Szybciej i precyzyjniej - Automationstechnik wybiera Autodesk Vault Professional
Automationstechnik Sp. z o.o. – znany na rynku dostawcą linii technologicznych służących do automatyzacji procesów montażu przemysłowego rozpoczął wdrożenie Autodesk Vault Professional – rozwiązania do zarządzania dokumentacją i danymi projektowymi. Celem działań jest usprawnienie pracy i wzmocnienie kontroli nad dokumentacją, a także podniesienie jakości procesu projektowania i wytwarzania produktów.
Oprogramowanie dostarczyła firma MAT, Autoryzowany Partner Autodesk, która realizuje także cały proces wdrożenia.
Spółka Automationstechnik zatrudnia ponad 60osób i specjalizuje się w produkcji urządzeń dla branży Automotive oraz AGD, takich jak, m.in. składarki automatyczne do poduszek bezpieczeństwa samochodów, stanowiska do nitowania, skręcania i testowania siedzisk samochodowych, linie do montażu telewizorów i sprzętu AGD. Od początku działalności spółka wykorzystuje rozwiązania Autodesk. Obecnie, pracownia projektowa, licząca 28 inżynierów, wyposażona jest w pakiet Autodesk Product Design Suite Ultimate zapewniający zespołowi elastyczność w doborze narzędzi do właściwego etapu tworzenia produktu. Wybór Autodesk Vault Professional był zatem naturalną możliwością usprawnienia pracy specjalistów poprzez efektywne zarządzanie danymi.
„Specjalizujemy się w projektowaniu urządzeń montażowych, wykonywanych zazwyczaj w ilościach jednostkowych na indywidualne zamówienie. Każda maszyna to dla nas nowe wyzwanie, nowy projekt, a co za tym idzie potrzeba ciągłego projektowania. Właśnie dlatego wdrażamy Autodesk Vault Professional – aby usprawnić i przyspieszyć proces powstawania produktu, zachowując przy tym kontrolę nad dokumentacją elektroniczną” – mówi Zdzisław Ziemianin, zastępca dyrektora ds. technicznych w Automationstechnik.
Celem przeprowadzanego wdrożenia jest również zwiększenie efektywności współbieżnej pracy całego zespołu specjalistów zaangażowanych w realizację projektu. „Przy tak dużej liczbie zleceń, trudno jest w tradycyjny sposób kontrolować dokumentację, w sensie zapisu jej historii tworzenia, archiwizacji czy opracowania standardów do stosowana przy podobnych projektach. Dzięki Autodesk Vault będziemy mogli w sprawny i przejrzysty sposób nadzorować ten proces. Dodatkowym atutem jest dla nas możliwość nadawania uprawnień i zmiana statusu realizacji. Na życzenie klienta łatwo będziemy mogli np. ograniczyć dostęp do dokumentacji, udzielając go tylko dedykowanej grupie projektantów” – podkreśla Zdzisław Ziemianin.
Dalsze plany rozwoju wdrażanego systemu, dotyczą rozszerzania jego funkcjonalności poprzez m.in. stworzenie własnej biblioteki części, a także wyeliminowania dokumentacji papierowej. Wdrożeniu towarzyszą ukierunkowane szkolenia oraz integracja z innymi systemami informatycznymi w firmie.