NAPISZ ODPOWIEDŹ »
«  1  2  3  
Forum Manipulatory Manipulatory 3D a skrócenie czasu
Postów: 1
Data dodania: 08-06-2008 00:17
No więc to jest tak:
o ile program 3D obsługuje obrót kamery względem dowolnie wybranego punktu trzecim przyciskiem (czyli automatycznie) to manipulator wręcz delikatnie spowalnia pracę - przykładem takiego programu jest Solid Works, Natomiast gdy zawsze obracamy kamerą względem wirtualnego środka(Solid Edge) to nie ma co ukrywać że bez tego cwanego urządzenia, które nam tą możliwość udostępnia, porostu nie będziemy wstanie uzyskać niekturych widoków - zwłaszcza gdy pracujemy na dużych elementach praca będzie wręcz uciążliwa
pozdrawiam
Postów: 7
Data dodania: 09-06-2008 14:13
Jeśli jesteśmy przy SolidWorks i manipulatorach 3D:

w lutym 2008 firma 3Dconnexion po raz 3-ci z rzędu została wybrana Partnerem Roku SWUGN => Największe na świecie forum zrzeszające użytkowników SolidWorks

http://blogs.solidworks.com/swcommunity/2008/01/swugn-awards--1.html

Jeśli jesteś użytkownikiem SolidWorks i chcesz się przekonać jak manipulator 3D usprawni Twoja pracę napisz na eesales (at) 3Dconnexion.com - zorganizujemy bezpłatne testy.

Pozdrawiam

3Dx
Postów: 4
Data dodania: 13-06-2008 19:18
Witam
Pracuję na SpaceNavigator w środowisku SolidWorks i Catia,
Jestem ogólnie zadowolony z manipulatora pomimo że jest to model z najniższej półki znacznie ułatwił mi pracę w 3D, ponieważ podczas gdy myszką wybierałem odpowiednie polecenie, manipulatorem przyszykowywałem już płaszczyzny pracy . Im bardziej skomplikowane bryły miałem do za modelowania i więcej różnych narzędzi do wykorzystania tym bardziej doceniałem role manipulatora.
Wadą tego modelu jest to że ma tylko 2 programowalne przyciski. Więc radzę zaopatrzyć się w model z wyższej półki np. Space Explorer, pod warunkiem że przypadnie wam do gustu praca z manipulatorem, który w moim przekonaniu jest optimów cena/zadowolenie
Porównując sposób mojej pracy z kolegami używającymi do pracy skrótów klawiszowych mogę powiedzieć że komfort pracy osób którym przypadł do gustu manipulator znacznie wzrósł, jeżeli jednak chodzi o sprawę efektywności projektowania i jakości projektów to nie miało to wpływu ponieważ nic nie zastąpi myślenia.
Manipulator szczególnie jest pomocny w renderowaniu sceny video wyrobu, pozwalając w bardzo płynny sposób operować modelem i tworzyć oraz podczas prezentacji dla klienta, który sam może "znaleźć" odpowiadające mu spojrzenie na wasz projekt
Postów: 0
Data dodania: 26-06-2008 12:07
Witam,
Jestem właśnie po trzy tygodniowym teście manipulatora (model najbardziej wypaśny z klawiszami funkcyjnymi). Powiem szczerze, ze nie przypadło mi to urządzenie do gustu.
To samo, a nawet więcej można osiągnąć korzystając z klawiatury (jestem użytkownikiem SolidWorksa 2007). Pierwsza i chyba najbardziej istotna rzecz jaka rzuciła mi sie w oczy to brak klawisza TAB dzięki któremu można szybko przeskakiwać miedzy oknami. SolidWorks jest tak wykonany, ze nie można zmienić funkcji TABa.

pozdrawiam
Postów: 7
Data dodania: 02-10-2008 09:36
>Pierwsza i chyba najbardziej istotna rzecz jaka rzuciła mi sie w oczy to brak klawisza TAB >dzięki któremu można szybko przeskakiwać miedzy oknami. SolidWorks jest tak wykonany, >ze nie można zmienić funkcji TABa.

Można przypisać klawisz TAB do dowolnego klawisza SpacePilota (oraz innych modeli) w sterowniku ("3DxWare Functions" ) poprzez SolidWorks Button Mapping Editor.

Jeśli w trakcie bezpłatnych testów pojawiają się pytania/wątppliwości co do funkcjonalności manipulatorów proszę je kierowac na adres eesales@WYTNIJ3dconnexion.com

Pozdrawiam

3Dx
Postów: 1
Data dodania: 09-10-2008 11:14
Witam,
ja używam manipulatora Space Navigator od roku, początkowo ciężko było się przyzwyczaić ale po około 2 - 3 tygodniach praca była już dość płynna a dziś nie wyobrażam sobie pracy bez tego urządzenia.

Oto moje spostrzeżenia:
- zbyt lekka podstawa - co utrudnia szybkie oddalanie (ja akurat zoom mam ustawiony w osi pionowej)
- lekkie zabrudzenie gumy w podstawie sprawia, że manipulator jeździ po stole jak myszka ;)
- materiał z którego zrobiona jest część przeznaczona do chwytu jest średniej jakości bo u mnie zaczął się łuszczyć (może to wina mojego modelu)

Jeśli chodzi o samą pracę i zabawę:
- google earth - fajna sprawa sporo przyśpiesza pracę / zabawę (brakuje mi opcji ustawienia widoku normalnie do powierzchni (nie znalazłem takiej opcji)

- pro/engineer - nie pracowało mi się zbyt przyjemnie na większych modelach ponieważ brakuje możliwości ustawienia środka obrotu w dowolnym punkcie (do wyboru jest środek masy / geometryczny (nie pamiętam dokładnie) oraz punkt obrotu w miejscu w którym kliknęliśmy myszką ale to i tak opcje pro/engineera a jako, że nie klikamy myszką druga opcja praktycznie nie działa (chyba, że mi nie udało się znaleźć jak problem rozwiązać)

- solid works - zarówno w wersji 2007 jaki i w 2008 praca jest wyjątkowo przyjemna z uwagi na bardzo szerokie wsparcie dla tego programu.
Można określić swój własny punkt środka obrotu, ponadto jest pasek z opcjami kontroli urządzenia więc na szybko można zwiększać / zmniejszać czułość etc. bez potrzeby uruchamiania panelu kontrolnego 3dxconnexion.

- catia - manipulator to błogosławieństwo bo głupszego systemu orientacji widoku niż w catii jeszcze nie widziałem - pracuje się bardzo przyjemnie

- i-deas - jest obsługiwany ale nie pracowałem na nim długo więc nie mam praktycznie żadnych spostrzeżeń

- abaqus - z tego co pamiętam to działa, jeśli ktoś potrzebuje dużo obracać w cae to manipulator pewnie mu się przyda

- hypermesh - działa i znacznie ułatwia pracę, aczkolwiek nie zauważyłem jakichś specjalnych możliwości konfiguracji

- autocad - niby działa ale moim zdaniem to narzędzie jest zbędne do takiej pracy

- adobe reader - działa, czasem się przydaje, nie trzeba bawić się z suwakami ani kulką w myszce (ja mam logitecha revolution i wprawdzie można przesuwać dokumenty w poziomie ale szybciej i przyjemniej zrobić to manipulatorem)

- windowsowa przeglądarka obrazków - j. w.

Z wad wymieniłbym może to, że nie mogę manipulatora używać wszędzie ;)
Byłby świetnym urządzeniem np. do gier :)
Dla mnie 2 przyciski to trochę mało więc po roku posiadania Space Navigatora myślę nad przesiadką na Space Explorera a marzy mi się Space Pilot ale ceny faktycznie są zaporowe.
Postów: 7
Data dodania: 21-10-2008 10:45
> Autor: jsz
>
> Z wad wymieniłbym może to, że nie mogę manipulatora używać
> wszędzie ;)
> Byłby świetnym urządzeniem np. do gier :)
> Dla mnie 2 przyciski to trochę mało więc po roku posiadania
> Space Navigatora myślę nad przesiadką na Space Explorera a
> marzy mi się Space Pilot ale ceny faktycznie są zaporowe.

Jeśli chodzi o gry to proszę jeszcze o odrobine cierpliwości.

A tutaj film w jez polskim o produkcie SpaceExplorer:

http://www.youtube.com/watch?v=TpYARMMH9wQ
Postów: 11
Data dodania: 08-12-2008 10:34
Przepracowałem z Pro/Engineer prawie 5 lat zanim przesiadlem sie na manipulator 3D Connections Space Pilot.

Bind-owanie mapkeys`ow jest swietna rzecza i niewatpliwie podwyzsza wydajnosc lewej reki spoczywajacej poza klawiatura.

Jednak - szczerze, dalej wystarcza mi mysz, nawet przy potrzebie wcisniecie tego przymusowego CTRL. Nie wiem jak inni, ale dla mnie "obracanie" modelem w Pro/E jest na tyle łatwe i przyjemnie(tylko srodkowy przycisk), zoomowanie to Scroll ze spokojnie mozna obejsc sie bez dodatkowego urzadzenia.

Kiedys mialem okazje "pobawic" sie odrobine z Catia, i po godzinie zonglowania dwoma przyciskami, zatesknilem za manipulatorem. Ten soft stwierzilbym nie tyle lepiej wykorzystuje manipulator, ile ma tak "spaprane" obracanie modelem ze bez niego jest to czysta meczarnia.
NAPISZ ODPOWIEDŹ »
«  1  2  3  
Napisz odpowiedź
Nieznajomy musisz być zalogowany aby napisać odpowiedź.
E-mail:
Hasło: