Zwycięzcy konkursu Solid Edge, Local Motors i Edison2 wyłonieni.
Znamy już zwycięzców konkursu dla projektantów zorganizowanego przez Local Motors i Edison2 (zwycięzcy Automotive X Prize) na zaprojektowanie nowej, aerodynamicznej klamki do samochodu nowej generacji Edison2 VLC (Very Light Car). Uczestnikom konkursu udostępniono darmową licencję Solid Edge Design1 Siemens PLM Software na potrzeby przygotowania projektów.
“Solid Edge Design1 umożliwia naszym użytkownikom współpracę nad projektami. Solid Edge zapewnia wygodę użytkowania, elastyczność i możliwości dostosowania, potrzebne do uwolnienia pełnego potencjału kreatywności i myśli innowacyjnej drzemiącego w naszej społeczności projektantów,” powiedział Jay Rogers, CEO, Local Motors.
Zespół Edison2 był bardzo zadowolony z poziomu otrzymanych prac, bardzo pomocne okazało się nowe, świeże spojrzenie na zadanie. Wszystkie projekty były oparte na ciekawych pomysłach i zawierały godne uwagi elementy. Zwycięzców wybrano na podstawie tego jak efektywnie spełnili specyfikacje projektu. Przyznawano też punkty w skali od 1 do 10 za możliwość wytworzenia, estetykę, działanie aerodynamiczne, wagę, interfejs użytkownika, koszt, prostotę oraz elegancję.
Zwycięzcy:
Pierwsze miejsce - $2,500: Jason Gass, którego projekt był niezwykle kompletny, dopasowany zarówno do prawej jak i lewej ręki, co przełożyło się na ograniczenie kosztów wytworzenia i inwentaryzacji.
Drugie miejsce - $2,000: Garrett Brady, którego projekt wyróżniał się prostym obrotowym stylem.
Trzecie miejsce - $1,500: Tristan Dalay, który w swoim projekcie zaproponował zagłębioną klamkę
Wyróżnienie: Kevin Lo, za projekt klamki przesuwającej się do wewnątrz ze znacznym zagłębieniem, który spełnił wymóg umożliwienia użytkownikowi zarówno przyciągnięcia jak i unoszenia drzwi.
Wyzwanie: Z powodu nietypowego, opływowego kształtu samochodu, drzwi do VLC otwierają się w specyficzny sposób – najpierw przesuwają się w bok, a następnie unoszą w górę. Używając darmowej, próbnej wersji oprogramowania Solid Edge Design1, uczestnicy mieli za zadanie zaprojektowanie lekkiej i aerodynamicznej klamki pozwalającej na łatwe otwieranie i unoszenie drzwi przed wejściem oraz opuszczanie i zamykanie po wyjściu z pojazdu.