SIMULIA wydaje Abaqus BioRID II

27.03.2008 Skomentuj pierwszy


Dassault Systems, lider w dziedzinie technologii 3D i Zarządzania Cyklem Życia Produktu (PLM), ogłosił wydanie przez SIMULIA - marki Dassault Systems odpowiedzialnej za symulacje realistyczne - pakietu Abaqus BioRID II (Biofidelic Rear Impact Dummy II – manekin do testów zderzeniowych).


Model manekina 3D BioRID II od SIMULIA jest wykorzystywany w przemyśle motoryzacyjnym podczas projektowania siedzeń i zagłówków, w celu ocenienia i zredukowania ryzyka urazów karku spowodowanych uderzeniami w tył samochodu.
 
 
Model Abaqus BioRID II służy do oszacowania ryzyka urazów karku podczas tylnych kolizji pojazdu. W tych symulacjach tylnich zderzeń, pokazana została reakcja manekina w 0, 110 i 250 milisekundzie wypadku.
 
Zgodnie z danymi Insurance Institute for Highway Safety (IIHS – amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego), uszkodzenia kręgów szyjnych spowodowane uderzeniami w tył samochodu to około 8.5 bilionów dolarów odszkodowań rocznie. Nowy Abaqus BioRID II został opracowany i atestowany we współpracy z Niemieckim Stowarzyszeniem dla Rozwijania Technologii Samochodowych (FAT). Programowy model manekina, w połączeniu z fizycznym manekinem do testów zderzeniowych BioRID II, jest używany przez motoryzacyjnych producentów OEM-owskich i dostawców samochodów, do określenia rzeczywistej jakości wykonania kompletnych siedzeń (wezgłowia i oparcia), włączając w to zagłówki zaprojektowane specjalnie w celu minimalizacji urazów kręgów szyjnych.
 
Model Abaqus BioRID II odtwarzając konstrukcję karku i kręgosłupa fizycznego manekina BioRID II, czerpie z korzyści, jakie oferuje unikalna technologia Abaqus’a. Ta najnowocześniejsza obecnie technologia umożliwia niezwykle dokładną i obliczeniowo efektywną symulację przyspieszeń i obciążeń pojawiających się na poszczególnych odcinkach karku i kręgosłupa, podczas silnych uderzeń w tył samochodu.
 
Niemieckie Stowarzyszenie Rozwijania Technologii Samochodowych promuje badania naukowe z zakresu bezpieczeństwa, jakości materiałów i wydajności poszczególnych elementów konstrukcji samochodowych. Firmy członkowskie biorące czynny udział w tych badaniach to m.in. Audi, BMW, CRH, Daimler, JCI, Karmann, Keiper, Opel, Porsche i Volkswagen.

 
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: