Inteligentne zarządzanie informacją w Allplan

13.03.2012 Skomentuj pierwszy

Opracowywanie budynku charakteryzuje duży stopień ściśle związanych ze sobą prac: architekci współpracują z inżynierami budownictwa i doświadczonymi konstruktorami i wymieniają się informacjami – nie w sekwencji liniowej ale iteracyjnej, krok po kroku. Aby taka komunikacja była skuteczna, potrzebne jest rozwiązanie programowe, które pozwoli tym, którzy zaangażowani są w proces budowlany wymieniać się informacjami w sposób możliwie najbardziej efektywny.

W trakcie trwania procesu budowlanego tworzonych jest wiele rysunków i w przeciągu trwania faz projektu konieczne jest tworzenie wielu opracowań – od obliczeń powierzchni użytkowej poprzez obmiar po kosztorysy do ofert i przetargów. Coraz ważniejsza staje się możliwość tworzenia tych opracowań w sposób łatwy i w formie atrakcyjnej, dostosowanej do układu graficznego danego biura. Istotne jest też, aby można je było zapisywać w szeroko dostępnych formatach takich, jak PDF lub Excel.

Tworzenie opracowań w sposób szybki i profesjonalny
Nemetschek Allplan oferuje inteligentne zarządzanie informacjami: system raportowania, który oferuje szeroką funkcjonalność i nowoczesny ustandaryzowany wygląd. Liczne wstępnie zdefiniowane opracowania i raporty mogą być tworzone łatwo i w zgodności z firmowymi specyfikacjami. Format papieru, krój czcionki, kolory, linie i kolumny mogą być zaznaczane w sposób prosty i szybki. Pliki bitmapowe takie, jak na przykład logo firmy mogą byćz łatwością umieszczone w dokumencie. Oprócz tego, raporty mogą zawierać poglądowe grafiki takie, jak rzut opracowywanych pomieszczeń wraz z otaczającymi je ścianami. Użytkownicy mogą zapisywać gotowe raporty do formatu Excel lub PDF bez utraty jakości grafiki.

Przykład raportu. Lista stali – kształty gięcia

W program wbudowane jest też nowoczesne narzędzie do przeglądania raportów Report Viewer. Pozwala ono użytkownikowi wyświetlać zmiany wopracowaniu tak, że wyglądają dokładnie jak na wydruku. Przeglądarka zawiera funkcje powiększania i wyszukiwania, jak również tworzenia zaznaczeń w celu przyspieszenia nawigacji. Dane personalne, takie jak nazwisko architekta, konstruktora, firmy, adres lub data mogą być łatwo wprowadzane lub zmieniane.

Report Viewer

Systemu raportowania jest uzupełniony o Menadżer Arkuszy: pozwala on użytkownikowi w prosty i szybki sposób adaptować układ opracowań. Na przykład, można zmienić kolor tła i linii komórek tabeli, można ustawić wielkość tekstu i krój czcionki, dostosować wysokości i szerokości kolumn, zmienić nagłówki i stopkę dokumentu oraz wprowadzić kształty rysowanych elementów. Możliwe jest oczywiście tworzenie i zapisywanie własnych raportów dostosowanych do szablonów biurowych. Można ich używać wielokrotnie wtedy, gdy są potrzebne.

Menadżer Arkuszy

Nowa cecha Allplan 2012: Połączenie obiektów raportów z elementami rysunku
Jedną z wspólnych cech podczas sprawdzania raportów jest automatyczne znajdowanie umieszczonych w listach obiektów na rysunku, które można wykorzystać na przykład dla sprawdzenia kompletności i ilości zliczonych elementów. Raporty Allplan’a 2012 uwzględniają nowe funkcje, które stanowią wyrafinowane rozwiązanie dla tego zadania. Wewnątrz obiektów znajdują się łącza do nich i te łącza stają się częścią raportów. Łącza można zidentyfikować dzięki temu, że kursor myszy z mienia kształt ze strzałki na dłoń. Klikając w łącze, wybrany komponent jest podświetlany we wszystkich oknach widokowych i powiększany w oknie aktywnym. Funkcja ta może być wykorzystywana do sprawdzania pomieszczeń, stolarki i innego rodzaju wyposażenia, i znacząco poprawia czytelność i przejrzystość raportu. Dodatkowo, możemyteż zaznaczyć jednocześnie kilka obiektów w taki sposób, aby zlokalizować całą grupę mebli lub okien na rysunku.

Połączenie pomiędzy obiektami list w raportach (lewa strona z kursorem dłoni) i wybranymi obiektami na arkuszu rysunku w widoku i widoku izometrycznym.

Wiele nowych raportów w Allplan 2012
Wersja 2012 Allplan ’a zawiera wiele nowych raportów: Zakres zestawień dotyczących konstrukcji, wykończenia i pomieszczeń został rozszerzony. Dodano również szczegółowe listy branżowe dotyczące prac sztukateryjnych, robót murarskich, schodów, robót wykończeniowych i malarskich oraz prac glazurniczych. Dopracowano także wiele szczegółów w istniejących raportach w celu ich optymalizacji.

Korzyści wynikające z pracy z Raportami:

  • Czytelne opracowania dostępne jednym kliknięciem przycisku na każdym etapie projektowania
  • Szybsza i bardziej płynna komunikacja
  • Wyższa przejrzystość i niezawodność planowania

Podsumowanie
W trakcie trwania procesu budowlanego, potrzeba wykonywać wiele opracowań w każdej z faz projektu. Od obliczeń powierzchni do zastosowań budowlanych poprzez obmiar niezbędny do kosztorysu i przetargów. Konieczna jest możliwość tworzenia tych raportów w sposób łatwy, w atrakcyjnej i dostosowanej do standardów biura formie. System raportów Allplan’a  oferuje szeroki zestaw funkcji i nowoczesny, stypizowany wygląd. Użytkownicy zapisują raporty do plikówPDF lub Excel bez utraty jakości graficznej. Kolejną nową cechą Allplan 2012 jest połączenie obiektów z raportów z rysunkiem. Jeśli użytkownik kliknie w niektóre obiekty raportu, odpowiadający mu komponent zostanie uaktywniony i powiększony w oknie widoku. Ta funkcja znacząco poprawia przejrzystość i czytelność raportów. W Allplan 2012 liczba raportów została znacząco zwiększona.

 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: