CC OPEN DAYS 2024

Pierwszy konkurs projektowania 3D na żywo

12.12.2008 Skomentuj pierwszy


Konkurs projektowania  zyskał wielkie uznanie uczestników Autodesk University 2008

W dniach 2- 5 grudnia odbyła się w Las Vegas impreza szkoleniowa pod nazwą Autodesk University. Podczas imprezy zorganizowano pierwszy konkurs projektowania 3D na żywo - Autodesk University (AU) Design Slam.  David Fano, Craig Barbieri i Henry Goeke wygrali konkurs w kategoriach Architektura „Mniej i więcej”, Architektura “Mniej daje więcej” i Wzornictwo Przemysłowe: “Czas popatrzeć”.
 

Konkurs AU Design Slam, realizowany przez Cut&Paste, to odbywające się na żywo na scenie zawody projektantów używających oprogramowania Autodesk do dynamicznego i widowiskowego tworzenia projektów cyfrowych na oczach widowni i jurorów. Publiczność konkursu przeżyła niezapomniane wrażenia
 
 
Zaprojektowany przez Davida Fano nowoczesny mieszkaniowy budynek socjalny w nowojorskiej dzielnicy East River przyniósł mu pierwsze miejsce w kategorii Architektura: “Mniej i więcej”. Projekt budynku pomocniczego przy zaprojektowanym przez Mies van der Rohe Pawilonie Barcelońskim zapewnił Barbieremu pierwsze miejsce w kategorii Architektura: „Mniej daje więcej”. Wykonany przez Goeke’a projekt współczesnego zegarka dla 16 – 25-latków przyniósł mu zwycięstwo w kategorii Wzornictwo Przemysłowe: „Czas popatrzeć”.  Uczestnicy konkursu zainteresowali wielotysięczny tłum swoimi niekonwencjonalnymi i atrakcyjnymi projektami. 
 
Zainspirowany światowym sukcesem organizowanego przez Cut&Paste dorocznego Turnieju Projektowania Cyfrowego (Digital Design Tournament), konkurs Szlem Projektowania AU (AU Design Slam) oparto także na dynamicznym formacie pozwalającym ukazać umiejętności uczestników, ich szybkość i obycie ze sceną. Biorący udział w konkursie mają 20 minut na zrobienie oryginalnych projektów, które przez cały czas pracy projektantów są pokazywane na wielkoformatowych ekranach. 
 
   
 
„Obserwowanie architektów, inżynierów i konstruktorów pokazujących na żywo przed publicznością działanie modelowania informacji o budynkach i prototypowania cyfrowego było niezwykle ciekawe” -powiedział Phil Bernstein, członek Amerykańskiego Instytutu Architektów, wiceprezes Autodesk ds. strategii i relacji przemysłowych, juror konkursu AU Design Slam. „Choć wszyscy zawodnicy wykazali mistrzowskie opanowanie projektowania trójwymiarowego, zwycięzcy Fano, Barbieri i Goeke zostali uhonorowani za artystyczne podejście do nowatorskiego wzornictwa”.  
 
O Cut&Paste
Cut&Paste jest areną społeczną służącą odkrywaniu, promowaniu i podnoszeniu statusu pracy projektantów. Jest żywym ogólnoświatowym ruchem artystów, firm i mediów pracujących nad wzmacnianiem współpracy twórców poprzez organizację imprez i wsparcie lokalne. Flagową imprezą Cut&Paste jest, narodzony w listopadzie 2005 roku w Nowym Jorku, Turniej Projektowania Cyfrowego rozgrywany na żywo na całym świecie każdego roku. Turniej w 2009 roku według planów odbędzie się w 16 miastach kuli ziemskiej. Ponadto, Cut&Paste pomaga w organizacji konkursów związanych z projektowaniem i imprez branżowych. Dodatkowe informacje o Cut&Paste można uzyskać na witrynie www.cutandpaste.com.

 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło:
 
CC OPEN DAYS 2024