Nowa odsłona Rhinoceros 5

03.12.2012 Skomentuj pierwszy

Wersja komercyjna programu Rhinoceros 5, najnowszej odsłony w pełni samodzielnego, całkowicie trójwymiarowego systemu projektowania z rodziny CAD/CAM/CAE. W najnowszej wersji pojawiło się wiele nowych funkcji usprawniających pracą z aplikacją.

Rhinoceros®, w skrócie nazywany "Rhino", jest w pełni profesjonalnym programem do modelowania 3d, który opiera się na geometrii NURBS*.

Rhino jest łatwy w obsłudze, bardzo precyzyjny i potrafi stworzyć dowolne kształty. Dlatego korzystają z niego dziesiątki tysięcy projektantów, architektów, inżynierów, jubilerów i artystów. Rhino znajduje zastosowanie w niemal wszystkich branżach przemysłu. 

Najnowsza wersja oprogramowania oferuje szereg rozwiązań usprawniających pracę w codziennej pracy z aplikacją.

- Gumball – jest nowym narzędziem, służącym do manipulowania obiektem w przestrzeni 3D, pozwala na przesuwanie, skalowanie i obracanie względem osi układu współrzędnych globalnych, płaszczyzny konstrukcyjnej bądź własnych obiektu.

 

 

- Zakładki z paskami narzędzi – wszystkie narzędzia w Rhino w zależności od ich przeznaczenia zostały pogrupowane za pomocą odpowiednich zakładek.

- Zakładka z opcjami do zarządzania wyświetlaniem – nowością jest zakładka z opcjami służącymi do szybkiego zarządzania rodzajem wyświetlanej geometrii. Dzięki niej możemy w szybki sposób zdecydować, jaki rodzaj geometrii ma być wyświetlany, a także wybrać rodzaj cieniowania, tła, itp..

- Filtry selekcji – pozwalają na wybór rodzaju geometrii możliwej do wybrania w rzutni.

-  Nowe style wyświetlania – dostępne są nowe style wyświetlania takie jak Technical, Artistic, Pen, które pozwalają na przedstawienie projektu w sposób ciekawszy i bardziej przejrzysty niż dotychczas.

 

 

 

- zmodyfikowany system oświetlenia obiektu w trybie shaded – pozwala na wyeliminowanie problemu ze słabo oświetlonymi (widzialnymi) partiami modelu.

- możliwość włączenia cieni w trybie rendered

- obsługa bump maping w trybie rendered

- obsługa map HDR wraz z możliwością ich wyświetlania w trybie rendered

- Zmieniony i rozbudowany edytor materiałów – pozwala on na tworzenie zestawów materiałów, nadawanie materiałów metodą metodą przeciągnij i upuść, a także na korzystanie z tekstur proceduralnych oraz tworzenie materiałów kompozytowych.

 

- Edytor otoczenia – pozwala ma na wczytywanie oraz modyfikację parametrów mapy HDR.

- Biblioteki – bilblioteki zawierają zdefiniowane i pogrupowane przez producenta materiały, tekstury oraz mapy środowiskowe. Istnieje również możliwość rozbudowywania bibliotek o własne materiały.

- Edytor oświetlenia słonecznego – edytor pozwala na odtwarzanie warunków oświetlenia słonecznego panującego w dowolnym miejscu na świecie, o dowolnej porze dnia i roku. Ponadto, istnieje możliwość ręcznego ustawienia położenia słońca.

- Teksturowanie metodą UV mapping – metoda ta pozwala na nałożenie tekstury poprzez mapowanie jej na rozwinięty (unwrap) płasko obiekt 3D. Rozwinięcie to dokonywane jest z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych przez użytkownika szwów (seams).

-  Możliwość odsuwania (offsetowania) powierzchni złożonych i brył – funkcja ta należy do tych, których zawsze brakowało w programie Rhino. Pozwala ona na nadanie grubości obiektom, które złożone są z więcej niż jednej powierzchni.

 

 

 

- Funkcja Shell – funkcja ta umożliwia konwersję zamkniętych obiektów bryłowych w geometrię o określonej grubości ścianek.

- Edge Softening – funkcja pozwalająca na stworzenie wrażenia zaokrąglonych bądź fazowanych krawędzi dzięki modyfikacji nie samej geometrii, ale siatki podglądu. Efekt ten może być w każdej chwili wyłączony lub zmodyfikowany.

- Curve Piping – pozwala generować obiekty rurowe na podstawie krzywych, poprzez tworzenie siatki do podglądu i renderingu bez wykorzystania geometrii NURBS. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest znaczne ograniczenie zużycia pamięci i zwiększenie wydajności programu. Efekt ten może być w każdej chwili wyłączony lub zmodyfikowany.

- Shutlining – pozwala ns tworzenie na powierzchni obiektu załamań i przetłoczeń na bazie krzywych poprzez modyfikację jedynie siatki podglądu, bez konieczności zmian w geometrii. Efekt ten może być w każdej chwili wyłączony lub zmodyfikowany.

- Displacement – jest kolejną funkcją modyfikującą siatkę wykorzystywaną do podglądu i renderingu. W tym przypadku źródłem deformacji jest bitmapa. Efekt ten może być w każdej chwili wyłączony lub zmodyfikowany.

- Tween Curves, Tween surfaces - nowe narzędzie modelujące, które uśredniając krzywe lub powierzchnie, tworzy nową geometrię.

 

 

Inne wprowadzone nowości w Rhino 5
Continue Curve - możliwość kontynuacji kreślenia dowolnej krzywej.
Ulepszony system wymiarowania w „Detail view” - wymiarowanie promieni i średnic możliwe jest w zakładce rysunkowej.
Usprawnione i uproszczone działanie funkcji "Clipping planes" - możliwość uwzględnienia „Clipping plane” w „Detail view” , także przy tworzeniu rysunku z wykorzystaniem funkcji „Make2D”.
Rozbudowana ilość funkcji obsługiwanych przez historię wraz z wymiarowaniem.
Możliwość zmiany kolejności wyświetlania obiektów rysunkowych.
Ulepszony eksport do PDF - możliwość łączenia wektorów i bitmap.
Usprawniony interfejs otwierania rozwijalnych pasków narzędzi - brak konieczności przytrzymywania przycisku, wystarczy kliknięcie naroża ikony.
Ulepszona obsługa manipulatorów 3D.
Mesh Repair Wizard - automatyczne narzędzie umożliwiające naprawę siatek polygonowych (wypełnianie dziur lub nakładających się trójkątów, itp.).
Rozszerzony edytor bloków.
Python - język skryptowy.

Źródło: www.rhino3d.pl

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: