ZW3D 2014 Beta
Firma 3D MASTER zaprasza na przedpremierowe testowanie programu ZW3D 2014 Beta. Wersja Beta jest szansą na wypróbowanie najnowszych funkcji i usprawnień programu oraz pozwala na przekazanie swoich opinii bezpośrednio producentowi – firmie ZWSOFT.
Po przetestowaniu systemu ZW3D 2014 Beta swoje sugestie i komentarze można przesyłać e-mailem do firmy 3D MASTER na adres wsparcie@zw3d.com.pl
Polską wersję beta można pobrać TUTAJ
Ponadto użytkownicy którzy zakupią ZW3D 2013 przed 10 marca będą mieli możliwość bezpłatnej aktualizacji do wersji 2014 po oficjalnej premierze.
ZW3D to niedrogie rozwiązanie CAD/CAM, które pozwala na przejście od koncepcji do gotowego produktu w zintegrowanym środowisku projektowym. Obejmuje ono m.in. wymianę plików, projektowanie hybrydowe, prace z chmurą punktów, projektowanie form i matryc, obróbkę CNC od 2- aż do 5-osi płynnych
Główne cechy i korzyści ZW3D 2014:
Moduł CAD:
Ulepszony import i eksport– więcej formatów, szybsze wczytywanie
Najnowsza wersja ZW3D 2014 posiada ulepszony import plików z innych programów. Od tej wersji została dodana możliwość wczytywania plików z Solid Edge, oraz kilka rozszerzeń dla najnowszych ACIS. Sam silnik importu sprawia, że importowane pliki są teraz odczytywane znacznie szybciej, co pozwoli na bardziej komfortową pracę z ZW3D.
Poniżej zamieszczono tabelkę z programami i ich rozszerzeniami, jakie jest w stanie otworzyć ZW3D 2014.
Poniżej znajduje się tabelka z formatami plików dla eksportu.
Nowy pasek narzędzi
Nowa wersja programu wprowadza również zmiany dla paska narzędzi. Został on podzielony na dwa paski: pasek dotyczący zaznaczania i wyboru elementów oraz pasek widoków.
ZW3D 2014 wprowadza kolejną ewolucję menadżera historii. Pamiętamy, że w wersji 2013 został dodany przycisk „Tutaj zatrzymaj modelowanie”, nowa wersja ZW3D wprowadza dodatkowy przycisk „Zamróź operacje tutaj”. Dzięki tej nowej funkcji, możemy znacznie zmniejszyć czas potrzebny na przebudowę modelu po edycji wcześniej utworzonej operacji, imporcie lub naprawie modelu!
Udoskonalone wstawianie obrazów
Teraz gdy wstawiamy obraz w szkicowniku, mamy nad nim pełną kontrolę. Od wersji 2014 obraz wstawiony w szkicowniku można przenosić i zmienić jego rozmiar po zatwierdzeniu operacji. Ponadto jest również aktywny dla takich operacji jak: Ukryj, Pokaż, Edytuj, Usuń, Przenieś, Kopiuj i Lustro.
Ulepszona geometria odniesienia
Żeby poprawić pracę z geometrią odniesienia w szkicowniku, program, przy wyborze konkretnego obiektu, wyświetli informacje o nazwie części do której należy oraz operacji w której został wykonany. Znacznie ułatwi to wybór odpowiedniej geometrii odniesienia i usprawni pracę przy edycji.
Nowa konfiguracja części
Nowa wersja wprowadza również dużo łatwiejsze sterowanie częściami, dzięki nowemu konfiguratorowi części. Możemy w nim wybrać operacje, które będą brały udział w tworzeniu części, oraz ich wymiary. Dzięki temu możemy tworzyć całą rodzinę podobnych elementów, bez potrzeby kopiowania części i edycji poszczególnych operacji. Później możemy wywołać daną część wybierając nazwę jej konfiguracji.
Nowe narzędzia wyginania kształtów
ZW3D 2014 oferuje kolejne opcje morficzne. Dotyczą one wyginania kształtów zarówno w postaci nawinięcia na wirtualną bryłę, czyli operacje walcowego zgięcia oraz toroidalnego zgięcia, jak i zmiana zamodelowanego kształtu poprzez skręcenie, zbieżne pochylenie czy odkształcenie ścian zewnętrznych do zadanej granicy. To po prostu trzeba zobaczyć i wypróbować! Tworzenie fantazyjnych kształtów nigdy nie było prostsze.
Projektowanie złożeń
Nowe „Wielokrotne wstawienia”
W złożeniach oprócz wstawiania pojedynczych elementów, jak to było do tej pory, pojawiła się nowa funkcja wstawiania wielokrotnych komponentów. Dzięki niej możemy wstawiać kilka części jednocześnie, dodatkowo części te mogą być wstawiane z różnych plików! Funkcja ta zawiera dodatkową opcję „rozrzucenia” elementów podczas wstawienia. Dzięki temu, jeżeli chcemy dodatkowo wstawić kilka kopii elementów, to zostaną one ułożone w szyk liniowy, a nie umieszczone w tym samym miejscu, jako jedna część w drugiej.
Udoskonalona historia złożenia, cięcia złożeń i szyk
Udoskonalone tworzenie widoków w dokumentacji 2D
Proces tworzenia przekrojów i przerwań na dokumentacji 2D w ZW3D jest teraz jeszcze przyjemniejszy i posiada jeszcze więcej przydatnych funkcji. Między innymi, przy tworzeniu przekrojów znacznie ulepszono dynamiczne kreskowanie elementów, został dodany podgląd w czasie rzeczywistym wyników naszego przekroju, oraz najlepsza nowinka, czyli wybranie, które elementy będą widoczne w przekroju, a które jako widoki nie krojone.
Bezpośrednie edytowanie widoków przekrojów
Jak już wspomnieliśmy, w ZW3D 2014 dodano podgląd w czasie rzeczywistym widoków przekrojów. Oznacza to, że jeżeli chcieliśmy edytować przekrój, to w niektórych przypadkach nawet nie musimy wracać do operacji Widoku przekroju! Możemy na przykład złapać LPM za linię przekroju i zmienić jej pozycję, a widok przekroju zostanie automatycznie aktualizowany. Gdy chcemy zmienić kierunek tworzenia przekroju, teraz wystarczy kliknąć PPM i wybrać polecenie Odwróć kierunek. Dodatkowo otrzymaliśmy możliwość wygaszenia poszczególnych elementów na widokach oraz zmianę ich właściwości.
Usprawnione wymiarowanie
Przy wymiarowaniu części w dokumentacji 2D zostały dodane uchwyty na liniach wymiarowych, przy pomocy których możemy w szybki i łatwy sposób edytować interesujący nas wymiar.
Program sam umieszcza linie centralne dla modeli cylindrycznych bądź stożkowych. Ponadto sam rozpoznaje wymiar średnicy i automatycznie umieszcza znacznik średnicy Φ.
Największym usprawnieniem jest umieszczenie tabeli pasowań i odchyłek. Program będzie nam sam sugerował, jakie pasowania są zalecane do naszego elementu , a po wybraniu pasowania, wyświetli od razu odchyłki wymiaru.
Ulepszone tabele
Wraz z nową wersją ZW3D otrzymujemy możliwość sterowania większą liczbą właściwości w umieszczanych tabelach. Możemy teraz szybko edytować tabele, wyrównywać tekst i ją rozbudowywać jakbyśmy pracowali na tabelach w MS Excel!
Chmura punktów
Użytkownicy wersji ZW3D 2013 zauważą, że w wersji na rok 2014 zmniejszono liczbę funkcji w zakładce Chmura Punktów. Nie oznacza to jednak, że jakieś zostały skasowane, po prostu zostały ze sobą scalone, dzięki czemu funkcjonalności kilku opcji mamy teraz pod jednym przyciskiem! Oczywiście oprócz scalenia funkcji i zwiększenia ich możliwości, została dodana możliwość tworzenia krzywych obrysowujących chmurę punktów na płaszczyźnie przekroju.
Pozostałe
Usprawnienia nie ominęły również arkuszy blach, w których mamy możliwość dodawania zagięć na zaokrąglonych narożnikach oraz odginania kształtu z płynięciem materiału, co widać na zamieszczonym poniżej obrazku.
Moduł CAM:
Przejrzysty układ parametrów obróbki
Nowa wersja ZW3D to również nowe okno parametrów obróbki. Zostały one teraz podzielone na 6 grup.
-
Pierwsza to parametry podstawowe. W niej zostały zawarte bazy, prędkości i posuwy, tolerancje ścieżek i gęstość kroków obróbki.
-
Druga to parametry limitów. Tutaj mamy ograniczenia ścieżki a XY i Z, możemy umieścić operację referencyjną, sprawdzić i przefiltrować ścieżkę narzędzia.
-
Trzecia to ustawienia ścieżki. Znajdziemy tutaj ustawienia ścieżki narzędzia oraz kontrolę przejść wykańczających i narożników.
-
Czwarta to wejścia i połączenia. Tak jak w poprzedniej wersji, tutaj znajdują się ustawienia połączeń, wejść i wyjść ścieżki narzędzia.
-
Piąta to wyświetlanie. Tutaj mamy opcje dotyczące wyświetlania, oraz ustawienia filtrów ścieżki narzędzia.
-
Szósta to zaawansowane ustawienia. Zaawansowane opcje obróbki zawierają szyk obróbki, zaawansowaną kontrolę posuwów oraz inne ustawienia.
Nowa operacja wykańczająca dla naroży
W ZW3D 2014 otrzymaliśmy większe możliwości kontroli obróbki zarówno płaskich, jak i stromych naroży. Ponadto opcja ta zawiera możliwość wykonania szyku na dwa sposoby: wzdłuż i w poprzek. A szyk tej operacji wykrywa liczbę przejść oraz narzędzie odniesienia.
Obróbka o stałym obciążeniu
Złożona strategia
Nowy edytor ścieżki narzędzia
Kolejną nowością w tej wersji jest dodanie edytora ścieżki narzędzia. Edytor ten umożliwia nam szybkie i efektywne modyfikowanie ścieżek bez potrzeby przeliczania operacji po każdej edycji. Narzędzia jakie dostaliśmy do dyspozycji obejmują przemieszczanie gotowej ścieżki, utworzenie z niej szyku, odbicie lustrzane, przeskalowanie, przycięcie (przez wybór fragmentu ścieżki na ekranie) oraz wydłużenie.
Zwiększenie dokładności priorytetów dla obróbki zgrubnej
Dzięki temu ulepszeniu, został znacznie zmniejszony czas potrzebny na wykonanie obróbki zgrubnej. Zostało to uzyskane dzięki udoskonaleniu ustalania priorytetów obróbki, co oznacza, że teraz program lepiej dobiera przebieg ścieżki narzędzia do danego modelu. Zaowocowało to znaczną redukcją podnoszenia narzędzia, na przykład pomiędzy poszczególnymi obszarami obróbki, oraz zwiększoną efektywnością obróbki.
Optymalizacja połączeń zgrubnej obróbki resztek
Dla specyficznych narożników, np. zaokrągleń z pochyleniem czas obróbki został skrócony względem poprzedniej wersji przez określenie kąta pochylenia. Wynik obliczeń ścieżki narzędzia jest zoptymalizowany, szczególnie pod względem liczby wejść i wyjść, która zostały zminimalizowana.
Zmienny krok Z w obróbkach zgrubnych
Kolejną nowością jest możliwość ustawienia różnych odstępów pomiędzy zagłębieniami narzędzia w osi Z. Dzięki temu nie musimy rozbijać operacji na kilka obróbek, w których każda różni się tylko liczbą kroków Z i odstępem pomiędzy poszczególnymi krokami, oraz oczywiście początkiem i końcem obróbki, ale mamy teraz możliwość zrealizowania tego w ramach jednej operacji.
Większa dokładność obliczania minimalnej długości ścieżki narzędzia
Większa dokładność obliczania minimalnej długości ścieżki narzędzia, powoduje że ścieżka jest wyraźnie krótsza od tej generowanej w poprzednich wersjach programu ZW3D, ale również w doniesieniu do programów konkurencyjnych. Należy też nadmienić, że skrócenie ścieżki narzędzia wpłynęło również pozytywnie na zwiększenie bezpieczeństwa obróbki detalu.
Dla przykładu:
Najkrótsza ścieżka narzędzia dla tego modelu wyniosła w ZW3D 2014 32.24mm, natomiast w konkurencyjnych programach 32.6mm.
Wyjścia rozszerzonej ścieżki narzędzia
Dla polepszenia jakości powierzchni, dobrym sposobem jest użycie opcji wyjścia ścieżki poza model. Tak wygenerowana obróbka eliminuje nam możliwość powstania zadziorów na krawędziach, oraz zwiększa żywotność narzędzia, które pracuje tylko stronę skrawającą.
Oczywiście należy się upewnić, że mamy dostateczną ilość wolnego miejsca na wyjście ścieżki narzędzia. Program umożliwia nam stworzenie trzech rodzajów rozszerzenia ścieżki: liniowe, okrągłe i z malejącą krzywizną.
Więcej nowości na stronie firmy 3D MASTER: www.zw3d.com.pl