Konkurs MAZDA Design 2013

28.03.2013 Skomentuj pierwszy

Konkurs Mazda Design 2013. Zainspiruj się motywem KODO: Dusza ruchu! Już 2 kwietnia startuje strona konkursowa www.mazdadesign.pl

Po raz czwarty Mazda Motor Poland organizuje konkurs dla projektantów i osób, które pasjonują się wzornictwem. Tematem tegorocznej edycji jest Torba KODO.

Projekt: Torba - pod takim hasłem rusza tegoroczna edycja konkursu Mazda Design, adresowanego do młodych projektantów, grafików oraz osób zainteresowanych tworzeniem form przestrzennych.

Temat przewodni konkursu - Torba KODO jest nawiązaniem do stylizacji samochodów Mazda. KODO: Dusza ruchu czerpie inspirację z żywiołów i dynamiki przyrody, mocy, piękna i ekspresji charakterystycznej dla świata zwierząt oraz pozwala nawet statycznym przedmiotom nadać dynamikę formy.

Uczestnicy konkursu mają za zadanie zaprojektować dowolną torbę. Nie są oni ograniczeni ich rodzajem - wśród projektów mogą znaleźć się zarówno ozdobne damskie torebki, jak i funkcjonalne pokrowce, torby podróżne czy walizki. Zgłoszone prace będą oceniane pod kątem oryginalności, innowacyjności, estetyki oraz nawiązania do motywu KODO. Jednym z kryterium konkursu jest także realność wdrożenia projektu. Dodatkowe wyróżnienie organizatorzy przewidzieli dla osób, które podejmą się zaprojektowania torby dla płci przeciwnej. Dzięki tej rywalizacji chcemy zobaczyć jak kobiety i mężczyźni postrzegają swoje wzajemne potrzeby. Czy mężczyźni znajdą sposób na uporządkowanie przepastnych damskich torebek? W jakiej torbie kobiety zamkną mężczyznę? Liczę, że inspirujące odpowiedzi na te pytania przyniosą projekty nadesłane w tegorocznej edycji konkursu - mówi Janusz Kaniewski, przewodniczący jury.

Projekty toreb oceniać będzie w tym roku także Joanna Klimas - jedna z najbardziej znanych polskich projektantek mody, twórczyni polskiego minimalizmu. Torba to złożony element stylistyczny. Może zarówno dopełniać strój jak i stać się wartością samą w sobie - elementem obrazującym naszą osobowość. Podczas tworzenia linii toreb przekonałam się, że połączenie elegancji, funkcjonalności i jakości nie jest łatwą sztuką - mówi Joanna Klimas. Jak podkreśla Janusz Kaniewski - co roku jesteśmy otwarci na pomysły wszystkich projektantów. Nie ograniczamy uczestników doświadczeniem ani wykształceniem - to konkurs dla wszystkich, którzy mają w głowie ciekawy pomysł na Torbę KODO i chcą nam go pokazać. Joanna Klimas dodaje: Temat konkursu może wydawać się szczególnie atrakcyjny dla projektantów mody. Jednak jestem bardzo ciekawa tych projektów, które wyjdą spod ręki osób nie związanych z projektowaniem ubioru. Torba KODO w konkursie Mazda Design 2013 ma niejedno oblicze - może przybrać znaczenie ozdobne lub niezwykle praktyczne.

Konkurs Mazda Design 2013 rozpocznie się 2 kwietnia i potrwa do 10 maja. Rywalizacja prowadzona będzie na stronie internetowej www.mazdadesign.pl, gdzie uczestnicy będą mogli wgrywać swoje prace graficzne. Jedynym warunkiem udziału w konkursie jest ukończenie 18 roku życia.

Prace konkursowe oceniać będzie profesjonalne jury. W jego składzie znajdą się - Ikuo Maeda - główny projektant Mazdy, Janusz Kaniewski - niezależny car designer (Kaniewski Haute Design), Joanna Klimas - projektantka mody i Jan Godlewski - laureat nagrody Grand Prix Mazda Design 2012.

Oprócz jurorów, na prace konkursowe swoje głosy będą mogli oddać również internauci. Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma nagrodę. Oficjalne wręczenie nagród i ogłoszenie listy zwycięzców nastąpi pod koniec maja br. Tegoroczna edycja Mazda Design realizowana będzie przy współpracy z festiwalami Wawa Design Festiwal.

 Pierwsza koncepcyjna mazda w stylizacji KODO

NAGRODY W KONKURSIE MAZDA DESIGN 2013

Nagroda Grand Prix
Nagroda pieniężna w wysokości 15 tysięcy złotych i opłacony podatek od nagrody, prezentacja projektu na wystawie Festiwalu Wawa Design oraz Mazda6 na tygodniowy wyjazd wakacyjny.

Wyróżnienie za projekt dla płci przeciwnej:
Walizka podróżna i zegarek sportowy Mazda.

Wyróżnienie za projekt z fantazją:
Walizka podróżna i zegarek sportowy Mazda.

Nagroda dla najwyżej ocenionego projektu przez internautów:
Walizka podróżna i zegarek sportowy Mazda.

JURY konkursu MAZDA DESIGN 2013

IKUO MAEDA - członek honorowy jury.
Ikuo Maeda jest dyrektorem generalnym działu projektowego Mazdy od kwietnia 2009 roku.

JANUSZ KANIEWSKI - przewodniczący jury.
Wykładowca Instituto Europeo di Design w Turynie i Royal College w Londynie. Przewodniczył jury konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 i 2012, był członkiem jury w konkursie Gdynia Jacht Design na targach Wiatr i Woda. Poprowadził z Mazdą pierwsze w Polsce warsztaty z projektowania samochodów (Gdynia Design Days). www.kaniewskidesign.com

JOANNA KLIMAS
Zdobyła serca kobiet już w latach 90'tych jako twórczyni polskiego minimalizmu. Jedna z najbardziej uznanych polskich projektantek, której kreacje po raz pierwszy zostały zaprezentowane w pierwszym numerze polskiej edycji magazynu ELLE w 1994. www.joannaklimas.com

JAN GODLEWSKI
Laureat nagrody Grand Prix Mazda Design 2012 w kategorii Sprzęt Sportowy dedykowany Maździe CX-5, za projekt sanek. Absolwent Wzornictwa ASP w Warszawie i Architektury Wnętrz na Politechnice Białostockiej. Nauczyciel akademicki. Wraz z siostrą prowadzi pracownię projektową GDL2. www.jangodlewski.com

 

NOWA MAZDA6 - sportowa sylwetka, ekscytująca jazda i niskie zużycie paliwa

Mazda6 - najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie, łączące w jednym aucie Zoom-Zoom, czyli przyjemność z jazdy i elektryzującą stylizację KODO - Dusza Ruchu oraz najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa z bardzo niskim zużyciem paliwa. Mazda ponownie przełamała konwencje i osiągnęła perfekcję pod względem ochrony środowiska i funkcjonalności, bez poświęcania radości z jazdy, mocy i przykuwającej wzrok stylizacji. Niski i szeroki profil Mazdy6 odzwierciedla stabilność podczas jazdy. Kształt karoserii wokół kraty wlotu powietrza wzmacnia wrażenie sportowej mocy. Silna i ekspresyjna sylwetka świadczą o witalności oraz dynamice pojazdu i już od pierwszego wejrzenia obiecują radość z jazdy. Stylizacja KODO oraz linia nadwozia nadają jej sportowy i dynamiczny charakter, a smukły profil zapewnia Maździe6 najlepsze w segmencie właściwości aerodynamiczne.

Zoom-Zoom to uczucie jedyne w swoim rodzaju. To emocje, młodość duszy, entuzjazm, ekspresja, sportowy duch oraz radość z jazdy samochodem. Od 2002 roku Zoom-Zoom jest filozofią Mazdy. Każdy model w gamie Mazdy został zaprojektowany po to, by zapewniać wyjątkową przyjemność jazdy.

KODO: Dusza Ruchu.
Od samego początku Mazda i jej projektanci pracowali nad różnymi kształtami symbolizującymi ruch. W ostatnich latach dołączono do tych prac niewymuszone piękno naturalnego ruchu - wiatru i wody - aby stworzyć wyjątkową ekspresję Mazdy.

Kreatywne podejście Mazdy wciąż ewoluuje. Filozofia stojąca za przyszłymi samochodami Mazdy włącza do języka projektowego piękno ruchu, jakie dostrzec można u ludzi czy zwierząt. Kluczem jest tutaj rozpoczęcie ruchu - chwila, w której gepard spina mięśnie zanim ruszy w pogoń za zdobyczą, czy chwilą wyprowadzenia ciosu w starożytnej japońskiej sztuce walki kendo. To właśnie chwila, w której skupiona siła znajduje swoje ujście zawiera idealne proporcje między mocą a pięknem. To właśnie w tej krótkiej chwili, wymagającej maksymalnej koncentracji, możemy odczuć siłę, szybkość, napięcie mięśni i piękno - od takich chwil można się łatwo uzależnić.

Mazda uznała takie chwile za najwyższą formę ruchu i zdefiniowała ją jako KODO. KODO będzie elementem wszystkich nowych projektów Mazdy i będzie wyrażać szybszy, mocniejszy, ale też pełen uduchowienia ruch. KODO to nowy etap w designie Mazdy.

Słowa kluczowe: szybkość, napięcie, urzeczenie.

  • Szybkość: forma pojazdu wyraża prędkość, a spojrzenie na auto budzi instynktowną chęć do poprowadzenia go. Samochód ma wyrażać moc i prędkość.
  • Napięcie: kształt ma wywołać poczucie napięcia, takie samo jak w chwili, w której zaczyna się ruch. Kształt musi być wyrafinowany, nie może mieć zbędnych elementów i musi spełniać wymogi japońskiej prostoty.
  • Urzeczenie: poczucie jakości, które akcentuje jakość wykonania i wskazuje na relację z osobą, która ręcznie wykonała produkt Te trzy elementy łączą się w KODO: Duszę Ruchu.

Ikuo Maeda, główny projektant Mazdy, wyjaśnia genezę tej linii projektowej: "Rozwijając motyw ruchu, design Mazdy koncentruje się na mocy, pięknie i ekspresji charakterystycznej dla świata zwierząt. Ten ruch jest tak pełny witalności i siły, że wzbudza emocje u osób, które go obserwują. Nazwaliśmy go "KODO: Dusza Ruchu", a naszym celem jest wyrażenie dynamiki i prędkości w nowych projektach".

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: