Wirtualna Nauka Robotów

26.09.2014 Skomentuj pierwszy

Firma 3D MASTER wspólnie z Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów (PIAP) oraz firmą VMT zaprasza na Pokaz na żywo Wirtualnej Nauki Robotów z wykorzystaniem trackera RevXpert.

Pokaz odbędzie się 30 października 2014 w Przemysłowym Instytucie Automatyki i Pomiarów w Warszawie.

Możliwości Wirtualnej Nauki Robotów zostaną zaprezentowane na przykładzie aplikacji spawalniczej, ale rozwiązanie to może mieć wiele zastosowań:

Metoda wirtualnego uczenia robotów (VRT) jest głownie wykorzystywana do szybkiego i intuicyjnego tworzenia kompleksowych ścieżek 3D narzędzia (freza, palnika, itp.) w różnych aplikacjach, takich jak spawanie, klejenie, malowanie, grawerowanie, lutowanie czy polerowanie.

Więcej o pokazie można znaleźć na stronie firmy 3D MASTER

Pokaz jest bezpłatny, jednak liczba miejsc ograniczona, dlatego zachęcamy do rejestracji na wydarzenie już dziś.

VRT – Wirtualne uczenie robotów (Virtual Robot Teach-in)

VMT oferuje nową metodę, uhonorowaną nagrodą ROBOTICS AWARDS, do innowacyjnego i intuicyjnego uczenia złożonych ścieżek robotów. W porównaniu z wykorzystywanymi obecnie procesami programowania za pomocą panelu operatora lub wskaźników, nowa metoda pozwala na uczenie robota za pomocą jednej ręki - łatwiej i szybciej. Z drugiej strony proces uczenia może być wykonywany bezpośrednio na rzeczywistym detalu nawet poza celą robota.

Główną zaletą niniejszej metody w porównaniu z programowaniem offline jest fakt, że model CAD przedmiotu nie jest potrzebny do stworzenia ścieżki. Niemniej jednak połączenie obu metod (VRT + programowanie offline) zmniejsza przestoje, więc wydajność robotów może być zwiększona.

Nowa metoda VRT jest:
• intuicyjna
• szybka
• łatwa
• dokładna

System VRT
• Zwiększa wydajność robota
• Redukuje czas programowania
• Uzupełnia programowanie offline
• Umożliwia dodatkowe rozwiązania jak pomiar celi robota lub docelowego TCP

Etapy wirtualnego uczenia

1. Generowanie ścieżki narzędzia

Wyrównanie robota i kamery przez wskazanie 3 punktów współrzędnych. Wskazywanie punktów na planowanej ścieżce robota i ruchy ruch wirtualnego robota na ekranie – sprawdzenie osiągalności (zakresów ruchów) i kolizji. Nagrywanie pozycji i wektorów ruchów z rzeczywistego detalu przez dotknięcie i wskazanie pojedynczych punktów lub tryb ciągły pracy wskaźnika.

2. Symulacja i optymalizacja

Przeprowadzanie symulacji całej ścieżki, która może być modyfikowana, zmieniana lub optymalizowana – w zależności od wymagań jak również parametrów procesu

3. Uruchomienie procesu

Wygenerowana ścieżka jest przetwarzana przez postprocesor i jest wysyłana bezpośrednio przez eternet lub pośrednio przez pendrive USB do układu sterowania robota w celu wykonania procesu – kompatybilność z różnymi rodzajami robotów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: