Ciągniki rolnicze Ursus znów zjadą z taśm produkcyjnych

10.11.2011 Skomentuj pierwszy
Firma POL-MOT Warfama S.A. po przejęciu zakładów Ursus uruchamia produkcję ciągników w Lublinie. Warfama  to czołowy polski producent maszyn rolniczych - w projektowaniu wykorzystuje m.in. oprogramowanie SolidWorks. Jak przewidują władze spółki pierwszy egzemplarz Ursusa z pilotażowej serii obejmującej minimum 50 sztuk zjedzie z taśmy montażowej jeszcze przed końcem listopada. Ciągniki znajdą zastosowanie głównie w rolnictwie, ale również sadownictwie, służbach komunalnych, leśnych i innych – mówi Mariusz Lewandowski - rzecznik prasowy Pol-Mot Warfama.

 

Ursusy z Lublina mają silniki o mocy 110 KM. POL-MOT Warfama zainwestował w uruchomienie produkcji Ursusów około 20 mln zł. – Obecnie trwają przygotowania hali do rozruchu montażu. Pol-mot Warfama  już produkuje ciągniki, wykorzystując tureckie podwozia. W lubelskim oddziale produkowane będą różne typy Ursusów na licencji Massey Ferguson w przedziale mocy od 60 do 110 KM. Planowana jest także produkcja ciągników o większych mocach, tj. do 160 KM. Jak zapowiadają władze spółki, nowe Ursusy o swoje miejsce na rynku powalczą nie tylko popularną marką, ale również precyzją wykonania i ceną. Cena nowego Ursusa jest znacznie niższa od cen poprzedników, ze względu na to, iż spółka jest w dobrej sytuacji finansowej, w przeciwieństwie do warszawskich zakładów Ursus, które posiadały wysokie zadłużenie, co wpływało na koszty produkcji. Cena studziesięciokonnego ciągnika ma wynieść około 115 tys. zł.


 
POL-MOT Warfama SA to jeden z największych polskich producentów sprzętu dla rolnictwa oraz jedyna spółka z branży maszyn i urządzeń rolniczych, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. POL-MOT Warfama S.A. specjalizuje się w produkcji pras zwijających, owijarek, rozrzutników obornika, przyczep, ładowaczy czołowych TUR, ładowaczy zaczepianych i zawieszanych tylnych, ciągników rolniczych, a także samochodów Grand Tiger typu Pick-up montowanych w oddziale lubelskim, których sprzedaż ruszyła z początkiem czerwca 2011. Grand Tiger został wyposażony w wysokoprężną jednostkę o mocy 170 KM firmy KIA i oczywiście w napęd na obie osie. POL-MOT Warfama od  lat wykorzystuje pełny pakiet oprogramowania SolidWorks.

 
 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: