Autodesk wprowadza najnowsze portfolio rozwiązań do cyfrowej kreacji w branży mediów i rozrywki.
„Widzowie oraz gracze komputerowi oczekują coraz bardziej efektownych widowisk, których produkcja jest bardzo skomplikowana i kosztowna” - uważa Marc Petit, wiceprezes Autodesk odpowiedzialny za dział Media & Entertainment. „Aby utrzymać konkurencyjność, studia projektowe muszą usprawnić produkcję i maksymalnie zwiększyć swoje możliwości kreacyjne”.
„Nasze produkty w wersji 2012 wykorzystują najnowsze rozwiązania sprzętowe, aby zwiększyć wydajność i zapewnić oszołamiającą jakość grafiki.” - dodaje Petit. „Rozszerzyliśmy również możliwości współpracy i uprościliśmy integrację łańcucha projektowego tak, by nasi klienci mogli w pełni wykorzystywać wyspecjalizowane zestawy i nowe narzędzia kreacyjne w najnowszych trendach, takich jak wirtualna realizacja filmów czy produkcja 3D”.
Najnowsze rozwiązania Autodesk do tworzenia rozrywki to większa wydajność i możliwości twórcze
Rozwiązania do tworzenia cyfrowej rozrywki w wersji 2012 udostępniają grafikom i studiom projektowym bogatą paletę narzędzi twórczych, zapewniając znaczące oszczędności*. Graficy mogą korzystać z rozszerzonych funkcji dobrze znanych programów Autodesk 3ds Max i Autodesk Maya oraz ich intuicyjnych narzędzi do rzeźbienia i malowania tekstur, animacji postaci w czasie rzeczywistym oraz tworzenia efektów. Łatwiejsze współdziałanie programów i bardziej spójne interfejsy użytkownika w wersjach 2012 pomagają grafikom rozwinąć potencjał twórczy i zoptymalizować proces produkcji przez wykorzystanie wielu produktów i udostępnienie wyspecjalizowanych zestawów narzędzi.
Wszystkie produkty najnowszego pakietu do tworzenia cyfrowej rozrywki zawierają wiele nowych funkcji i ulepszeń:
- Autodesk 3ds Max 2012 korzysta z nowego, szybszego rdzenia graficznego mRigids do dynamicznych symulacji ciał sztywnych w rzutni oraz ulepszonych funkcji rzeźbienia i malowania, takich jak pędzel Clone;
- Autodesk Maya 2012 zawiera znaczące ulepszenia rzutni, oferując efekty pełnoekranowe, modyfikowanie ścieżek ruchu przy edycji animacji w rzutni oraz nowe funkcje symulacji;
- Autodesk Softimage 2012 udostępnia nowe modelowanie proceduralne ICE, zintegrowaną symulację materiałów tekstylnych Syflex, możliwości stereoskopowe i zestaw deweloperski oprogramowania (SDK) z obsługą przetwarzania wielordzeniowego;
- Autodesk Mudbox 2012 to między innymi ulepszony zestaw narzędzi do malowania, nowe innowacyjne procesy niezależne od UV i topologii, praktyczne narzędzia pozowania i ulepszona obsługa dużych zbiorów danych;
- Autodesk MotionBuilder 2012 zawiera nowy, stereoskopowy widok i obsługę kamery w rzutni, ujednolicony interfejs i moduł oprogramowania pośredniczącego dla Autodesk HumanIK 4.5 lub 2012 middleware, a także nowe narzędzia do wirtualnej realizacji filmów;
Oprogramowanie do post produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej
Autodesk Flame Premium to połączenie wysokiej jakości efektów wizualnych i narzędzi wykończeniowych z obróbka kolorystyczną w czasie rzeczywistym w jednym rozwiązaniu. Wersja 2012 zawiera:
- nowe, przełomowe narzędzia, dzięki którym grafik może umieszczać w strukturach ultrarealistyczne efekty oświetlenia 3D;
- wszechstronny zestaw narzędzi i efektów do wykańczania stereoskopowych projektów 3D, ulepszoną obsługę procesów wykańczania z łańcuchami projektowania CG;
- paletę nowych narzędzi, pozwalających na tak szybkie tworzenie struktur 3D, jak w przypadku tradycyjnego projektowania 2D.
Autodesk Smoke 2012 to oparte na linii czasu rozwiązanie kreatywne typu „wszystko w jednym” do profesjonalnego wykańczania na komputerach Mac. Zestaw narzędzi Smoke obejmuje korekcję barw, tworzenie struktur, efekty wizualne 3D, stereoskopowe 3D oraz funkcje efektywnego wspomagania procesów w programie Apple Final Cut Pro. Wersja 2012 zawiera:
- przeprojektowany system oświetlenia 3D;
- Flame FX, wszechstronny zestaw narzędzi kreacyjnych i technicznych do typowych zadań wykończeniowych, z funkcjami przetwarzania zniszczeń (Damage), deformacji (Deform), wykrywania krawędzi (Edge Detect) i rozkładu pikseli (Pixel Spread).
Oprogramowanie pośredniczące Autodesk do obsługi typowych zadań w projektowaniu gier
Technologia oprogramowania pośredniczącego Autodesk do obsługi gier pomaga w rozwiązywaniu typowych problemów, dzięki czemu programiści mogą skupić się na obszarach o kluczowym znaczeniu. Nowa wersja oprogramowania pośredniczącego obejmuje następujące ulepszenia:
- ulepszony interfejs programowania aplikacji (API) w oprogramowaniu pośredniczącym do iluminacji globalnej Autodesk Beast 2012 pozwala projektantom na zintegrowanie narzędzia do interaktywnego podglądu oświetlenia eRnsT z edytorami poziomów gier;
- Autodesk HumanIK 2012 jest oprogramowaniem pośredniczącym do animacji postaci, które obecnie obsługuje najnowszą generację konsoli przenośnej Sony Computer Entertainment Inc (nazwa kodowa: NGP) oraz platformę mobilną Apple iOS, umożliwiając bardziej realistyczne animowanie postaci na najnowszych urządzeniach dla graczy;
- Autodesk Kynapse 2012 to oprogramowanie pośredniczące z zakresu sztucznej inteligencji służące do zwiększania wydajności kompilacji i ułatwiające korzystanie z zaawansowanych funkcji.
Aby uzyskać więcej informacji o najnowszych wersjach produktów Autodesk do tworzenia cyfrowej rozrywki, odwiedź witrynę www.autodesk.