Lenovo zwiększa udział w rynku regionu EMEA i awansuje na drugą pozycję
Z najnowszych, wstępnych wyników badania IDC* za IV kwartał 2012 roku wynika, że firma Lenovo zajęła drugą pozycję na rynku PC w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), uzyskując w nim udział na poziomie 11,1%. Wpływ na pozycję firmy w tym rankingu ma rozwój i sukcesy w Rosji, Niemczech, Danii oraz Libanie, gdzie Lenovo zajmuje obecnie 1. miejsce.
Przechodząc do Lenovo w kwietniu 2012 r., prezes regionu EMEA Gianfranco Lanci nakreślił swoje ambicje i plany, zgodnie z którymi firma miała zająć miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w tym regionie do roku 2013. Firma Lenovo zajmowała wówczas piąte miejsce pod względem sprzedaży w obszarze EMEA, jednak firma cały czas się rozwija wyprzedzając znacząco rynek. W 2012 roku wzrost Lenovo wyniósł 41,7% podczas gdy w tym samym okresie rynek skurczył się o 1,6%.
Prezes Gianfranco Lanci komentuje: „W kwietniu 2012 r. wyznaczyliśmy sobie jasny cel — zająć trzecie miejsce wśród producentów komputerów PC w regionie EMEA i zwiększyć udział w rynku ponad poziom 10% do roku 2013 r. Obydwa założenia zrealizowaliśmy przed terminem, a nasze osiągnięcia stanowią mocną podstawę do realizacji celu ostatecznego, jakim jest zajęcie pierwszego miejsca w regionie EMEA. W ciągu najbliższego roku wprowadzimy na rynek jeszcze więcej innowacyjnych produktów i zgodnie z obraną strategią zostaniemy firmą PC+. Cześć nowych urządzeń została pokazana na styczniowych targach CES w Las Vegas ”.
Plany Lenovo w ramach PC+ wykraczają poza komputery PC i obejmują także tablety oraz smartfony. W zeszłym roku smartfony Lenovo zostały wprowadzone na rynek rosyjski, a firma ma ambicję wejść do grona pięciu największych dostawców w tym kraju w ciągu trzech lat.
W ciągu ostatnich trzech lat region EMEA przyczynił się w znacznym stopniu do uzyskania przez Lenovo statusu najszybciej rozwijającego się producenta komputerów PC ze światowej czołówki. Już od 15 kwartałów z rzędu firma wyprzedza pod tym względem cały rynek PC. Dane wskazują na wyraźny trend i mocną dynamikę rozwoju firmy Lenovo, która stawia sobie za cel rentowny, stabilny wzrost w epoce PC+.
* IDC Q4 2012 PC Tracker, 16 stycznia 2013 r.