SIMULIA wydaje Abaqus BioRID II
27.03.2008
Skomentuj pierwszy
Dassault Systems, lider w dziedzinie technologii 3D i Zarządzania Cyklem Życia Produktu (PLM), ogłosił wydanie przez SIMULIA - marki Dassault Systems odpowiedzialnej za symulacje realistyczne - pakietu Abaqus BioRID II (Biofidelic Rear Impact Dummy II – manekin do testów zderzeniowych).
Model manekina 3D BioRID II od SIMULIA jest wykorzystywany w przemyśle motoryzacyjnym podczas projektowania siedzeń i zagłówków, w celu ocenienia i zredukowania ryzyka urazów karku spowodowanych uderzeniami w tył samochodu.
Model Abaqus BioRID II służy do oszacowania ryzyka urazów karku podczas tylnych kolizji pojazdu. W tych symulacjach tylnich zderzeń, pokazana została reakcja manekina w 0, 110 i 250 milisekundzie wypadku.
Zgodnie z danymi Insurance Institute for Highway Safety (IIHS – amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego), uszkodzenia kręgów szyjnych spowodowane uderzeniami w tył samochodu to około 8.5 bilionów dolarów odszkodowań rocznie. Nowy Abaqus BioRID II został opracowany i atestowany we współpracy z Niemieckim Stowarzyszeniem dla Rozwijania Technologii Samochodowych (FAT). Programowy model manekina, w połączeniu z fizycznym manekinem do testów zderzeniowych BioRID II, jest używany przez motoryzacyjnych producentów OEM-owskich i dostawców samochodów, do określenia rzeczywistej jakości wykonania kompletnych siedzeń (wezgłowia i oparcia), włączając w to zagłówki zaprojektowane specjalnie w celu minimalizacji urazów kręgów szyjnych.
Model Abaqus BioRID II odtwarzając konstrukcję karku i kręgosłupa fizycznego manekina BioRID II, czerpie z korzyści, jakie oferuje unikalna technologia Abaqus’a. Ta najnowocześniejsza obecnie technologia umożliwia niezwykle dokładną i obliczeniowo efektywną symulację przyspieszeń i obciążeń pojawiających się na poszczególnych odcinkach karku i kręgosłupa, podczas silnych uderzeń w tył samochodu.
Niemieckie Stowarzyszenie Rozwijania Technologii Samochodowych promuje badania naukowe z zakresu bezpieczeństwa, jakości materiałów i wydajności poszczególnych elementów konstrukcji samochodowych. Firmy członkowskie biorące czynny udział w tych badaniach to m.in. Audi, BMW, CRH, Daimler, JCI, Karmann, Keiper, Opel, Porsche i Volkswagen.
ZOBACZ RÓWNIEŻ ...
Plastpol 2024 to ponad 600 firm i hale pełne maszyn
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
SMARTTECH3D ON – skaner 3D z rozdzielczością 6 MP
Monitory AOC Graphic Pro U3
ITM INDUSTRY EUROPE - 10 pawilonów pełnych innowacji dla przemys
ZWCAD 2025 Beta - przegląd nowości
KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
Plastpol 2024 to ponad 600 firm i hale pełne maszyn
Druk 3D - Nowe podejście do procesu produkcji samochodów
SMARTTECH3D ON – skaner 3D z rozdzielczością 6 MP
Monitory AOC Graphic Pro U3
ITM INDUSTRY EUROPE - 10 pawilonów pełnych innowacji dla przemys
ZWCAD 2025 Beta - przegląd nowości
TOP 10 funkcjonalności w IRONCAD 2024
ZWGeo 2024 SP1 - nowe funkcje
ZOBACZ WSZYSTKIE AKTUALNOŚCI
05.2024
14
WARSAW INDUSTRY AUTOMATICA
Lokalizacja: Nadarzyn k. Warszawy05.2024
15
CC OPEN DAYS - Warsztaty Eksperckie, SOLIDWORKS, 3DEXPERIENCE, ECAD-MCAD
Lokalizacja: Bielsko-Biała05.2024
16
CC OPEN DAYS - Warsztaty Eksperckie, SOLIDWORKS, 3DEXPERIENCE, ECAD-MCAD
Lokalizacja: Bielsko-Biała05.2024
21
Plastpol 2024
Lokalizacja: Kielce05.2024
23
Altair Technology Conference Poland 2024
Lokalizacja: Kraków06.2024
04
ITM INDUSTRY EUROPE
Lokalizacja: PoznańDODAJ WYDARZENIE