Autodesk umacnia pozycję lidera w zakresie rozwiązań do wizualizacji poprzez zakup firmy Opticore AB

29.06.2007 Skomentuj pierwszy



Autodesk, Inc. (NASDAQ: ADSK) podpisał ostateczną umowę na zakup określonych aktywów Opticore, będącej filią Design Communication,
z siedzibą w Gothenburgu, w Szwecji, która dostarcza oprogramowanie do tworzenia interaktywnych i realistycznych wizualizacji i prezentacji 3D. Zakup ten podkreśla zaangażowanie Autodesk w dostarczanie rozwiązań wspierających najlepszych w branży projektantów i producentów oraz umożliwiających im korzystanie z kompletnych rozwiązań do prototypowania cyfrowego.

Opticore jest uznanym dostawcą oprogramowania do prezentacji i komunikacji graficznej, oferującym zawansowane technologie używane do produkcji wiernie oddających rzeczywistość, wysoce interaktywnych i realistycznych cyfrowych wizualizacji i prezentacji 3D.
Rozwiązania Opticore przenoszą cyfrowe prototypowanie z poziomu CAD – projektowania wspomaganego komputerowo, do poziomu CAID – projektowania przemysłowego wspomaganego komputerowo. W rezultacie zimniejsza się potrzeba tworzenia fizycznych prototypów, skraca się cykl rozwoju produktów oraz zwiększa poziom komunikacji pomiędzy projektantami, menadżerami i klientami.

Autodesk planuje dalszy rozwój technologii Opticore oraz wsparcie klientów firmy. Połączenie doświadczenia i technologii obydwu firm, umożliwi firmie Autodesk dostarczanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie wizualizacji dzięki możliwościom w obszarze realistycznego renderingu w czasie rzeczywistym, a także w oparciu o dużą wiedzę inżynierską.

 „Przejęcie technologii Opticore jest częścią zaangażowania Autodesk w wyznaczanie kierunku dla prototypowania cyfrowego, a także oferowania branży przemysłowej kompletnych rozwiązań” – powiedział Robert „Buzz” Kross wiceprezes, Dział Rozwiązań dla Przemysłu w Autodesk. „Poprzez dodanie produktów Opticore, Autodesk zamierza dostarczać najbardziej kompleksowe na rynku rozwiązania do wizualizacji zapewniając tym samym projektantom z rynku motoryzacyjnego możliwość wyboru najnowocześniejszych produktów do wizualizacji, które najlepiej zaspokajają ich potrzeby.”

 “Produkty Autodesk i Opticore razem będą stanowiły najlepsze rozwiązania do wizualizacji” – powiedział Stefan Hallin, prezes Design Communication. „Jest to korzystna informacja dla klientów obydwu firm”.

Klienci Opticore obejmują zarówno głównych producentów samochodów ze wszystkich kontynentów, jak również duże przedsiębiorstwa produkcyjne. Do klientów z branży motoryzacyjnej należą: AUDI AG, Ford Motor Company (i jego marki marki: Ford, Volvo, Jaguar, Land Rover), Hyundai, KIA, FAW, Brilliance Auto, Tata Motor, Mahindra Mahindra, Bajaj Auto, Honda oraz Nissan Mitsubishi. Klienci z rynku transportowego i produktów konsumenckich obejmują następujące firmy: Canon Inc, Philips Consumer, Nokia Mobile, Electrolux and Bombardier Trains. Opticore posiada również blisko 50 klientów na terenie całej Azji, łącznie ze wszystkimi ośmioma głównymi producentami samochodów w Japonii.

Prognozy ekonomiczne
Przewiduje się, że ta transakcja nie będzie miała wpływu na założoną wysokość zysku na akcję (EPS) w ujęciu nie-GAAP, w którym nie są uwzględnione koszty prac badawczo-rozwojowych w toku oraz amortyzacja związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych – w roku finansowym 2008. 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: