Baterie Panasonic w ekologicznym samochodzie
07.08.2009
Skomentuj pierwszy
Firma Panasonic udzieli wsparcia zespołowi Solar Electric Vehicle Team z Massachusetts Institute of Technology (MIT SEVT) w konkursie Global Green Challenge (GGC) odbywającym się w październiku 2009r. w Australii. W ramach umowy, Panasonic wyposaży pojazd zespołu MIT SEVT w akumulatory litowo-jonowe o dużej pojemności (2.9 Ah).
Pierwowzorem Global Green Challenge był World Solar Challenge, wyścig samochodów z napędem słonecznym, po raz pierwszy przeprowadzony w Australii w 1987r. Obecnie Global Green Challenge obejmuje konkurs World Solar Challenge dla aut na energię słoneczną oraz konkurs Eco Challenge dla pojazdów wykorzystujących inne alternatywne źródła zasilania, w tym: ogniwa paliwowe, silniki elektryczne i hybrydowe.
Zespoły uniwersytetów i firm z całego świata konkurować będą na dystansie ponad 3000 km, przemierzając Australię z Darwin do Adelaide.
Drużyna studentów MIT SEVT zaprezentuje w wyścigu World Solar Challenge samochód z napędem słonecznym, w którym zastosowane zostaną akumulatory litowo-jonowe Panasonic przechowujące zgromadzoną energię słoneczną. Dodatkowo firma Panasonic wyposaży zespół z japońskiego Uniwersytetu Tokai, również startujący w wyścigu, w identyczne akumulatory litowo-jonowe.
W samochodach na energię słoneczną stosuje się silniki zasilane energią wytwarzaną przez panele słoneczne. Nadmiar tej energii przechowywany jest w akumulatorach, które napędzają silnik w sytuacji, gdy działanie paneli słonecznych jest utrudnione (na przykład podczas zachmurzenia lub w nocy). Tak więc, praca pojazdów zasilanych słońcem zależy nie tylko od możliwości paneli słonecznych, ale także od pojemności akumulatorów oraz wagi całego ich modułu.
Panasonic wyposaży oba zespoły w cylindryczne, dużej pojemności akumulatory litowo-jonowe, typu 18650, które zostaną umieszczone w module. Ten sam rodzaj ogniw jest powszechnie stosowany w laptopach. Biorąc pod uwagę właściwości akumulatorów, tj. najwyższą gęstością energii, lekkość i dużą pojemność, nic dziwnego, że oba zespoły wybrały właśnie ten produkt firmy Panasonic, który pomoże zdobyć im przewagę w wyścigu i sprawdzi się w trudnych warunkach pogodowych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
Wzmocniony tablet Toughpad FZ-M1
Toughbook CF-33 z 12-calowym ekranem 3:2
Wzmocniony notebook z odłączanym ekranem
AMD FirePro w notebooku Panasonic Toughbook CF-54
Nowy Toughpad FZ-G1 do pracy w warunkach ekstremalnych
20-calowy tablet Toughpad 4K z kartą NVIDIA Quadro
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
SOLIDWORKS 2025 - kluczowe funkcje
Aktualizacja AutoCAD i AutoCAD LT 2025.1
Nowe polecenie w NX do zaokrąglania krzywych na powierzchni
Rzutowanie krzywej w SOLIDWORKS
BenQ SW242Q - profesjonalny 24 calowy monitor IPS 2K
Zmiany w licencjonowaniu produktów Autodesk
Udoskonalone działanie grafiki w SOLIDWORKS
Dassault Systemes i Mistral AI zaczynają współpracę
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI