V-Ray 3.0

06.03.2014 Skomentuj pierwszy

Po długim trwających blisko 3 miesiące beta testach i niespokojnym oczekiwaniu V-Ray 3.0 dla 3ds Max ujrzał w końcu światło dzienne! Następca najpopularniejszego silnika renderującego na świecie -wersja V-Ray 3.0 – jest określana przez producenta 3 słowami: Szybciej! Łatwiej! Lepiej!

20 nowych i ulepszonych funkcji, lepsze rozwiązania licencjonowania i dużo atrakcyjniejsza cena to cechy nowego V-Ray 3.0 dla 3ds Max różniące go od poprzednika. Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z opisem nowej wersji V-Ray oraz do kontaktu z naszą firmą.

Bułgarska firma Chaos Group zapewnia, że proces renderingu w V-Ray 3.0 jest pięciokrotnie szybszy w stosunku do pierwszej wersji. Wprowadzono nowy, prostszy interface użytkownika  działający w trzech trybach: podstawowy, zaawansowany i ekspert. Istnieje możliwość renderingu progresywnego tak jak w V-Ray RT, który jest kompatybilny ze wszelkimi opcjami silnika. Rozbudowana została również obsługa renderingu GPU przy współpracy firmą NVIDIA.

V-Ray 3.0oferuje wiele nowych funkcji oraz optymalizację starych co upraszcza pracę użytkownikom. Wprowadzono zupełnie nowy, uproszczony interfejs użytkownika, w którym ułatwiono i przyśpieszono dostęp od najważniejszych opcji. Szybkość i jakość może być regulowana z jednego miejsca. W tym samym czasie użytkownik ma nadal dostęp do wszystkich zaawansowanych opcji silnika.

Wprowadzono również rendering progresywny kompatybilny z wszystkimi funkcjami plug-inu. W dodatku, użytkownicy będą w stanie wykorzystać uniwersalne pliki na różnych platformach.

Biblioteka V-Ray Vismats, jest kompatybilna między dowolnymi aplikacjami z obsługą V-Ray. Usprawni to pracę użytkownikom, którzy pracują z zaawansowanymi materiałami w branży architektonicznej, projektowej, reklamy czy filmu. Produkt będzie wspierał Open Shading Language opracowany przez firmę Sony, co pozwoli na tworzenie własnych niestandardowych shaderów.

Zmian również dokonano w procesie renderowania, ułatwiono compositing dzięki wprowadzeniu obsługi OpenEXR 2.0. Użytkownicy odczują niesamowitą optymalizację prędkości obliczeń ray tracing. Rendering włosów został  przyśpieszony 15-krotnie, obsługuje Alembik i pliki vrmesh.

Planowane jest wprowadzenie nowego shadera skóry z optymalizacją wydajności. Dokonano postępu w sprzętowej akceleracji V-Ray 3.0, użytkownicy będą mogli to odczuć moc na własnej skórze podczas beta-testów.

Vladimir Koylazov - specjalista rozwoju oprogramowania w Chaos Group - wspomina o przyszłości renderingu. Według niego przyszłością jest Cloud Rendering, który jednak nie wyprze już wprowadzonego w życie renderingu GPU (karty graficzne). Obliczenia CPU (procesor) z czasem spadną na dalszy plan.

KOMENTARZE (0)
Nieznajomy musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
E-mail:
Hasło: