Analiza stabilności symulacji komputerowej

10.02.2011 Skomentuj pierwszy

DIFF-CRASH jest oprogramowaniem służącym do analizy stabilności symulacji komputerowych zderzeń. Fizyczne rozwidlenia w projektowaniu samochodów oraz niestabilności symulacji komputerowych są częstą przyczyną wysokiej wrażliwości wyników symulacji na nawet najdrobniejszą zmianę w modelu. DIFF-CRASH umożliwia konstruktorowi zidentyfikować krytyczne obszary strukturalne oraz może zasugerować, które z nich mogą zostać usunięte.

W symulacjach komputerowych zderzeń pojawiają się rozbieżności pomiędzy wynikami uzyskanymi z poszczególnych symulacji. Odchylenia te są wynikiem zaokrągleń, które zostały wprowadzone podczas tworzenia modelu lub zaokrągleń powstałych losowo podczas obliczeń numerycznych. Błędy te mogą propagować zarówno ze względu na właściwości modelu jak również ze względu na stosowane w kodzie algorytmów.

Na powyższej ilustracji przedstawiono porównanie wyników symulacji wykonanych przy użyciu oprogramowania PAM-CRASH. Model BMW złożony z 60 000 elementów został obliczony w trybie DMP. Odchylenia są podobne do obliczeń wykonanych w trybie SMP.

Rezultatem szczegółowej analizy powyższych wyników, wykonanej przez SCAI, ESI Group oraz BMW, jest oprogramowanie DIFF-CRASH.

DIFF-CRASH:

  • Przetwarza wyniki kilku symulacji
  • Dostarcza statystyczną analizę całego modelu, jak również pojedynczych węzłów
  • Generuje dane w formatach odczytywanych przez systemy wizualizacji opracowane prze FHI-IMK
  • Wyniki mogą być zaimplementowane do symulacji wykonanych z użyciem PAM-CRASH, dzięki czemu mogą być analizowane za pomocą PAM-VIEW.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: