Analiza stabilności symulacji komputerowej
DIFF-CRASH jest oprogramowaniem służącym do analizy stabilności symulacji komputerowych zderzeń. Fizyczne rozwidlenia w projektowaniu samochodów oraz niestabilności symulacji komputerowych są częstą przyczyną wysokiej wrażliwości wyników symulacji na nawet najdrobniejszą zmianę w modelu. DIFF-CRASH umożliwia konstruktorowi zidentyfikować krytyczne obszary strukturalne oraz może zasugerować, które z nich mogą zostać usunięte.
W symulacjach komputerowych zderzeń pojawiają się
Na powyższej ilustracji przedstawiono porównanie wyników symulacji wykonanych przy użyciu oprogramowania PAM-CRASH. Model BMW złożony z 60 000 elementów został obliczony w trybie DMP. Odchylenia są podobne do obliczeń wykonanych w trybie SMP.
Rezultatem szczegółowej analizy powyższych wyników, wykonanej przez SCAI, ESI Group oraz BMW, jest oprogramowanie DIFF-CRASH.
DIFF-CRASH:
- Przetwarza wyniki kilku symulacji
- Dostarcza statystyczną analizę całego modelu, jak również pojedynczych węzłów
- Generuje dane w formatach odczytywanych przez systemy wizualizacji opracowane prze FHI-IMK
- Wyniki mogą być zaimplementowane do symulacji wykonanych z użyciem PAM-CRASH, dzięki czemu mogą być analizowane za pomocą PAM-VIEW.