.
A360 Team umożliwia podgląd ponad 100 formatów plików projektowych 2D i 3D za pomocą przeglądarki, bez konieczności instalowania dodatków i wtyczek. Zaawansowana wyszukiwarka wykracza poza standardowe funkcje przeszukiwania tekstu i pozwala na lokalizację komponentów użytych w modelach, podzespołach i projektach.
Jednocześnie aplikacja mobilna A360 pozwala na przeglądanie dużych modeli 2D i 3D, łatwe śledzenie zmian projektu oraz wirtualną współpracę z pozostałymi członkami zespołu – niemal nad wszelkimi danymi, w dowolnym miejscu, czasie oraz z dowolnego urządzenia.
Ceny i dostępność
A360 Team jest już dostępny na całym świecie. Cena może się różnić w zależności od kraju. Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie A360 >>