Projektowanie elementów wtryskowych w SolidWorks - narzędzie Skorupy

10.03.2014 Skomentuj pierwszy

Prostym ale potężnym narzędziem wprowadzonym do kursu SolidWorks Essentials jest funkcja skorupy. Pozwala ona na usunięcie wybranych ścian części i zastosowania jednolitej grubości ścianki w jej obrębie, co jest szczególnie przydatne dla form wtryskowych.

Opóźniając etap w którym użyjemy tego narzędzia, możemy zwiększyć powiązanie danych z innymi czynnikami zewnętrznymi, w tym przypadku do dodawania baz i zaokrągleń. Co więcej funkcja skorupy umożliwia stworzenie produktu o wielu grubościach w różnych obszarach detalu, np. dla szyjki lejka w celu wzmocnienia konstrukcji. Stworzyłem prosty lejek. Poniżej zamieszczony jest obrazek elementu już po operacji Skorupy, przy opcji usunięcia ściany "wlotowej" i "wylotowej".

Na kolejnym rysunku pokazane jest dodanie operacji Skorupy tuż po dodaniu zaokrąglenia dla ostrych, zewnętrznych krawędzi, w rezultacie czego zaokrąglenie to zostało odwzorowane w wewnętrznej części elementu. Zostało to oznaczone przez żółte ścianki. Ta prosta zmiana kolejności może zaoszczędzić sporo czasu przy obliczaniu lub zgadywaniu prawidłowego promienia wewnętrznego zaokrąglenia.

Dlaczego nie skorzystać z operacji Skorupy po dodaniu okrągłej bazy i usunięcie niepotrzebnych ścian w jednej operacji? Na rysunku poniżej do naszego lejka dodałem pochylone okrągłe bazy. Usuwając wszystkie ściany "wylotowe" narzędziem Skorupy skutecznie wykonałem kanały bez jakichkolwiek obliczeń. Patrząc uważniej zauważyć można, że zewnętrzne kanały również dokładnie odwzorowują grubość ścianek mimo dodanego pochylenia.

Znowu możemy pójść o krok dalej. Dodajmy zaokrąglenia przy wyjściu bocznych części "wylotowych" tuż przed dodaniem Skorupy. W rezultacie otrzymamy tak jak ostatnio odwzorowane zaokrąglenia wewnątrz elementu. Spójrz na żółte ściany na rysunku poniżej.

 
Autor:
Łukasz Siwiec - cnstoday.pl
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: