HP niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń drukujących
Firma HP poinformowała dzisiaj, że jest na polskim rynku drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych niekwestionowanym liderem. W 2011 r. HP zdobyło w ujęciu ilościowym 41 proc. udziałów w rynku, a w ujęciu wartościowym – 27 proc. (1) W jednym, jak i w drugim zestawieniu, to więcej niż łączne wyniki uzyskane przez kolejne trzy firmy w rankingu. – Co równie ważne, rozwijaliśmy się szybciej niż cały rynek – powiedział Paweł Polok, Dyrektor Generalny Działu Druku i Przetwarzania Obrazu (IPG) w HP Polska.
W porównaniu do 2010 r. np. dynamika popytu na laserowe urządzenia wielofunkcyjne HP w 2011 r. w ujęciu ilościowym i wartościowym wzrosła odpowiednio o 50 proc. i 20 proc. Tymczasem cały rynek rozwijał się w Polsce nieporównywalnie wolniej - w tempie 40 proc. i 12 proc.
- Tak mocna pozycja, którą utrzymujemy już od wielu lat, wynika nie tylko ze zróżnicowanej oferty, skierowanej do mniejszych i większych firm oraz do klientów indywidualnych, ale też z ciągłego dostosowywania naszych produktów do zmian, jakie zachodzą w modelach biznesowych i związanych z nimi oczekiwań końcowych uzytkowników – dodał Paweł Polok.
Potwierdzeniem strategii HP jest ostatni raport Gartnera „Magic Quadrant” (2) . Jego autorzy podkreślają, że o ile do niedawna głównym kryterium determinującym zakup wybranego urządzenia były jakość i wydajność wydruków, o tyle dzisiaj uwaga użytkowników ogniskuje się nie tylko na kosztach eksploatacji i niezawodności, ale także na „zdolności urządzeń do wdrażania i integrowania aplikacji, które łączą je z systemami wspomagającymi zarządzanie obiegiem dokumentów”. „Funkcje zdalnego zarządzania, diagnostyka, zabezpieczenia, druk chmurowy i inne czynniki stają się najważniejszymi wyróżnikami”.
We wspomnianym raporcie Gartnera HP zostało uznane za lidera nowych trendów. Odzwierciedleniem są najnowsze produkty HP, które drukują szybko i wydajnie oraz istotnie podnoszą mobilność pracowników. - Firma HP jako pierwsza poszła kolejny krok naprzód i wyposażyła swoje urządzenia drukujące w rewolucyjną technologię mobilnego drukowania HP ePrint, dzięki której możemy drukować dowolne dokumenty z dowolnego urządzenia mobilnego z dostępem do poczty email. W tym celu wystarczy załączyć i wysłać tekst, grafikę, raport lub zdjęcie z dowolnego urządzenia mobilnego, np. smartphona, podając adres email przyporządkowany do drukarki HP – wyjaśnił Witold Tomczak, Dyrektor Marketingu i Kategorii Produktowych w Dziale Druku i Przetwarzania Obrazu.
Taką możliwość daje w tej chwili większość urządzeń drukujących z serii HP Photosmart, HP Officejet, HP Designjet oraz HP LaserJet. Przykładem są najnowsze urządzenia wielofunkcyjne HP LaserJet Pro 400 color M451dw oraz HP LaserJet Pro 300/400 color MFP). Podłączone do internetu, urządzenia te, oprócz HP ePrint, obsługują szereg dodatkowych rozwiązań druku mobilnego (HP Wireless Direct, Apple AirPrint, HP ePrint & Share), dzięki czemu praca staje się prostsza i wydajniejsza.
Druk mobilny nie jest jednak jedynym atutem urządzeń drukujących HP. Dedykowane do mniejszych firm atramentowe urządzenia wielofunkcyjne (np. HP Officejet Pro 8600 i HP Officejet Pro 8100) w połączeniu z oryginalnymi tuszami HP XL umożliwiają generowanie kolorowych wydruków profesjonalnej jakości nawet o 50 proc. taniej niż urządzenia laserowe.
- Jako pierwsi stworzyliśmy także biurkowe urządzenie laserowe HP TopShot LaserJet, które, oprócz funkcji druku kolorowego, ma wbudowane ramię z aparatem fotograficznym. Z jego pomocą małe firmy mogą robić zdjęcia obiektów 3D i bezpośrednio zamieszczać je na swoich stronach www czy sklepach internetowych – dodał Witold Tomaszek.
Z kolei większe urządzenia laserowe, np. urządzenia HP LaserJet Pro 400 color MFP M475, oprócz wysokiej jakości i wydajności, oferują druk dwustronny oraz możliwość aktywnego zarządzania drukiem biurowym za pomocą oprogramowania HP Web Jetadmin, które m.in. obniża koszty poprzez wskazanie mało wydajnych urządzeń w firmie, ogranicza zużycie papieru poprzez skonfigurowanie na poziomie sieci funkcji druku dwustronnego jako wartości domyślnej, ponadto redukuje zużycie energii elektrycznej dzięki optymalizacji czasu przechodzenia w tryb uśpienia i uruchamiania.
- W obecnym otoczeniu biznesowym tak duże wsparcie ze strony bogato wyposażonych urządzeń HP powinno mieć pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm. Niezależnie od koniunktury firmy chcą się rozwijać. Sztuką jest tylko dobranie bezpiecznego i ekonomicznego narzędzia pracy, które pozwoli efektywnie optymalizować procesy biznesowe. Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż oraz przyznanie ostatnio urządzeniom drukującym HP tytułu Dobry Produkt 2011(3)podpowiada, że nasze produkty są właśnie takim narzędziem - powiedział Paweł Polok.