Drukarki i laptopy HP zwyciężają w plebiscycie Laur Konsumenta

11.09.2008 Skomentuj pierwszy



Dobiega końca IV edycja konkursu Laur Konsumenta, w którym firma HP po raz kolejny zwyciężyła w kategorii "DRUKARKI" oraz „LAPTOPY”. W kategorii „URZĄDZENIA WIELOFUNKCYJNE” HP uplasowała się na II miejscu zdobywając Srebrny Laur Konsumenta. Konkurs jest największym programem konsumenckim w kraju, wyłaniającym co roku najpopularniejsze produkty i marki w prawie 300 kategoriach.

To, do kogo powędrował  tytuł rozstrzygnięto w oparciu o badania popularności i rozpoznawalności produktów oraz usług na polskim rynku. "Laur Konsumenta" – zakrojony na skalę ogólnopolską sondaż, podobnie jak w poprzednich latach, przyniósł producentom odpowiedź na jedno z podstawowych pytań: które produkty obecnie są liderami popularności w swojej grupie? Ponieważ wyboru najwyżej cenionych produktów dokonują sami klienci, wyróżnienia są tak naprawdę nagrodą polskiego konsumenta. Wartość tego godła jest dla zwycięzców bardzo znacząca i odzwierciedla tendencje występujące na rynku.  Co ważne, nie są klasyfikowane  wielkości sprzedaży, lecz opinie mówiące, który produkt postrzegany jest jako najlepszy.

Witold Tomaszek, Dyrektor Działu Konsumenckiego/Dział Druku i Przetwarzania Obrazu, HP Polska: „Od lat dążymy do jednego celu: jakość naszych produktów ma wyznaczać standardy w branży informatycznej. Jesteśmy dumni z tego, że nasi Klienci docenili nasze starania. Już kolejny raz dostajemy takie wyróżnienie, co jest dowodem okazanego nam zaufania. Cieszę się, że udało nam się nie spocząć na laurach.” Przyznane godła  są potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o danym produkcie i jednocześnnie formą zbiorowej rekomendacji.

Metodologia badań: Badania miały na celu określenie poziomu powszechnej rozszerzalności popularności produktów i usług, dlatego też nie są to dogłębne studia przyczynowości zjawisk marketingowych i innych. Były to opinie społeczeństwa zweryfikowane ankietami w grupie docelowej adekwatnej do grupy odbiorców produktu oraz głosy czytelników. Badaczy interesowała przede wszystkim znajomość marki oraz podstawowe opinie na jej temat. Wyniki badań oraz suma głosów spływających do redakcji zdecydowały o zajętym miejscu w rywalizacji o godło "Laur Konsumenta 2008". Badania przeprowadzane były "face to face" przez ankieterów oraz poprzez sondaż telefoniczny w gospodarstwach domowych i polskich przedsiębiorstwach. Organizatorem plebiscytu jest GRUPA MEDIA PARTNER, wydawca Przeglądu Gospodarczego Plus, dodatku  promocyjno-informacyjnego, który ukazuje się na łamach Gazety Prawnej oraz Przeglądu Gospodarczego Extra dodatku do Gazety Wyborczej.
 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: