LightWorks v8.0

06.04.2009 Skomentuj pierwszy


LightWork Design, poinformował o wprowadzeniu na rynek najnowszej wersji flagowego produktu linii LightWorks 8.0. W dwudziestym roku swojej działalności, firma kontynuuje prace nad produktami LightWorks, aby umożliwić swoim klientom korzystanie ze zwiększonych osiągów i nowych technologii. Obecna wersja bazuje na poprzednich wydaniach oferując jednocześnie nowe, przydatne funkcje.


Pośród najważniejszych nowych funkcji LightWorks 8.0 znajdują się:

Rendering progresywny
Narzędzie to pozwala na usprawnienie przepływu pracy wewnątrz aplikacji renderingu. Dotychczas, przeglądanie stworzonych obrazów przy pomocy OpenGL podsiadało pewne ograniczenia w odniesieniu do oświetlenia i materiałów- ograniczoną liczbę rodzajów oświetlenia oraz odwzorowań materiałów. Oznaczało to, iż tworzenie scen i uzyskanie ostatecznego obrazu było procesem wymagającym wielokrotnych powtórzeń. Funkcja Renderingu Progresywnego jest rozwiązaniem tej niedogodności, pozwalając na bezpośrednie wprowadzanie zmian dzięki szybkiemu podglądowi oświetlenia i materiałów użytych wewnątrz danej sceny. W ten sposób stworzenie pożądanego obrazu wymaga mniejszej ilości powtarzanych wielokrotnie czynności, przyczyniając się do zwiększenia wydajności oraz ułatwienia pracy.

Funkcja “Podgląd przez ściany”
Często zdarza się, że użytkownik musi mieć możliwość pełnego podglądu całego wnętrza, ale uzyskanie optymalnego podglądu może oznaczać konieczność usunięcia ze sceny całej ściany. W takim przypadku wpadające do wnętrza światło może zniweczyć precyzję wykonania i realizm sceny, gdyż zmieniają się warunki oświetlenia i współczynnik odbicia. Świadom tych ograniczeń, LightWork Design wzbogacił program o nową funkcję, która pozwala na podgląd wnętrza pokoju poprzez ścianę, dzięki czemu zachowane zostają odpowiednie warunki oświetlenia.

Technologia Tone mapping
Zoptymalizowano i rozbudowano Tone mapping, który posiada nowy shader równowagi bieli pozwalający na wierne odwzorowanie barw, dzięki czemu są one wierniejsze barwom oryginalnej sceny.

Złożone shadery współczynnika odbicia
Najnowsza wersja LighWorks posiada dodatkowe, nowe shadery, które pozwalają użytkownikom na osiąganie bardziej realistycznych efektów. Wszystkie nowe shadery obsługiwane są przez cieniowanie programowalne (programmable shading) w czasie rzeczywistym i zawierają: Szkło Połyskujące, Lustro Połyskujące, Rozmazany Przewód i Rozmazany Dielektryk.

 

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: