Trwa konkurs na Polski Produkt Przyszłości
Trwa nabór projektów do 15. edycji Konkursu Polski Produkt Przyszłości. Celem konkursu jest promocja i upowszechnianie osiągnięć twórców innowacyjnych wyrobów i technologii, które mają szanse zaistnieć na polskim rynku. Zgłoszenia trwają do 16 stycznia 2012 r.
Konkurs organizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest przedstawienie nowego, innowacyjnego wyrobu lub technologii.
Do konkursu mogą przystąpić osoby prawne i fizyczne z krajów Unii Europejskiej: przedsiębiorstwa, instytuty naukowe, jednostki badawczo-rozwojowe, zakłady doświadczalne oraz indywidualni wynalazcy.
W każdej z czterech kategorii konkursowych przyznawana jest jedna nagroda oraz wyróżnienia.
Nagroda i wyróżnienia w kategorii "wyrób przyszłości w fazie przedwdrożeniowej" i w kategorii "technologia przyszłości w fazie przedwdrożeniowej", przyznawane są za propozycję nowego, innowacyjnego produktu doprowadzonego najdalej do etapu prac wdrożeniowych.
Nagroda i wyróżnienia w kategorii "wyrób przyszłości w fazie wdrożeniowej" i w kategorii "technologia przyszłości w fazie wdrożeniowej", przyznawane są za propozycję nowego, innowacyjnego produktu wdrożonego do praktyki produkcyjnej, w okresie od 12 miesięcy do 21 miesięcy przed datą zgłoszenia projektu do konkursu.
Uczestnicy konkursu mają też szansę na zdobycie nagrody specjalnej "eCO2 innowacja", ufundowanej przez ministra gospodarki dla produktu o największym potencjale w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.
Zwycięzcy w Konkursie "Polski Produkt Przyszłości" otrzymają statuetkę, dyplom, prawo posługiwania się w korespondencji i promocji znakiem i hasłem "Polski Produkt Przyszłości", oraz wsparcie w promocji produktu w kraju i za granicą, m.in. poprzez udział w targach oraz obecność produktu w Katalogu Laureatów.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości aktywnie wspiera i promuje zwycięzców konkursu podczas międzynarodowych targów oraz wystaw innowacyjności w kraju i za granicą. Wydawane są również katalogi, foldery i prezentacje multimedialne na temat tych rozwiązań, zaś ich autorzy zapraszani są do udziału w konferencjach, seminariach, oraz w programach radiowych i telewizyjnych poświęconych innowacyjności.
Szczegóły na temat konkursu znajdują się na stronie.