Autodesk wprowadza najnowsze portfolio rozwiązań do cyfrowej kreacji w branży mediów i rozrywki.

14.03.2011 Skomentuj pierwszy
Autodesk, Inc. (NASDAQ:ADSK) ogłosił wprowadzenie najnowszych wersji programów do tworzenia w branży mediów i rozrywki. Wersje 2012 umożliwiają rozwojowy system pracy, pomagają w zarządzaniu złożonymi projektami i wyposażone są w nowe narzędzia do tworzenia. Rozwiązania Autodesk były wykorzystane przy produkcji hitów filmowych (np. „Czarny Łabędź”), najpopularniejszych gier komputerowych (np. „Medal of Honor”), wysokobudżetowych reklam telewizyjnych (np. spotu „Bridgestone Carma” emitowanego podczas finałów ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl) oraz hitów telewizyjnych (np. serial „Glee”). 

„Widzowie oraz gracze komputerowi oczekują coraz bardziej efektownych widowisk, których produkcja jest bardzo skomplikowana i kosztowna” - uważa Marc Petit,  wiceprezes  Autodesk odpowiedzialny za dział Media & Entertainment. „Aby utrzymać konkurencyjność, studia projektowe muszą usprawnić produkcję i maksymalnie zwiększyć swoje możliwości kreacyjne”.  

„Nasze produkty w wersji 2012 wykorzystują najnowsze rozwiązania sprzętowe, aby zwiększyć wydajność i zapewnić oszołamiającą jakość grafiki.” - dodaje Petit. „Rozszerzyliśmy również możliwości współpracy i uprościliśmy integrację łańcucha projektowego tak, by nasi klienci mogli w pełni wykorzystywać wyspecjalizowane zestawy i nowe narzędzia kreacyjne w najnowszych trendach, takich jak wirtualna realizacja filmów czy produkcja 3D”.

 

Najnowsze rozwiązania Autodesk do tworzenia rozrywki to większa wydajność i możliwości twórcze

Rozwiązania do tworzenia cyfrowej rozrywki w wersji 2012 udostępniają grafikom i studiom projektowym bogatą paletę narzędzi twórczych, zapewniając znaczące oszczędności*. Graficy mogą korzystać z rozszerzonych funkcji dobrze znanych programów Autodesk 3ds Max i Autodesk Maya oraz ich intuicyjnych narzędzi do rzeźbienia i malowania tekstur, animacji postaci w czasie rzeczywistym oraz tworzenia efektów. Łatwiejsze współdziałanie programów i bardziej spójne interfejsy użytkownika w wersjach 2012 pomagają grafikom rozwinąć potencjał twórczy i zoptymalizować proces produkcji przez wykorzystanie wielu produktów i udostępnienie wyspecjalizowanych zestawów narzędzi.

 

Wszystkie produkty najnowszego pakietu do tworzenia cyfrowej rozrywki zawierają wiele nowych funkcji i ulepszeń:

  • Autodesk 3ds Max 2012 korzysta z nowego, szybszego rdzenia graficznego mRigids do dynamicznych symulacji ciał sztywnych w rzutni oraz ulepszonych funkcji rzeźbienia i malowania, takich jak pędzel Clone;
  • Autodesk Maya 2012 zawiera znaczące ulepszenia rzutni, oferując efekty pełnoekranowe, modyfikowanie ścieżek ruchu przy edycji animacji w rzutni oraz nowe funkcje symulacji;
  • Autodesk Softimage 2012 udostępnia nowe modelowanie proceduralne ICE, zintegrowaną symulację materiałów tekstylnych Syflex, możliwości stereoskopowe i zestaw deweloperski oprogramowania (SDK) z obsługą przetwarzania wielordzeniowego;
  • Autodesk Mudbox 2012 to między innymi ulepszony zestaw narzędzi do malowania, nowe innowacyjne procesy niezależne od UV i topologii, praktyczne narzędzia pozowania i ulepszona obsługa dużych zbiorów danych;
  • Autodesk MotionBuilder 2012 zawiera nowy, stereoskopowy widok i obsługę kamery w rzutni, ujednolicony interfejs i moduł oprogramowania pośredniczącego dla Autodesk HumanIK 4.5 lub 2012 middleware, a także nowe narzędzia do wirtualnej realizacji filmów;
 

Oprogramowanie do post produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej

Autodesk Flame Premium to połączenie wysokiej jakości efektów wizualnych i narzędzi wykończeniowych z obróbka kolorystyczną w czasie rzeczywistym w jednym rozwiązaniu. Wersja 2012 zawiera:

  • nowe, przełomowe narzędzia, dzięki którym grafik może umieszczać w strukturach ultrarealistyczne efekty oświetlenia 3D;
  • wszechstronny zestaw narzędzi i efektów do wykańczania stereoskopowych projektów 3D, ulepszoną obsługę procesów wykańczania z łańcuchami projektowania CG;
  • paletę nowych narzędzi, pozwalających na tak szybkie tworzenie struktur 3D, jak w przypadku tradycyjnego projektowania 2D.
 

Autodesk Smoke 2012 to oparte na linii czasu rozwiązanie kreatywne typu „wszystko w jednym” do profesjonalnego wykańczania na komputerach Mac. Zestaw narzędzi Smoke obejmuje korekcję barw, tworzenie struktur, efekty wizualne 3D, stereoskopowe 3D oraz funkcje efektywnego wspomagania procesów w programie Apple Final Cut Pro. Wersja 2012 zawiera:

  • przeprojektowany system oświetlenia 3D;
  • Flame FX, wszechstronny zestaw narzędzi kreacyjnych i technicznych do typowych zadań wykończeniowych, z funkcjami przetwarzania zniszczeń (Damage), deformacji (Deform), wykrywania krawędzi (Edge Detect) i rozkładu pikseli (Pixel Spread).
 

Oprogramowanie pośredniczące Autodesk do obsługi typowych zadań w projektowaniu gier

Technologia oprogramowania pośredniczącego Autodesk do obsługi gier pomaga w rozwiązywaniu typowych problemów, dzięki czemu programiści mogą skupić się na obszarach o kluczowym znaczeniu. Nowa wersja oprogramowania pośredniczącego obejmuje następujące ulepszenia:

  • ulepszony interfejs programowania aplikacji (API) w oprogramowaniu pośredniczącym do iluminacji globalnej Autodesk Beast 2012 pozwala projektantom na zintegrowanie narzędzia do interaktywnego podglądu oświetlenia eRnsT z edytorami poziomów gier;
  • Autodesk HumanIK 2012 jest oprogramowaniem pośredniczącym do animacji postaci, które obecnie obsługuje najnowszą generację konsoli przenośnej Sony Computer Entertainment Inc (nazwa kodowa: NGP) oraz platformę mobilną Apple iOS, umożliwiając bardziej realistyczne animowanie postaci na najnowszych urządzeniach dla graczy;
  • Autodesk Kynapse 2012 to oprogramowanie pośredniczące z zakresu sztucznej inteligencji służące do zwiększania wydajności kompilacji i ułatwiające korzystanie z zaawansowanych funkcji.
 

Aby uzyskać więcej informacji o najnowszych wersjach produktów Autodesk do tworzenia cyfrowej rozrywki, odwiedź witrynę www.autodesk.com/me oraz blogi Autodesk w społeczności cyfrowej rozrywki i wizualizacji AREA. Najświeższe informacje dotyczące oprogramowania Autodesk do tworzenia cyfrowej rozrywki można śledzić na profilach firmowych w serwisach Twitter (www.twitter.com/autodesk_me) i Facebook (www.facebook.com/autodeskME).

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: