Dassault wydaje SIMULIA Abaqus v6.9

20.05.2009 Skomentuj pierwszy

Dassault Systems ogłosił dostępność Abaqus-a 6.9, wiodącego na rynku pakietu programowego do analiz metodą elementów skończonych (FEA), stworzonego przez SIMULIA.

 
Abaqus jest wykorzystywany w codziennej pracy zarówno przez projektantów, inżynierów jak i pracowników naukowo-badawczych, do przewidywania zachowania materiałów i produktów oraz określania sprawności procesu produkcyjnego, w przeróżnych dziedzinach przemysłu, od elektroniki przez branżę opakowań, przemysł lotniczy, motoryzacyjny, energetyczny po nauki przyrodnicze.

Najnowsza wersja to szereg ważnych funkcji przewidywania pęknięć i uszkodzeń, określania właściwości materiałów oraz poziomów hałasu i wibracji. SIMULIA nie zaprzestała także wzbogacania swojego produktu o funkcje modelowania siatek, punktów styczności, materiałów i modelowania multifizycznego.
 
 
Kluczowe funkcje najnowszej wersji:
  • Zaimplementowana do Abakus-a Rozszerzona Metoda Elementów Skończonych (XFEM – z ang. Extended Finite Element Method ) stanowi potężne narzędzie do symulacji powstawania i wydłużania się pęknięć pod dowolnych ścieżkach, które nie są ograniczone do rozmiarów elementu. XFEM w połączeniu z Abaqus-em może być używany do szacowania trwałości i odporności (tolerancji) na uszkodzenia konstrukcji kompozytowych statków powietrznych. W przemyśle energetycznym może być używany do przewidywania występowania i rozwijania się pęknięć zbiorników ciśnieniowych.
  • Nowe rozwiązania związane ze stycznością powierzchni oferują uproszczoną i wysocezautomatyzowaną metodę definiowania oddziaływań pomiędzy powierzchniami stycznymi danego modelu. Funkcja ta wnosi znaczące usprawnienia do modelowania złożonych konstrukcji, jak przekładnie zębate, cylindry hydrauliczne lub inne elementy, między którymi mogą zachodzić interakcje.
  • Nowa metoda cosimulacji umożliwia użytkownikom łączenie solverów niejawnych i jawnych w pojedynczej symulacji – co znacząco redukuje czas obliczeń. Dla przykładu, inżynier z branży motoryzacyjnej może teraz łączyć substrukturalną reprezentację korpusu pojazdu z modelem opon i układu zawieszenia, by określić wytrzymałość pojazdu podczas jazdy po bardzo nierównych nawierzchniach (czyt. polskich drogach).
  • Abaqus/CAE zapewnia szybszy, pewniejszy meshing i doskonałe techniki wizualizacji otrzymanych wyników.
  • Udoskonalone funkcjonowanie eigensolvera AMS znacząco poprawia wydajność pracy na dynamicznych, liniowych obrazach o dużej skali, stosowanych chociażby w analizie hałasu i wibracji w branży motoryzacyjnej.
  • Nowy model lepkości cieczy pozwala na symulację przepływów nienewtonowskich, jak przepływ krwi, smaru, roztopionych polimerów i innych płynów stosowanych często w produktach konsumenckich i aplikacjach przemysłowych.

Kompletną listę nowych funkcji i ulepszeń można znaleźć pod adresem:
http://www.simulia.com/products/abaqus_fea

 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: