Komunikat SolidWorks „Plik dziennika nie mógł zostać zapisany….”
Czasami, gdy SolidWorks zostanie nieprawidłowo zamknięty, lub też system operacyjny przestanie odpowiadać i zresetujemy nasz komputer, zdarza się, że przy uruchamianiu programu wyskoczy komunikat: „Plik dziennika nie mógł zostać zapisany. Autoodzyskiwanie nie będzie działało. Inna sesja SolidWorks jest już uruchomiona na tym komputerze.” Jeżeli widzimy, że nie mamy przed sobą uruchomionego wcześniej SolidWorksa musimy wykonać następujące czynności:
Krok 1: Uruchomić Menadżera Zadań (jednocześnie wcisnąć klawisze ALT+CTRL+DEL, lub kliknąć prawym przyciskiem myszy na pasek zadań Windows i wybrać pozycję „Uruchom Menadżera zadań”). Na zakładce „Procesy” odszukać SLDWORKS.exe, zaznaczyć i wcisnąć przycisk „Zakończ proces”. W przypadku wielu wystąpień zakończyć należy wszystkie procesy o tej nazwie.
Uwaga: W większości przypadków to wystarczy, aby komunikat się nie pojawiał (komunikat wyświetla się po nieprawidłowym zamknięciu SolidWorksa). Jeżeli, komunikat występuje nadal należy wykonać kolejne kroki.
Krok 2: Otwieramy Edycję rejestru (Menu Start -> Uruchom… -> regedit) i odnajdujemy wpis
w lokalizacji: „HKEY_CURRENT_USERSOFTWARESolidWorksSolidWorks 2014ExtReferencesSolidWorks Journal Folders” (Typ: Reg_SZ).
Krok 3: Klikamy prawym przyciskiem myszy na ten wpis i wybieramy „Modyfikuj…”. (Wpis ten odpowiada za ścieżkę zapisu plików autoodzyskiwania).
Krok 4: Czyścimy zawartość komórki, oznaczonej jako „Dane Wartości” i klikamy OK. Zamykamy Edytor rejestru.
Nie musimy podawać żadnej wartości, gdyż SolidWorks automatycznie utworzy ten wpis przy kolejnym uruchomieniu.
UWAGA: Usunięcie lub modyfikacja niewłaściwego klucza rejestru może spowodować nieprawidłowe działanie programów, a nawet uszkodzić system operacyjny.
Autor: Krzysztof Pluta