Samoloty z Politechniki Wrocławskiej w konkursie SAE Aero Design
Głównym zadaniem modeli startujących w konkursie SAE Aero Design jest podniesienie jak najcięższego ładunku w stosunku do swojej masy. Dodatkowo jury ocenia niezawodność modeli, mierzoną liczbą startów, które zakończyły się sukcesem. Oceniane są również rozwiązania techniczne zastosowane przy konstrukcji samolotów.
Studenci z Zespołu JetStream Politechniki Wrocławskiej do konkursu zgłosi dwa modele - mniejszy w klasie Micro oraz większy w klasie Regular.
Większy z modeli ma rozpiętość skrzydeł 3 metry i waży około 4 kilogramów. Samolot jest napędzany silnikiem spalinowym o mocy 2 KM.
„Zakładamy, że samolot podniesie ładunek 14,2 kg. W zeszłym roku model, który wygrał konkurs, podniósł ładunek około 13 kg. Zatem liczymy na zwycięstwo” – powiedział PAP Jakub Wiater, koordynator projektu JetStream.
Z kolei model zgłoszony w kategorii Micro ma rozpiętość skrzydeł 1,2 metra i waży około 400 gramów. Konstruktorzy szacują, że podniesie on ciężar 2,2 kg.
Do tej pory największym sukcesem zespołu z Politechniki Wrocławskiej w zawodach SAE Aero Design było zajęcie czwartego miejsca w 2010 r.
SAE Aero Design to konkurs, który współorganizuje amerykański koncern zbrojeniowy Lockheed Martin oraz amerykańska agencja kosmiczna NASA. Te prestiżowe zawody, w których biorą udział studenci z całego świata, rozgrywane są od 1986 r. Zadaniem młodych inżynierów jest zaprojektowanie, skonstruowanie, zbudowanie i oblatanie zdalnie sterowanego modelu samolotu udźwigowego. Wygrywa drużyna, która zdoła wynieść jak największy ciężar w powietrze, przy jak najmniejszej masie własnej modelu.
W tym roku zawody odbędą się 15 marca w amerykańskim stanie Teksas.