Skanery laserowe 3D mają duży potencjał w dynamicznej branży

03.04.2014 Skomentuj pierwszy

Pod tajemniczą nazwą Computer Generated Imagery (CGI) kryje się technologia, bez której nowoczesny świat nie mógłby się już obejść: generowanie, przetwarzanie i animacja fotorealistycznych obrazów wysokiej jakości. Branże filmowa i motoryzacyjna są wprawdzie pionierami i siłami napędowymi, jednak coraz więcej firm zaczyna skłaniać się ku technologiom CGI. Producenci i użytkownicy spotkali się na Międzynarodowych Warsztatach CGI w dniach 20 i 21 lutego 2014 roku w BRIESE Studios w Hamburgu. Połączenie warsztatów, targów i kongresu stworzyło dla ponad 200 uczestników platformę wymiany doświadczeń na temat aktualnych kierunków i trendów.

Z dużym zainteresowaniem spotkał się wykład Olivera Bürklera, starszego kierownika produktu w FARO Europe. W prelekcji pod tytułem „Jak rzeczywistość trafia do komputera?” Bürkler przedstawił olbrzymi potencjał drzemiący w stosowaniu nowoczesnych skanerów laserowych 3D w obszarze Computer Generated Imagery. „Małe, kompaktowe i niedrogie urządzenia, takie jak FARO Focus3D X130, są w stanie precyzyjnie rejestrować obiekty i osoby w sposób trójwymiarowy.

Zdjęcie: Mierswa-Kluska Fotografie / CGI: Techvis | Andreas Krämer

Nie jest przy tym potrzebne mozolne wprowadzanie w arkana techniki: nowoczesne skanery laserowe są intuicyjne w obsłudze. Szybko i precyzyjnie zapewniają bazę dla doskonałych wyników przy dalszym przetwarzaniu”, mówił Bürkler. W swoim wykładzie przedstawił też rozwiązania z zakresu oprogramowania do wykorzystywania realistycznych danych skanowania.

Matthias Langner, dyrektor photo4d i organizator międzynarodowych warsztatów CGI, mówił o „demokratyzacji techniki”: „Technologie, takie jak na przykład skanery laserowe, które kiedyś były zarezerwowane tylko dla specjalistów, mogą być dzisiaj stosowane bez problemów również przez kreatywnych fotografów, agencje i studia CGI przy niewielkich nakładach finansowych. Kreatywność ma coraz luźniejsze granice”. I tak Międzynarodowe Warsztaty CGI w Hamburgu – na których firma FARO była wystawcą i głównym sponsorem – stały się forum dla ekspertów i entuzjastów tej rozwijającej się branży. Oliver Bürkler był zadowolony: „Dało się odczuć dynamikę rozwoju, jak i radość z otwierających się możliwości. Patrzymy teraz optymistycznie w przyszłość”.

 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: