Technologia Nexus w PhotoView 360
Luxology LLC, firma zajmująca się rozwijaniem nowoczesnych programów 3D, ogłosiła że opracowana przez nią technologia o nazwie Nexus, została wykorzystana do stworzenia PhotoView 360, nowej aplikacji do wizualizacji projektów, dołączonej do pakietów SolidWorks Premium i Professional 2009.
Powstaniu PhotoView 360 przyświecała idea przejścia na wyższe poziomy interakcyjności, program cechuje się całkowicie zgodnym z prawami fizyki sposobie oświetlania obiektów, biblioteką realistycznie wyglądających powierzchni i kolekcją studyjnych systemów oświetleniowych. Nexus to rdzeń technologii stojącej za PhotoView 360. Informacje dotyczące PhotoView 360 i kompletną ofertę SolidWorks 2009 można znaleźć na stronie: www.solidworks.com.
"PhotoView 360 to coś więcej niż tylko szybki rendering, to intuicyjne narzędzie pozwalające określić, jak różne części modelu 3D powinny wyglądać w rzeczywistym świecie, Dzięki temu programowi możemy uzyskać bardzo przydatne obrazy z odpowiednim oświetleniem i kątami kamery, w ciągu kilku minut,” twierdzi Brad Peebles, prezes Luxology. „Niesamowicie złożone i wyrafinowane modele, które można uzyskiwać w nowym SolidWorks-ie wymusiły na nas zoptymalizowanie silnika Nexus-a do nowego poziomu efektywności.”
„Naszym głównym celem podczas opracowywania PhotoView 360 , było umożliwienie naszym klientom uzyskiwanie wspaniale wyglądających zdjęć, przy minimalnym wkładzie pracy i niewielkim doświadczeniu,” powiedział Austin O'Malley, dyrektor do spraw technologii w korporacji Dassault Systèmes SolidWorks. „Technologia Nexus firmy Luxology, pozwoliła nam na opracowanie takiego produktu, który pozbył się wielu niejasności związanych z renderingiem i umożliwia uzyskanie wymaganych rezultatów w błyskawicznym czasie.”
Nexus to opracowana przez firmę Luxology wieloplatformowy architektura współpracująca z programami 2D i 3D, oparta na tej samej technologii, jaka został wykorzystana w wielokrotnie nagradzanym programie modo. Nexus to szereg funkcji związanych z modelowaniem, rzeźbieniem, renderingiem, kolorowaniem i animacją, jest rozwiązaniem wielordzeniowym, napisanym i całkowicie konfigurowalnym w językach programowania typu Perl, Python lub LUA.